יום ראשון, 9 במאי 2021

פסטיבל הברידג' הבינלאומי: תחרות הזוגות המרכזית גמר א': אולי בכל זאת אנחנו מבינים משהו בברידג'?

שלא כהרגלי לא סיכמתי את הפסטיבל הבינלאומי המקוון של 2021 מזווית הראייה שלי. לא התייחסתי כלל לתחרות הזוגות המרכזית. פוסט זה משלים את החסר. 

גמר א' של תחרות הזוגות המרכזית: קטסטרופה


לאחר ששיחקנו טוב במוקדמות עלינו לגמר א'. כל מה שנשאר זה לשחק קצת יותר טוב ולהתברג בצמרת. קרה בדיוק ההיפך.

לא "שיטת מיכה"


על השיטה הזו, הקרויה על שמו של מיכה עמית, בתקופה שבה היה קשור לנבחרות הצעירות של ישראל, שמעתי משחקני הנבחרת הצעירה של ישראל לפני מספר שנים.

הרעיון פשוט ונכון: תתחילו את התחרות טוב בידיים הראשונות ואז תצליחו.

מי שמתחיל טוב את התחרות רגוע יותר בהמשך ומאמין שהפעם יצליח. מי שמתחיל רע נלחץ ומאבד ריכוז. 

התחלנו רע מאוד. שתי תוצאות נוראות נגד אחד הזוגות הראשונים איתם שיחקנו. שתי טעויות קשות של השותף. באחת שכח שהכרזת 2 אינה הכרזה טבעית אלא מחייבת למשחק מלא במוסכמת XYZ שאנחנו משחקים כבר זמן רב וטעויות כאלה נדירות אצלו.

בשנייה היריבים הגיעו לחוזה ב-. לאחר שהשותף התערב בסדרת ה-. הובלתי גבוה משני קלפים. בדומם היו: KJ הכרוז זכה ב-Q. במקום למשוך את ה-A ולשחק  נוסף. שאני והדומם יכולים לחתוך שיחק שליט. 
כשבדומם יש רק A6 קל לעשות Promotion ל-Q.
מספיק שיהיה לי Q7x. על מנת שאחתוך ב-7

בנוסף, יש סכנה שה-K. ייזרק על קלף גבוה בסדרה אחרת.
השותף שלי המשיך ב- במקום למשוך את ה-Aה-J8xx כבר לא היה שווה לקיחה כשהכרוז שיחק מידו את ה-9.

לאחר הטעויות האלו השותף התחיל להיות מרוכז אבל אני יצאתי לגמרי מהריכוז וביצעתי שתי טעויות חמורות. האחריות על הטעויות שלי היא רק שלי.
אני לא צריך לצאת מריכוז גם אם השותף טועה. 

למרות הטעויות המושב הראשון נגמר בתוצאה מעל ל-54%. 
כל מה שהיה צריך זה מושב אחד טוב. במקום זה היה המושב הגרוע ביותר אי-פעם ששיחקנו. שנינו עשינו טעויות קשות. 
התוצאה  הסופית גרועה במיוחד.

הגנה טובה


הכותרת "אולי בכל זאת אנחנו מבינים משהו בברידג'" מתייחסת ליד 11 מגמר א'.

לאחר שמערב פתח בהכרזת 1 השותף שלי הכפיל. זהו Takeout Double. איתמר גינוסר במזרח הכריז 3NT והפך לכרוז. 

הכרזת הכפל של השותף שלי אינה מדויקת. היא מחייבת 12 נקודות והיו לו רק 11 נקודות. 
רבים היו מובילים עם היד שלי בסדרת מייג'ור, גם ללא הכרזת הפכל שבהסתברות גבוהה, הייתה עם ידי של 4-4 בסדרות המייג'ור ושלושה או ארבעה קלפים בסדרת ה-
בחרתי להוביל ב-2, שהוא הרביעי מלמעלה בסדרה היחידה שיש לי בה כניסה ליד. ההובלה שלי מבטיחה בדיוק ארבעה קלפים ולפחות נכבד אחד.
הכרוז שיחק קטן מהדומם והשותף שלי שיחק את 
ה-T!!! בניגוד לכלל המקובל ששלישי משחק גבוה. 
הכרוז זכה ב-J. כשהכרוז שיחק  השותף זכה מיד ב-A. שיחק את ה-K ו- נוסף. 
ה-A שלי היה הלקיחה השלישית של ההגנה. זכיתי גם ב- האחרון והכרוז ביצע את החוזה ללא לקיחה עודפת.

הגנה הטובה הייתה שווה תוצאה מהתקרבת ל-90% על היד הזו.

סיכום הפסטיבל מזווית שלי


עוד כישלון, כמו בפסטיבל המקוון לפני שנה. כל פסטיבל שבו אני לא מקבל לפחות נקודה בינלאומית אחת הוא בהגדרה כישלון.

רק בשתי תחרויות שיחקתי טוב וגם השותף או השותפה שיחקו טוב: מוקדמות תחרות הזזוגות המרכזית, ותחרות הזוגות המעורבים. לצערי, בתחרות הזוגות המעורבים הייתה תקלה לא פשוטה בחיבור האינטרנט שלי. התקלה גרמה לבעיה גם בהתחברות באמצעות הטלפון הסלולרי. זה עלה לי בשלוש ידיים שעשיתי בהן טעויות.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Featured post

יד השנה 2011: הלגמו במיטבו

 היד הבאה נבחרה בשנת 2011  כיד השנה  על ידי   The  International Bridge Press Association. זיא מחמוד כתב עליה, שהיא לא רק יד השנה, אלא ...