יום ראשון, 24 בנובמבר 2019

ליגה א' 2019 המפגש האחרון



היות שעדכנתי את קוראי הבלוג בהתחלה הכושלת של הקבוצה שלי בליגה א' ובמפגש השני המוצלח, אעדכן בקצרה גם ביחס למפגש השלישי והאחרון שהתקיים אתמול (שבת). 

המפגש השלישי היה בינוני: שני ניצחונות בהפרש לא גדול והפסד בהפרש זעיר. שמרנו על המקום השלישי בו היינו אחרי המפגש השני ולא הצלחנו לעלות לליגה ארצית. שתי הקבוצות הראשונות עלו. 
לתוצאות המלאות לחצו כאן 


חוק סך הלקיחות





היד לעיל מהסיבוב האחרון בליגה אתמול יותר קלה להכרזה למי משחק weak two

צפון פותח 2 ודרום צריך להחליט האם להכריז 4 על פי חוק סך הלקיחות (Rule of Total tricks). 
מי שהחליט שכן הרוויח, משום שהחוזה של 4 הוא בר ביצוע. 

היות שאני ושותפי משחקים Multi 2  זה מורכב יותר. 
אחרי שהשותף שלי פתח 2 איני יודע מה סדרת המייג'ור הארוכה שלו.
ההסתברות שהסדרה היא סדרת ה- גבוהה מההסתברות שהסדרה היא סדרת ה-.  

אם הסדרה הארוכה שלו היא , אז קרוב לוודאי שאין משחק מלא. אחרי ה-K שלי יכולים לשבת A ו-Q. לפניו יכולים לשבת Q ו-J ואחריו A
זאת בנוסף למפסיד פוטנציאלי ב-, מפסיד או שניים ב- ואולי גם מפסיד ב-. במקרה כזה ארצה לעצור בגובה הנמוך ביותר, כלומר:  בחוזה של 2.

כאשר החוזה הוא ב- זהו כבר עניין של מספר קלפים ולא של נקודות. בשביל 6 לקיחות ב- וכנראה גם חיתוכים, שיגדילו את מספר הלקיחות, צריך, בהסתברות גבוהה, רק שהשותף יחזיק ב-A.

החלטתי להכריז 2. זוהי הכרזת Pass or Correct
כשהשישייה היא ב- קוראים Pass. כשהשישייה היא ב- מכריזים 3. 
ברוב המקרים למשיב יש יותר קלפים ב- מאשר ב-. למשל 3 קלפים ב- ו 1-2 ב-.
זו אינה יד חלשה אלא יד שבה מוכנים לשחק גם 3. הייחוד של היד הזו הוא שמוכנים לשחק גם 4 על פי חוק סך הלקיחות. 

אחרי ששמעתי מהשותף 3 הכרזתי 4. לאחר הובלה ב- השותף לא התקשה לבצע את החוזה. הוא משך שני סיבובי שליט כשבשני זכה בידו ושיחק  ל-J. מזרח שיחק קלף קטן וה-J זכה בלקיחה. הוא עבר באמצעות שליט לידו ושיחק  נוסף להבטחת ביצוע החוזה. 

Redouble אחרי Takeout Double  


בשיעור האחרון באחת מהקבוצות שאני מלמד, לימדתי את המשמעות של Redouble אחרי Takeout Double. המשמעות היא פשוטה: ההכרזה מבטיחה שלפותח ולשותפו יותר נקודות מאשר ליריבים. ברוב המקרים לפחות 22 נקודות לשניהם ביחד. לימדתי אותם שלאחר ה-Redouble כל Double של הזוג עם יותר נקודות הוא Double  מעניש. 

היד הזו מהמושב האחרון בליגה לא רק נאה דורש אלא גם נאה מקיים. כשהשותף שלי הכפיל חוזה של 2 אחרי פתיחה שלי ו-Redouble שלו קראתי Pass. הקלף היחיד שלי בסדרה זו העיד על אורך של השותף בסדרה. הכרוז במזרח היה במצב פגיע. הוא נפל ארבע פעמים וקיבלנו 1,100 נקודות. 

מהלך ההכרזה: לאחר 1 שלי בדרום. Double של מערב. Redouble של השותף. מזרח הכריז 1 ואני 2. מערב עם קלף יחיד ב- החליט להכריז 2
השותף שלי "הוריד את הגונג" וההכרזה השגויה של מערב עלתה לו מאוד ביוקר. 

היד המלאה:





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Featured post

יד השנה 2011: הלגמו במיטבו

 היד הבאה נבחרה בשנת 2011  כיד השנה  על ידי   The  International Bridge Press Association. זיא מחמוד כתב עליה, שהיא לא רק יד השנה, אלא ...