יום שבת, 1 ביוני 2019

פסטיבל הברידג' הבינלאומי בתל אביב: תחרות זוגות IMP- כשמשחקים עם שותף בפעם הראשונה בחיים



אתמול (יום ו ה-31 במאי) התחיל פסטיבל הברידג' הבינלאומי בתל אביב אותו הזכרתי בפוסטים קודמים. התחלתי ברגל שמאל כשנאלצתי לבטל את ההשתתפות בתחרות הקבוצות המעורבות עקב מחלה של אחת משחקניות הקבוצה.

התחרות הראשונה בה שיחקתי היא תחרות זוגות IMP שהתקיימה היום. 
לפני שאספר מה קרה אזכיר שהשנה שעברה הייתה עבורי המוצלחת ביותר מבחינת התוצאות.  
הסיפור הכי מעניין היה מבחינתי היה המקום השישי בזוגות המעורבים. זו הייתה הפעם הראשונה בחיי ששיחקתי עם חנה גיא, שפנתה אלי, כשעתיים לפני התחרות, אחרי שלא מצאתי שותפה. 
גם בתחרות ה-IMP היום שיחקתי בפעם הראשונה בחיי עם שותף: ד"ר נחום מילגרטר. 
מעניין לראות מה קרה הפעם כששיחקתי שוב בפעם הראשונה עם שותף.


ההיכרות שלי עם ד"ר מילגרטר


ד"ר מילגרטר הוא רופא השיניים שלי מאז שנות ה-20 של חיי. אני יכול להעיד ממקור ראשון שהוא עושה עבודה טובה. במהלך פגישותינו שלפעמים היו פחות נעימות, לא בגלל נחום, אלא בגלל הטיפולים בשיניים, גם התיידדנו. 

בשנות ה-20 של חיי הוא סיפר לי שהוא משחק ברידג' ואני סיפרתי לו שאני משחק שחמט. כשהייתי בן 54 משהו השתנה. סיפרתי לו שגם אני התחלתי לשחק ברידג'. 


בשלב מסוים הפסקתי להיות שחקן מתחיל. סיפרתי לו שאני כותב על ברידג'. סיפרתי לו שאני מלמד ברידג' ופה ושם גם על הישגים בתחרויות. 
בינתיים צמצם נחום את פעילותו הברידג'יסטית. בשנים האחרונות דיברנו על לשחק פעם אחת בתחרות. 
היום הגיעה ההזדמנות הזו. 

זה התחיל טוב. את המושב הראשון סיימנו במקום ה-10 בצפון דרום. צברנו קצת יותר מ-50 IMPS. 

במושב השני הלך פחות טוב. עשיתי כמה שגיאות קשות. הרושם היה שעשינו תוצאה שלילית.
לא מספיק שלילית על מנת לבטל את התוצאה הטובה במושב הראשון.



הסוף

בתחרות זכו הצעירים אמיר עציון וליאור אורמן לפני אופיר רשף וערן אסרף. במקום השליש סיימו Tracy Capal ו-Solomon Wanter מבריטניה.
להפתעתי התברר שבמושב השני עשינו תוצאה חיובית של 16 IMPS. זה הספיק למקום ה-25 המכובד מתוך 245 זוגות שהשתתפו. קיבלנו גם 2 נקודות בינלאומיות.

 לתוצאות המלאות לחצו כאן.


לקחים משותפויות בפעם הראשונה

בשותפויות שך פעם ראשונה יהיו תמיד אי הבנות אבל כשמשחקים עם שחקנים ברמה טובה או טובה מאוד אפשר להצליח גם כשמשחקים בפעם הראשונה.

המבחן הטוב ביותר לשותפות כזו היא ההגנה. היד הכי טובה שלנו היום היא יד בה הפלנו פעמיים חוזה של 3NT.


 



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Featured post

יד השנה 2011: הלגמו במיטבו

 היד הבאה נבחרה בשנת 2011  כיד השנה  על ידי   The  International Bridge Press Association. זיא מחמוד כתב עליה, שהיא לא רק יד השנה, אלא ...