יום שבת, 9 ביולי 2022

פסטיבל הברידג' הבינלאומי ה-54 בתל אביב: בצל הקורונה

 

ביום חמישי ה-7.7 נפתח פסטיבל הברידג' הבינלאומי ה-54 בתל אביב. הוא מתקיים אחרי שנתיים בהן התקיים פסטיבל מקוון במקום הפסטיבל הרגיל, שרבים מאיתנו אהבו לשחק בו. 

הקורונה היא Game Changer בתחומים רבים. גם בברידג'. ההבטחות חסרות האחריות של פוליטיקאים שהקורונה מאחורינו, התבררו כחלום באספמיה.

לצערי, היא משפיעה לרעה גם על הפסטיבל הנוכחי. כשבהתאגדות הישראלית לברידג' אירגנו את הפסטיבל לא יכלו לצפות שהוא יתקיים בצילו של גל שישי של קורונה.  

אחד הביטויים שלה הוא החובה, המוצדקת לגמרי לטעמי, לחבוש מסיכות במהלך המשחקים. 

ביטוי נוסף, לפחות עד היום, הוא מיעוט השתתפות של שחקנים מחו"ל בתחרויות. 

 

בתחרות קבוצות BAM, ביום פתיחת הפסטיבל, זכתה קבוצת אסף לנגי (אסף לנגי-אילן ברקת ואמיר לוין-יוסי רול) לפני קבוצת "החברים של יוסי" (מי-טל כפיר, ארז בקלצוק, יוסף טל, אורי מורד ורומן בורודובסקי) וקבוצת נצר זיידנברג (נצר זיידנברג, יפה מזרחי, יוסי אשכנזי ותמר קיש). לתוצאות המלאות לחצו כאן.


בתחרות הקבוצות המעורבות, שהתקיימה אתמול (יום ו' ה-8.7) זכתה קבוצת אלון בירמן (אלון בירמן-דניאלה בירמן, ליה פטלקו-קורן רטר) לפני קבוצת נדיה ליבסטר (נדיה ליבסטר-בני ליבסטר, עמירם מרקוס-ג'ובינה סדיס ואורי עמי-מזל כהן) וקבוצת "הילדים" (אסף לנגי-אדל פטלקו, ניר חוטרסקי-זיו רויטמן). לתוצאות המלאות לחצו כאן.


הזווית האישית שלי


אני כבר לאחר המשברים אבל בעיצומו של שיפוץ גדול בדירה שלי. השיפוץ דורש ממני הרבה משאבים של זמן ואנרגיה. חלקם על חשבון היקף ההשתתפות בפסטיבל. 

ברידג' עשוי לשמש כראי לחיים. במקרה שלי המשברים הורידו בהרבה את רמת המשחק שלי. רק לאחרונה אני מתחיל לחזור לעצמי. 

 

תחרות קבוצות BAM 


לצערי, כבר אי אפשר לשחק עם אלכס ונורית גלאון איתם שיחקנו בעבר בהצלחה

שיחקנו עם אלימלך הובר ואנית אברון. התוצאות שהשגנו היו למטה מבינוניות. 


אני זוכר לטובה שתי ידיים מהתחרות. 

היד בה הצלחנו להפיל את אמיר לוין בחוזה של 3NT. נדרשה הגנה מדויקת על מנת שאצליח לזכות בקלף החמישי בידי בסדרת ה- להפלת החוזה. 

ביד השנייה, הזכורה לי לטובה, שיחקתי בחוזה מוכפל של 5 נגד עילאי בנירי וירון גלעדי. 

ישבתי בצפון. היד שהחזקתי:

              J   

                                                           xx            

         AQx       

AQJT9xx


השותף שלי פתח 1. הכרזתי 2. זוהי הכרזה מחייבת למשחק מלא בשיטת ההכרזה 2 על 1 מחייבת למשחק מלא. היא לא מבטיחה יותר משלושה קלפים ב-. הכרזת ה-2NT של ירון גלעדי במזרח הוסברה כאורך בשתי הסדרות האדומות. 

לאחר שתי הכרזות Pass הכרזתי 5. בנירי הכפיל. ממהלך ההכרזה ברור שהוא מחזיק K מוגן. 

ההובלה הייתה ב-. כנראה קלף יחיד.

לשותף שלי היו 12 נקודות. בדיוק הנקודות שאני צריך. היו לו גם קלף אחד ב-.

הוא החזיק ב-A וב-K, ב-A וב-Jxx.

זכיתי ב-A. שיחקתי לעקיפה שהצליחה ב-9. משכתי את ה-A. מזרח לא שרת. ברור שמזרח הקצר ב-, אינו יכול לחתוך.

עכשיו יכולתי לעבור ל-A בדומם ולמשוך את ה-K עליו זרקתי מידי. חזרתי לידי בחיתוך ושיחקתי קלפי . מזרח זכה ב-K. לאחר מכן משכתי קלפי עד שלא נותרו קלפי שליט במערב. עכשיו שיחקתי נמוך מתחת ל-A ול-Q

ההגנה זכתה רק בשתי לקיחות באמצעות ה-K וה-K.

 

תחרות זוגות IMP 

 

היום הייתי אמור לשחק בתחרות זוגות IMP. אתמול בבוקר הודיע לי השותף שהוא לא יוכל לשחק משום שהוא חולה.

אני מקווה בשבילו שזו לא קורונה. בזמן הקצר שנותר לא מצאתי שותף. 

זה אומר, שאם אמצא שותפה מתאימה לתחרות זוגות מעורבים ב-IMP ביום שלישי, אשמח לשחק בה במקום התחרות של שבת. 

מעוניינות מוזמנות לפנות אליי באמצעות טלפון 054-4480616 או דוא"ל או באמצעות תגובה לפוסט זה. 


הערת שוליים


הסירו דאגה מליבכם בנושא הידבקות שלי בקורונה מהשותף איתו תכננתי לשחק בתחרות ה-IMP (זה אינו השותף הקבוע שלי). 

לא נפגשתי איתו בשבועות האחרונים. תכננו לדבר על שיטת הכרזה במהלך הנסיעה לתל אביב.


 

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Featured post

יד השנה 2011: הלגמו במיטבו

 היד הבאה נבחרה בשנת 2011  כיד השנה  על ידי   The  International Bridge Press Association. זיא מחמוד כתב עליה, שהיא לא רק יד השנה, אלא ...