יום חמישי, 20 ביוני 2013

מה עשיתי רע ששילמתי 1,100?


 
 קרה לכם שפתחתם 1 עם 13 נקודות ושילמתם 1,100 נקודות, אחרי שהיריבים הכפילו?
אתם שואלים את עצמכם: מה עשיתי רע היום, שזה מגיע לי? (התשובה היא לא עשיתם שום דבר רע).

אתם מסתכלים ב Score Sheet ורואים שאתם לא היחידים: כמעט כל מי שישב בצד שלכם "שילם" 1,100. זה לא מנחם אתכם ואתם ממשיכים להרגיש רע. 
לא הייתי רחוק מזה בתחרות ארצית לפני בשלוש שנים. כשבסוף "שילמתי" רק 500 נקודות, הרגשתי קצת פחות רע.

התחלת ההכרזה באותה יד
אני המחלק במצב פגיע. אני מחזיק בידי 13 נקודות.

היד שלי:
AJxx 
AKxx
   xxx♦ 
    JT

פתחתי 1. היריב, שישב אחרי, אחד מטובי השחקנים בארץ, הכפיל (מה שהתברר מאוחר יותר כ Big Double). 
השותפה שלי הכריזה Pass עם 4 נקודות:
 Qx♦ ו  Qxx

גם השותפה של המומחה, הכריזה Pass, אבל היא לא הצליחה להסתיר את החיוך שלה. הבנתי, אצל מי נמצאים רוב קלפי ה . 
אני בצרות. מה עושים עכשיו.

מדוע לא הכרזתי SOS ReDouble?

היו לי שתי סיבות.
הסיבה הראשונה הייתה ששיחקתי עם שותפה שזו הייתה הפעם השנייה או השלישית ששיחקתי איתה. לא דיברנו על  SOS ReDouble. פחדתי שהיא תחשוב, שזה ReDouble מעניש, עם יד חזקה והרבה קלפי  ותשאיר אותו (מסכים, זה לא הגיוני).

במקרה כזה, היריבים לא היו רושמים את התוצאה השכיחה של 1,100 לזכותם. גם לא את ה 1,400, שקיבלו יריביהם של אלה שמשום מה השאירו חוזה מוכפל של 1. הם היו מקבלים הרבה יותר.

הסיבה השנייה באיזה חוזה תעדיפו לשחק 1 בהתאמה של 4-3 כשבידכם AK או 2 בהתאמה של 5-2 כשבידכם JT? הסבירות שאשמע 2 אחרי RDBL גבוהה.

מצאתי את ה bid היצירתי 1. אם תכריז השותפה 1, אכריז Pass. תכריז 2, אכריז Pass.
המומחה הכפיל שוב וזה היה החוזה הסופי. 

צרות באות בצרורות

 
כשהמומחה הוביל ב Q♥ הבנתי שאני בצרות. ההובלה הבטיחה גם
ה J. בדיעבד התברר שהוא הוביל מ QJT9.
שמחתי לראות בדומם ארבעה קלפי  קטנים. זכיתי ב K ושיחקתי J
היריבה זכתה ב K ושיחקה ♣ לעשר (T) שלי ול Q של המומחה. הוא המשיך ב J. שותפתו שיחקה את ה 3. חשבתי. בטוב ליבו, אמר לי היריב: אם לא תיקח את ה A אמשיך בעוד 

השבתי לו: אני יודע שתמשיך. יותר מעניין אותי מה מסמן ה 3 של שותפתך. היא מעוניינת שאמשיך ב- ענה לי. כך גיליתי את מקומו של ה-K.

 הצלה
עכשיו, התכנית שלי הייתה ברורה: משכתי את ה-A ושיחקתי  ל-Q בדומם ל-K של הגברת. 
זה נכון, שאין לי תכנית משחק טובה יותר, אבל לתכנית זו היה יתרון נוסף: השארתי את ההחלטה בידי השחקנית הפחות טובה.

כשהיא חזרה ב , שחתכתי בידי הבנתי שצדקתי.  אחרי חזרה ב  ל-A של שותפה, שהיה מושך שני סיבובי  ומשאיר אותי ללא שליטים, מצבי עגום. עכשיו שיחקתי את ה-J ו  נוסף שחתכתי בדומם.
שני החיתוכים של ה- בידי ושל ה-♠ בדומם, עשו את ההבדל: 500 נקודות ליריבים במקום 1,100 נקודות.

הלקח

 
בכל פעם, שיש פער גדול ברמת יריביכם ואתם יכולים לבחור בידי מי מהם להשאיר את ההחלטה, בחרו בשחקן הפחות טוב מבין השניים. הסיכויים שהוא יטעה גדולים יותר.   
 
קישור לסרטון על SOS Redouble 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Featured post

יד השנה 2011: הלגמו במיטבו

 היד הבאה נבחרה בשנת 2011  כיד השנה  על ידי   The  International Bridge Press Association. זיא מחמוד כתב עליה, שהיא לא רק יד השנה, אלא ...