יום רביעי, 5 ביולי 2023

מדוע לא תמיד מסמנים בברידג'?

 

בתחרות מקומית


בתחרות מקומית לפני מספר שנים החזקתי Q43בדומם לפני ראיתי KJ5

ממהלך ההכרזה וממהלך המשחק היה לי ברור שה-A ביד הכרוז. 

ידעתי כמובן שאם הכרוז יעקוף ל-J העקיפה תיכשל. אם הוא מחזיק את ה-T בידו, יש לו בחירה לאיזה כיוון לעקוף. 

הכרוז ניסה ללחוץ אותי ואת שותפי באותה תחרות  באמצעות משחק קלפים בסדרה בה נגמרו לנו הקלפים. 

שיטת הסימון שלנו הייתה איטלקית. זרקתי את ה-4. סימנתי לשותף שאינני מעוניין בהמשך ב-, אם יזכה בלקיחה, למרות שבהמשך כזה אני עשוי לזכות בלקיחה שתפיל את החוזה. 

הכרוז שאל את שותפי איך אתם מסמנים במצב בו נגמרים לכם קלפים בסדרה?

השותף אמר אי-זוגי מעודד המשך באותה סדרה. 

הכרוז ניסה, כמובן, לעקוף באמצעות ה-J. זכיתי ב-Q להפלת החוזה. 

המסקנה היא שלא רק השותף יודע את ההעדפות שלנו בסימונים בהגנה. גם הכרוז. 

לפעמים חשוב יותר להטעות את הכרוז מאשר לסמן לשותף, שאולי לא יקבל את היד, באיזו סדרה אני מעדיף שישחק.

 

משחק לחץ באמצעות סדרת שליט ארוכה


כשלכרוז יש מספר רב של קלפי שליט בסדרה בידו (7 או 8 או יותר), הוא לא הכריז סדרה אחרת והוא זוכה בלקיחה הראשונה, הוא יכול לשחק קלפים בסדרת השליט על מנת להפעיל לחץ על המגנים. 

אם יזרקו קלפים לא נכונים, יזכה בלקיחה או בלקיחות עודפות.

כדוגמה נלקח מצב בו הכרוז מחזיק 8 קלפים בסדרה. הוא משחק 7 מהם.

כל מגן רואה את הדומם ואת הקלפים בידו.

למגנים אין מידע מה הם הקלפים הנוספים שמחזיק הכרוז והחלוקה שלהם.

למעשה אי אפשר לסמן הדפת סדרה לשותף. 


המידע הנוסף הוא אילו קלפים זורק הכרוז מהדומם ואילו קלפים זורק השותף. 

בהיעדר מספיק מידע חשוב לנסות לא להשאיר אף סדרה צדדית לא מוגנת.


איך צריך לשחק? 


צריך לשים לב לקלפים בדומם (אולי הדבר הכי חשוב בברידג'). 

צריך גם לשים לב לקלפים שנזרקים על ידי הכרוז מהדומם.

צריך לשים לב גם לקלפים שהשותף זורק. 

אם יש לנו A בסדרה צדדית, נשמור עליו.

אם יש לנו K בסדרה צדדית, נשמור עליו ועל קלף נוסף בסדרה, זאת בהנחה שאין בדומם A באותה סדרה. 

נזרוק קלפים בסדרה ארוכה בה יש לנו כוח, אם יש סדרה כזו. 

כשהשותף זורק קלפים בסדרה כלשהי, נניח שכנראה אין לו הגנה בה והוא מצפה שאנחנו נגן עליה באמצעות קלפים גבוהים. 


לא מדויק, אבל לא מצאתי משהו טוב יותר


התיאור לעיל לא ממש מדויק, אבל כשצריכים למצוא 6 או 7 Discards לרוב אין פיתרונות אופטימליים. 

כך למשל, לא בטוח בכלל שיהיו לנו קלפים גבוהים בסדרה כלשהי. 


יד מתחרות ה-IMP בפסטיבל בתל אביב



אחרי שמערב פתח בהכרזת 1 מזרח הכריז 4. לאחר שלוש הכרזות , השותף שלי הוביל ב-T. הכרוז יכול המשיך לשחק קלפי  על מנת ללחוץ עלינו.

אני לא בעד הובלה כזו, למרות שיש בההיגיון במניעת חיתוכים צולבים. אני הייתי מעדיף להוביל ב-A

אם הכרוז לא חותך, זה מאפשר לשותף לסמן האם הוא מעוניין בהמשך? 

זה גם מאפשר למגנים לראות את הדומם. אחרי הובלה ב- A♣ הכרוז נופל.  אני מסמן להמשיך וזוכה בלקיחה השנייה ב-K

אין לי ברירה, אלא להמשיך ב- קטן. ההגנה תזכה בשתי לקיחות אחת ב-A  והשנייה ב-K.

באופן שבו שיחק שותף, הכרוז הפעיל משחק לחץ.  השותף שלי חשב שסימנתי שאני מעוניין בהמשך ב-. משום שזרקתי קלפי .

שיטת הסימון שלנו היא Lavinthal

כאמור במצב כזה לא מסמנים

זרקתי קלפי  לא משום שסימנתי, אלא משום שהיו לי הרבה קלפים בסדרה והייתי צריך לשמור על קלפים בסדרות האחרות.







אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Featured post

יד השנה 2011: הלגמו במיטבו

 היד הבאה נבחרה בשנת 2011  כיד השנה  על ידי   The  International Bridge Press Association. זיא מחמוד כתב עליה, שהיא לא רק יד השנה, אלא ...