יום ראשון, 8 בנובמבר 2020

האם זה Takeout Double או Big Double?

 

היד בהמשך שוחקה בתחרות של מועדון ירושלים באתר ה-BBO ביום ה-8 בנובמבר 2020. 

גם אני וגם השותפה שלי היינו צריכים לקבל החלטות לא פשוטות במהלך ההכרזה. 




לאחר שקראתי Pass, מערב פתח 1. הוא פתח עם 10 נקודות ושתי חמישיות לפי חוק ה-20

זוהי כמובן הכרזה שגויה. צריך לפתוח 1. כנראה שמערב התרשם מהאיכות העדיפה של קלפי ה- שלו. 

השותפה שלי עם 17 נקודות התלבטה בין 1 לבין כפל המתאר Big Double. היא בחרה להכפיל. בדרך כלל Big Double מראה 17 נקודות או יותר.

לאחר Pass של מזרח הגיע תורי להתלבט.


ההתלבטות שלי


הכרזת הכפל עשויה להיות Takeout Double או Big Double

ההסתברות שזהו Takeout Double עם 12-14 נקודות היא גבוהה. 

הנחת העבודה שלי צריכה להיות שלשותפה שלי יש 12-14 נקודות עם לפחות שלושה קלפים בכל סדרה אחרת פרט ל-. לפחות באחת מסדרות המייג'ור יש ארבעה קלפים.

הסדרה היחידה שיש לי בה ארבעה קלפים היא סדרת ה- בה פתח היריב. 

מה אני צריך להכריז עם 10 נקודות ללא התאמה עם השותפה באף סדרה, למעט המקרים הנדירים בהם לשותפה חמישייה בסדרת מייג'ור? 

המקרים הם:

1. 5-4-4 כשהחמישייה היא בסדרת מייג'ור.

2. 5-4-3-1 כשהקלף היחיד בסדרת הפותח והשלישייה היא בסדרת המיינור השנייה.

לו היה לי עוצר ב- זו לא הייתה בעיה. הייתי מכריז 1NT.

אין לי עוצר בסדרה והשותפה שלי הבטיחה לכל היותר שני קלפים בסדרה. 
קשה לסמוך על זה שיש לה עוצר בסדרה זו. 
בלית ברירה הורדתי לעצמי שתי נקודות: אחת בגלל יד של 4-3-3-3 והשנייה בגלל שהכרזתי 1 עם שלושה קלפים בלבד. 
בגלל שלא קפצתי ל-2 הראתי יד של 0-8 נקודות למרות שהיו לי 10 נקודות.

להפתעתי מערב הכריז 1.
הכרזה כזו מראה לרוב יד עם רביעייה יפה בסדרת ה-.
במקרה הזה, הערכתי שיש לי ולשותפה לפחות שישה קלפים ב-.לשותפה יש לפחות 3 קלפים בסדרה. לי יש שלישייה יפה. השותפה הכריזה 2. מזרח קרא Pass.

האם זה Big Double או תחרות על משחק חלקי? 


היות שמערב דיבר פעמיים והחליף סדרה, הנחתי שהוא מחזיק יד יותר חזקה מיד מינימלית של 12-13 נקודות.
יתרה מזאת השותף שלו לא התערב במכרז והוא הכריז סדרה שהשחקנית שיושבת אחריו כנראה יושבת עם רביעייה.

כשאני מחבר 14-15 נקודות של מערב ל-10 נקודות ביד שלי זה ברור שכנראה לשותפה שלי אין 17 נקודות זוהי תחרות על משחק חלקי ולא Big Double

הכרזתי Pass. ביצעתי חוזה של 2. קיבלנו על היד הזו יותר מ-80%. 
אתם יכולים לראות את החלוקה הלא ידידותית ב-
חוזה של 4 לא ניתן לביצוע. 
ההגנה תזכה בשתי לקיחות ב-, לקיחה ב- וב-Q

היכן טעינו בהכרזה?


לדעתי לא רק מערב טעה בהכרזה. גם השותפה שלי בחרה בהכרזה הלא נכונה בהתלבטות שלה. 
למרות 17 הנוקדות שלה עליה להכריז 1 ולא DBL. 

כשאני מלמד Overcall אני מלמד שטווח הנקודות הוא 9-16 אבל מוסיף הסתייגות: לפעמים גם עם 17 נקודות לא יפות או עם 8 נקודות יפות. 

ה-17 נקודות של שותפתי עונות להגדרה של "נקודות לא יפות". 
ה-Q וה-J עלולות להיות נקודות מבוזבזות. הכוח של הקלפים האלה חסר בסדרות אחרות. 
גם ה-Q עלולה להיות נקודות מבוזבזות. אין הכרזה שנייה טובה אחרי DBL ואחרי 1 של השותף עם נקודות בטווח הנמוך של 0-8. 

מה היה קורה אחרי 1 של צפון? 


אחרי הכרזת 1 ותמיכה שלי בסדרה בגובה 3 (השותפה הזו אינה משחקת Bergen Raises) המראה 10-12 נקודות היינו מגיעים לחוזה של 4
גם בשיטות הכרזה אחרות עם 27 נקודות והתאמה היו מגיעים לחוזה הזה. 
היינו נכשלים בביצוע החוזה. 

צריך גם מזל בברידג'

סרטונים בערוץ ה-Youtube שלי

 

 




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Featured post

יד השנה 2011: הלגמו במיטבו

 היד הבאה נבחרה בשנת 2011  כיד השנה  על ידי   The  International Bridge Press Association. זיא מחמוד כתב עליה, שהיא לא רק יד השנה, אלא ...