יום שישי, 1 ביולי 2022

אליפות הארץ: אנטומיה של כישלון

 

שותפי ואני סיימנו במקום 27 מתוך 38 זוגות בגמר ב' באליפות הארץ ב-IMP. 

השורה התחתונה: נכשלנו באליפות הארץ ואני האשם העיקרי בכישלון.

לתוצאות המלאות של גמר ב' לחצו כאן.

בפוסט זה אנסה לנתח את הסיבות לכישלון.  

 

חצי הגמר

 

ביום שישי (24.6.2022) התקיימו שני מושבים של תחרות חצי הגמר לאליפות ישראל הפתוחה לזוגות בשיטת חישוב IMP. 

 

המושב הראשון

המושב הראשון היה גרוע. סיימנו בתוצאה שלילית של מינוס 22 אימפים. 

לא הרגשתי ששיחקתי רע. היו שתי תוצאות רעות במיוחד שעל שתיהן ביחד הפסדנו 23 אימפים.

14 אימפים הפסדנו ביד 15 בגלל שיריב ביצע חוזה של 7NT.
חלק גדול מהשחקנים היו בחוזה של 7. השביעייה של צפון בסדרה זו הייתה AKQT863. כל ארבעת קלפי ה- של המגנים ישבו במזרח. אחד מהם היה J. הכרוז לא יכול לבצע את החוזה.
 
9 אימפים הפסדנו בגלל טעות של השותף שלי שביד 9 הכריז 5 במצב פגיע.  היריבים הכפילו. הסמכנו, שללא ספק עליו להכריז Pass ולאפשר ליריבים לשחק בחוזה של 4 במצב לא פגיע. 
אין דרך לבצע את החוזה הזה. אני נמנע מהכפלה ומושך מיד A ו-K. היות שאני מחזיק גם ב-A וב-K אי אפשר לבצע את החוזה.

המושב השני

במושב הזה שיחקנו טוב וגם קיבלנו מתנות. סיימנו במקום הרביעי במזרח מערב עם 39 אימפים. 
יד אחת שבה איבדתי לחלוטין את הריכוז הסתיימה בהפסד של 11 אימפים. הייתי היחיד שלא ביצע חוזה של 3NT!!!
סיימנו את חצי הגמר במקום ה-30 מתוך 64 זוגות שהשתתפו. 24 הזוגות הראשונים עלו לגמר א'.

החמצנו את העלייה לגמר א' בגלל שתי טעויות קשות אחת שלי ואחת של השותף. 
 

גמר ב'

 
הגענו לגמר ב' ממקום טוב עם מקדמה יפה. זה התחיל לא רע. ביד 3 השותף שלי פתח בסדרה עם 18 נקודות. החלטתי לא להכריז Pass עם 5 נקודות. השותף שלי הביא אותנו לחוזה של 3NT. 
עם מזל ומשחק טוב הצלחתי לבצע את החוזה. התוצאה הטובה ביותר ביד הזאת, שהייתה שווה 10 אימפים. 

בית האימה: היד שגמרה לי את התחרות

 

יד 8 גמרה לי את התחרות. 

ביד הזאת החלטתי לברוח מחוזה של 3NT לחוזה של 4. 

היו לי שתי סיבות לעשות זאת:

1. קלף יחיד בסדרת ה-
החשש שלי היה שהיריבים יתקיפו סדרה זו בחוזה של 3NT ויקחו מספיק לקיחות על מנת למנוע את ביצוע החוזה.

2. שישייה יפה בסדרת ה-
השישייה הזו ביחד עם הקוצר בסדרת ה-, המאפשר חיתוכים, הייתה צריכה להספיק לביצוע חוזה של 4, אולי מול יד של שותף עם 2 קלפים בסדרה. אולי אפילו עם לקיחה עודפת.

כשהיריבה לפני הכפילה עדיין פינטזתי על ביצוע החוזה. כל מה שאני צריך זה קלף יחיד שהוא J אצל היריב שאחרי ושני קלפי אצל השותף.

את המציאות העגומה גיליתי בשני שלבים. כשראיתי את הדומם ראיתי קלף יחיד ב-. לא ממש התרגשתי מזה. 
 
השלב השני היה יותר כואב. כשביצעתי עקיפה עמוקה שהצליחה ל-T. השחקן שישב אחריי זרק .

אני התפרקתי. שיחקתי רע. איבדתי שליטה והשגתי את התוצאה הגרועה ביותר. זה עלה לי ולשותפי ב-16 אימפים. 

לא הייתי היחיד בחוזה של 4, אבל שיחקתי גרוע מכל האחרים.

בהמשך שיחקתי גרוע בהרבה ידיים.

 

מה  הבעיה?  


היום אני חוגג יום הולדת 71. הגיל משפיע. לפני 15 שנים לא הייתי מאבד ריכוז ביד במושב השני בה לא ביצעתי 3NT. 

איבוד העשתונות גרוע יותר מאיבוד הריכוז. 
הייתי צריך לשמור על קור רוח. להבין שאפול בחוזה מוכפל של 4 ולנסות למזער נזקים באמצעות משחק ב-, אחרי שהעקיפה הראשונה בסדרה נכשלה. 

היריבה שלפני חותכת, אבל אז יש לי יותר קלפי שליט מאשר ליריבה ואני לא מאבד שליטה ונופל פחות פעמים.


דוגמה ליד בה לא איבדתי עשתונות כשחקן לא מנוסה


באחת הפעמים הראשונות בהן שיחקתי בפסטיבל הברידג' הבינלאומי בתל אביב, שיחקתי עם הבן שלי ניר בתחרות הזוגות הפתוחה. 

כששיחקנו נגד זוג הרבה יותר חזק מאיתנו. החזקתי יד עם 10 נקודות עם 6 קלפים ב- וארבעה קלפים ב-

ב- היה לי: Kxxx.

ב-: AJ98xx.

היריב שישב לפני פתח בהכרזת 1. לכאורה, ההכרזה שלו מחזקת אותי. צריך להכריז הכרזת אוברקול של 1
היריב השני הכפיל. זהו Negative Double המבטיח לפחות 4-4 בסדרות מיינור ושולל התאמה ב-
ניר הכריז Redouble. זהו SOS Redouble. השותף קצר ב- ורוצה לברוח מהחוזה. הפותח הכריז Pass.
 
לכאורה, הייתי צריך לברוח לסדרה אחרת. אבל אין לי לאן: האם לברוח לסדרת ה- בה יש לי רק קלף אחד ה-Q או לסדרת ה- בה יש לי שני קלפים קטנים? 
הבנתי שאני בצרות וכנראה אקבל תוצאה רעה במיוחד. החלטתי להכריז Pass. גם היריב שאחריי החליט להכריז Pass. 
 
כשראיתי דומם עלוב עם קוצר ב- ומעט נקודות הבנתי שמצבי חמור עוד יותר. 
החלטתי לשחק בקור רוח ולמזער נזקים. לקחתי 6 לקיחות וגם היריבים לקחו 6 לקיחות.  
נשארתי עם ה-8. היריב שאחריי נשאר עם ה-7. ביצעתי את החוזה המועד לכישלון. 

בפוסטים הבאים


אנסה להציג כמה ידיים מעניינות מהאליפות. 
בשבוע הבא יתחיל פסטיבל הברידג' ההבינלאומי בתל אביב. מאחל לכולנו פסטיבל מוצלח ומהנה.

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Featured post

יד השנה 2011: הלגמו במיטבו

 היד הבאה נבחרה בשנת 2011  כיד השנה  על ידי   The  International Bridge Press Association. זיא מחמוד כתב עליה, שהיא לא רק יד השנה, אלא ...