יום ראשון, 20 בדצמבר 2015

בסך הכל (אולי) רציתי להגיע למשחק מלא בשלום.


ביום שישי ה-18 בדצמבר סיימנו רן בן-אפרים ואני במקום החמישי בגמר אליפות המועדונים. לתוצאות המלאות לחצו כאן
במושב השני, בו סיימנו במקום ראשון במזרח-מערב, שיחקתי באופן סביר.

כפי שאמרתי לאחד הזוגות במושב הראשון, "לא הייתי כאן". אמרתי את זה אחרי שהתנצלתי לפני השותף על מספר טעויות, שעשיתי ביד אחת.

במושב הראשון "לא הייתי כאן" בהרבה ידיים אחרות. בכל זאת עברנו במעט את ה-50%.

להתמודד עם משהו שלא מכירים
טעיתי בהכרזה שלי באחת הידיים במושב הראשון. בכל זאת זה נגמר בתוצאה של 100% על היד. בפוסט הקודם שיטת הסימון של איפכא מסתברא: UDCA ו-UDCI הזכרתי, שאחד היתרונות כשמשחקים דברים פחות מקובלים הוא הקושי של שחקנים, שאינם ברמה גבוהה במיוחד, להתמודד עם משהו שאינו מוכר להם.

רוב השחקנים מהשורה מתקשים להתמודד עם מצבים בהם פתחו §חזק והיריב התערב במכרז. כמעט תמיד יריבים אינם מתערבים במכרז.

באחת הידיים במושב הראשון, היריב שלפני פתח §2. ישבתי מיד אחרי הפותח, עם יד שבה 5-5 בסדרות ה- וה-§ ו-14 נקודות, כולן בסדרות הארוכות שלי. התערבתי בהכרזה בסדרת ה-.

זה לא רעיון כל כך רע, במצב ירוק. אני הייתי פגיע. הפותח הכפיל. והשותף שלו השאיר את החוזה המוכפל. למזלי, מצאתי בדומם התאמה בשתי הסדרות שלי וגם 3 נקודות: Q§ ו-J

איני יודע האם הפותח התכוון להעניש כשהכריז Double או שהתכוון ל-Takeout Double. המשיב הבין את זה כמעניש. אני הייתי מבין את זה כ-Takeout. לך תדע כמה קלפים ב- מחזיק זה שהתערב: שישה?, שבעה? שמונה?. שחקנים טובים יותר מהיריבים שלנו באותה יד, היו מוצאים את ההתאמה ב-

את הכסף סופרים במדרגות
את המושב השני פתחנו בביצוע שתי תוצאות סלאם. הסלאם של 6NT שביצע רן בו-אפריים לא ממש מעניין. אני קיבלתי 19 נקודות ואחרי שרן פתח, לא יכולתי שלא לבדוק איתו את האפשרות של סלאם.

הסלאם של 6, שאני ביצעתי, הוא סיפור מעניין. הכותרת לעיל מתארת את מה שקרה: בסך הכל הייתה לי יד מזמינה למשחק מלא והשותף שלי הוביל אותי לסלאם די הזוי. 
כבר התכוננתי לפול כמה פעמים, אחרי שראיתי את הדומם. למדתי פעם מיהלומן אחד את האימרה: "את הכסף סופרים במדרגות". עד שלא ביצעת את העסקה וקיבלת את הכסף הכל יכול לקרות.

גם בברידג' יש לא מעט מקרים, בהם עד שלא ביצעת את החוזה או עד שלא היפלת את החוזה (כמו במקרה זה), עשויים להתרחש דברים לא צפויים.

מדובר ביד 9 במושב השני, שגם עליה קיבלנו 100%.




מהלך ההכרזה
השותף שלי פתח §1. היריבים לא התערבו בכל מהלך המכרז. אני הכרזתי 1. השותף הכריז 1. הכרזתי 3. ברור שזו אינה הכרזה המחייבת למשחק מלא, אלא הכרזה המזמינה למשחק מלא. יש לי יד הדומה מבחינת תצורה ליד בה מכריזים 2 עם 6-8 נקודות, אבל מבחינת הכוח אני עם 10-11 נקודות.

איני יכול להכריז NT עם קלף יחיד ב-§, משום שלשותף יכולים להיות ארבעה קלפים קטנים בסדרה או אפילו רק שלושה קלפים קטנים בסדרה.

תיארתי יד בה אני מוכן לשחק 3 מול יד עם פתיחה מינימאלית, בלי שני קלפים בסדרה ועם יד טובה יותר השותף צריך לבחור בין 3NT ל-4

מדוע זו אינה יד מחייבת למשחק מלא?
אם יד מחייבת למשחק מלא הייתי מכריז 2. זוהי הכרזת צבע רביעי מחייב (FSF). אחרי ההכרזה הבאה של השותף הייתי חוזר על סדרת ה-.
השותף שלי עם 17 נקודות חשב משום מה שיש לי יד יותר חזקה והכריז 4NT. הוא שאל אותי על קלפי מפתח בקונבנציית RKCB 0314. הנחתי שיש לו תמיכה ב- ויד חלוקתית עם 19 נקודות וקוצר בסדרת ה- (עם 22-20 השותף שלי פותח ב-2 חזק). 
עניתי 5, שפירושו שני קלפי מפתח (במקרה זה A ו-A) וה-Q. השותף שלי סגר ל-6.  


המשחק
כשראיתי את הדומם, הבנתי שנפלתי כמה פעמים. אבל כפי שאתם יודעים "את הכסף סופרים במדרגות".
צפון הובילה ב-7§. זכיתי ב-A§ ומשכתי את ה-K. שמתי לב שדרום זרק את ה-T.
ניסיתי לפול כמה שפחות פעמים. תכנון המשחק התבסס על כמה שלבים.

שלב ראשון: משיכת קלפי ה-§
משכתי שלושה סיבובים נוספים של קלפי §, כשעל קלפי ה-§  הגבוהים אני משליך את קלפי ה-.
הייתי בטוח שצפון תחתוך את השלישי ואחר כך את הרביעי, זה לא קרה כי הקלפים בסדרה התחלקו 4-4-4-1.
היה לי הרבה מזל גם מבחינת החלוקה וגם מבחינת ההובלה הידידותית.

שלב שני: עקיפה ב-
שיחקתי את ה-Q לעקיפה. דרום כיסה ב-K ואני ב-A.

שלב שלישי: הוצאת שליטים
משכתי את ה-A♥ ה-J של דרום נפל. החלוקה הלא ידידותית התבררה, אבל היה לי הרבה מזל משתי סיבות:

1. שני הקלפים היחידים של דרום היו דווקא הקלפים הגבוהים ה-J וה-T. ה-9 הפך להיות גבוה.

2. זו הייתה יכולה להיות גם חלוקה של 5-1, אחרי שכבר ראיתי את ה-T נופל בפעם הראשונה ששוחקה הסדרה.

משכתי את ה-Q ואת ה-9 וגם לצפון לא נותרו קלפי שליט.

אחרי שלב זה נותרו הקלפים הבאים:


J2

 


    94     


  - 




N
 -                       QT 

 ♥75                       -   
W          E

  65                        T8    


 -                       ♣ -  

 S

AK

  ♥ -

J7

שלב 4: עקיפה של ה-J שצריך להיות בצפון 

לפי עיקרון הבחירה המוגבלת (Restricted Choice), ההסתברות שה-J נמצא בצפון, אחרי שה-K היה בדרום, גבוהה יותר מההסתברות שהוא בדרום.

שיחקתי את ה-5
נגמר המזל. ה-J נמצא דווקא בצפון, על אף ההסתברות היותר נמוכה למצוא אותו שם. אבל דרום חששה שאשחק את ה-8♦ ושמה את ה-9
כיסיתי עם ה-T מהדומם והחוזה ההזוי לחלוטין בוצע.
בוצע עם הרבה מזל ועם לא מעט עזרה מיריביי.

ניתוח קל

הובלה
אני לא ממש מתלהב מההובלה של צפון, אבל מהי ההובלה הנכונה?
אפשר להוביל ב-4.

בידיים פתוחות ההובלה ב- היא הנכונה, אבל בידיים סגורות. שימו את ה-K אצל הכרוז וה-A בדומם ואת ה-A♦ בדומם. ויכול להיות ש"מכרתם" את המשחק.

ההובלה הטובה ביותר לדעתי היא דווקא הובלה פסיבית ב-. במקרה כזה אזכה ב-K בדומם ואשחק בדיוק את אותה תכנית.

האם לשחק את ה-Q או את ה-T לעקיפה?
כנראה שלא דייקתי ועדיף במקצת לשחק קודם את ה-T.
כמובן שצפון לא צריכה לשים את ה-9 בסיבוב השני של הסדרה. אם אינה משחקת את ה-9. אני צריך לנחש האם לשים את ה-T (ואז אני נכשל בביצוע החוזה) או את ה-8 (ואז אני מצליח בביצוע החוזה).

אחרית דבר
לא ספרתי את הכסף מיד לאחר היד הזו, זכרתי ש"את הכסף סופרים במדרגות". במונחי תחרות ברידג', מתייחסים לתוצאה רק אחרי שגומרים לשחק את כל הידיים.





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Featured post

יד השנה 2011: הלגמו במיטבו

 היד הבאה נבחרה בשנת 2011  כיד השנה  על ידי   The  International Bridge Press Association. זיא מחמוד כתב עליה, שהיא לא רק יד השנה, אלא ...