יום שבת, 29 ביולי 2023

אני אחראי: כישלון בגביע המדינה.

 

אתמול (28.7.2023) שיחקנו במוקדמות גביע המדינה. הקבוצה בה שיחקתי לא הייתה בין 16 הקבוצות הראשונות שהעפילו לשלבי הנוק-אאוט. 

זהו, ללא ספק כישלון. אני לוקח את האחריות לכישלון עלי. 

האופן שבו שיחקתי במושב השני (מתוך ארבעה) תרם יותר מדי לכך שלא העפלנו לשלב הבא. אז אני אחראי לכישלון.

מאוד שמחתי לשחק אחרי הרבה מאוד זמן עם הבן שלי ניר. למרות שהוא הרבה פחות בברידג' בגלל עבודתו הוא עדיין משחק הרבה יותר טוב ממני.

לא אכתוב כאן על היד בה הגענו לחוזה של 6NT, שחלק גדול מה-Field לא הגיע אליו. אגב, ביצעתי אותו עם לקיחה עודפת. 

לא אכתוב כאן על היד בו שיחקנו משחק הגנה טוב במיוחד והפלנו פעמיים חוזה של 4. 

אכתוב רק על שלוש הידיים הכי גרועות שלי במושב השני. 

בפוסט הבא אכתוב הסבר כללי למה זה קורה לי.


יד 20



היד




ההכרזה

ניר בצפון הכריז 1. לאחר Pass של מזרח הכרזתי  1. מערב הכריז Double. ניר הכריז Redouble. מזרח הכריז 2. אחרי שתי הכרזות Pass ניר הכריז 3. 

אחרי Pass של מזרח, עשיתי טעות נוראה. לא להאמין הכרזתי Pass אחרי מחשבה ארוכה.  

הייתה לי תחושה נכונה שאסור לי להכריז Pass לא הלכתי עם התחושה הזו. 

התמונה הייתה ברורה: לניר יד חזקה מאוד. לי 9 נקודות. למערב כפתיחה עם רביעיות בשתי הסדרות האדומות שלא הוכרזו.

היה לי גם אובדן ריכוז או אולי אפילו Blackout. לא רק שאני יודע מה זה Support RDBL אני גם מלמד את זה. 

אגב, את הערך בויקיפדיה העברית אליו קישרתי כאן, אני כתבתי. 

התוצאה הייתה שניר היה היחיד שביצע 12 לקיחות אבל קיבלנו תוצאה נוראה. 

ההכרזה הנכונה שלי היא 3. הכרזה המראה חמישייה ב-

ניר משלים ל-4. אני מבצע 11 לקיחות כמו רוב ה-Field.


יד 25


יד 20 הייתה לי בראש כשהכרזתי את יד 25. 

ניסיתי לתקן באמצעות הכרזה אגרסיבית מדי. בגללי הגענו לסלאם שאסור להגיע אליו.

האמת שחשבתי שלא צריך להיות בסלאם במהלך ההכרזה ובכל זאת התפתתי. 


היד


מהלך ההכרזה


ניר בצפון פתח בהכרזת 1 על פי חוק ה-20. לאחר Pass של מזרח הכרזתי 2NT. זוהי מוסכמת Jacoby 2NT. הבטחתי לפחות ארבעה קלפים ב- ולפחות 12 נקודות.

אנחנו משחקים גרסה הנקראת Modified Jacoby 2NT

התשובה של ניר אחרי Pass של מערב הייתה 3. התשובה שלו מראה יד מינימלית של 12-14 נקודות. 

אני כנראה צריך להכריז מיד 4. הוספתי ליד שלי 2 נקודות אורך ו-2 נקודות חלוקה והגעתי ל-16 נקודות. החלטתי לבחון סלאם. 

לניר אין הרבה נקודות אבל גם אין לו נקודות בסדרת השליט למעט אולי K. 

מה אם יש לו את הנקודות המתאימות לסלאם בסדרות אחרות ואחרים ינסו ללכת לסלאם ויצליחו?

נקודות מתאימות זה אין נקודות מבוזבזות ב- וכוח בשתי הסדרות האדומות. בעיקר קלפי A וקלפי K.

החלטתי לעשות מהלך נוסף והכרזתי 4. בשיטה שלנו סדרה אחרת בגובה 4 מראה סדרה שנייה ויד חזקה עם עד חמישה Loosing Tricks. 

ההכרזה הנכונה שלי על פי השיטה, אם אני רוצה להראות קוצר ב- היא 3.

הנחתי שהוא יבין שיש לי Control ולא סדרה שנייה. 

ההחלטה שלי שגויה, אבל ניר הבין מהר מאוד שיש לי Control. 

מערב הכפיל על מנת לבקש הובלה ב-. אני חושב שעם היד שלו זו הכרזה שגויה.

אגב, הוא לא בהכרח הבטיח כוח ואורך בסדרה הוא יכול להיות עם void.

ניר הכריז Redouble. במצב כזה הכרזה כזו מבטיחה A בסדרה.

אני לא ידעתי את זה. בעיני זו נראתה יד מקסימלית של 14 נקודות ללא נקודות מבוזבזות ב-.

כמובן שלו הייתי מבין נכון את ההכרזה שלו, הייתי מכריז 4.

הכרזתי 4NT. הכרזת ה-5 של ניר הראתה שני קלפי מפתח ללא ה-Q בסדרת השליט. יש לנו שני מפסידים בסדרת ה-.

ממש לא מנחם אותי לדעת שלא הייתי היחיד שהכריז סלאם לא נכון.

זוג השחקנים הטובים בשולחן השני נגדנו, כמו רוב ה-Field, לא עשה את הטעות הזו.


יד 17


את יד 17 שיחקנו אחרי שתי הידים הנוראיות באשמתי. הייתי כבר שפוף לגמרי. 

לא הכפלתי בכפל מעניש כפי שהיה צריך לעשות.

צריך לעשות משום שהמכרז הראה בוודאות שהסיכוי להפיל גבוה.

צריך לעשות משום שבהתחשב בתוצאות הקודמות מצבנו חייב לעשות זאת גם אם זה היה פחות חד.

הפלנו את החוזה 3 פעמים. תוצאה לא רעה, אבל במקום 150 נקודות בחוזה מוכפל זה 500 נקודות.


היד   





מהלך ההכרזה   


אחרי שתי הכרזות Pass של צפון ושל מזרח הכרזתי 1
מערב הכריז Pass. ניר הכריז 1NT. זוהי הכרזה מחייבת למחצה (Semi Forcing) בשיטת ההכרזה 2 על 1 מחייבת למשחק מלא

לאחר Pass של מזרח הכרזתי 2.

יש לי יד לא איכותית של 16 נקודות שהיא שלא מספיקה להכרזת Reverse bid.

מערב התערב בהכרזה אגרסיבית של 2. ניר הכריז  2.  מערב הכריז 3. ולא 4 שמכריז מי שפועל על פי חוק סך הלקיחות.

הכרזתי Pass.

מדוע הייתי צריך להכפיל?


1. יש לי שלושה קלפי A ולאחד מהם צמוד K.

2. יש לי A בסדרת השליט

3. יש לי 16 נקודות ולא 12 נקודות שהבטחתי. 

4. השותף הכריז סדרה שלא הראיתי שקרוב לוודאי שיש לו בה כוח שתהיה לנו כנראה לפחות לקיחה אחת בסדרה זו.

5. יש לנו Misfit בסדרות המייג'ור. 
זה טוב להגנה משום שזה עשוי לאפשר חיתוכים.

רמז לקראת הפוסט הבא


הסיבה לכך שהמשחק שלי כבר לא יציב כפי שהיה קשורה בגילי המתקדם.
נדמה לי שזה לא חל רק עלי. זה חל גם על שחקנים אחרים בגיל מתקדם ולכן עשוי להיות עניין בפוסט הבא שאכתוב.




 





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Featured post

יד השנה 2011: הלגמו במיטבו

 היד הבאה נבחרה בשנת 2011  כיד השנה  על ידי   The  International Bridge Press Association. זיא מחמוד כתב עליה, שהיא לא רק יד השנה, אלא ...