יום חמישי, 6 ביולי 2017

פסטיבל הברידג' הבינלאומי בתל אביב: עייפות מועילה







עייפות מצטברת
הקוראים שמו לב בודאי שלא כתבתי מספר ימים. פשוט לא היה לי זמן לכתוב. כשאני נוסע כל יום מירושלים לתל אביב וחזרה, נוהג בפקקים הלוך בצהריים ובמיוחד בבוקר ובפקקים בשעות הלילה (בגלל עבודות בכביש) ומשחק כל יום שני מושבים בתחרויות וביום שלישי ורביעי גם בתחרויות בוקר אין ספק שאני עייף.  

מסתבר שלא רק אני. המשחק שלי ושל השותף בתחרות הזוגות המרכזית היה עשיר בטעויות ובאי הבנות. שווה משהו כמו 35% בתחרות. השגנו מעל 46% משום שלא רק אנחנו התעיפנו: גם חלק מהיריבים ביצוע טעויות קשות במיוחד בגללה עייפות מצטברת.

הלקח: בשנה הבאה אתמקד בפחות תחרויות ואתן לעצמי יום או יומיים מנוחה.    

להגיע בטעות לחוזה היחיד שניתן לביצוע
ביד הבאה לצפון דרום יש 26 נקודות. השותף שלי בדרום פתח 1. הכרזתי 1. השותף שלי הכריז 2NT המראה 18-19 נקודות ויד מאוזנת. 


החלטתי שזה יהיה רעיון טוב להראות לשותף שלי חלוקה של 5-4 בסדרות האדומות כך שאם יש לו התאמה ב- או 5-4 ב- יוכל לבחור בחוזה עם שליט במקום ב-3NT. 
ההכרזה שלי מצבעה על בעיה באחת הסדרות השחורות או בשתיהן.
בעייפותו השותף שלי הכריז Pass. הוא מיהר להתנצל.

עוד יד שבה קיבלנו תוצאה גרועה בגלל עייפות וחסר ריכוז? לא ממש. אחרי הובלה טבעית של מערב ב-7 מזרח זוכה ב-A. ההגנה זוכה בארבע לקיחות ב-
אם יחזור בסדרה שיש בה חולשה בדומם ב-, ההגנה תזכה גם ב-A. ההגנה תכשיל חוזה של 3NT. נגד חוזה של 5 היא תיקח לפחות 4 לקיחות אחרי הובלה ב- ולקיחה מידית של ה-A. נגדי הובילו ב-. ביצעתי 12 לקיחות. תוצאה טובה.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Featured post

יד השנה 2011: הלגמו במיטבו

 היד הבאה נבחרה בשנת 2011  כיד השנה  על ידי   The  International Bridge Press Association. זיא מחמוד כתב עליה, שהיא לא רק יד השנה, אלא ...