יום שישי, 15 ביולי 2022

פסטיבל הברידג' הבינלאומי בתל אביב 2022: סוף טוב עם טעם של עוד

 

בפוסט הקודם תיארתי את העלייה לגמר א' בתחרות הזוגות הפתוחה במילים כבר לא כישלון. את התוצאה של שותפי רן בן-אפרים ושלי בגמר א' אני יכול לתאר כהצלחה. 

למרות שהשתתפתי הרבה פעמים בפטיבל הבינלאומי בתל אביב, רק פעמיים שיחקתי בגמר א' של תחרות הזוגות הפתוחה. 

אני בקושי זוכר. בקורות החיים שלי, שאני מציג בהקשר של הוראת ברידג', מצאתי שזה היה בשנת 2011. אז שיחקתי עם הבן שלי ניר.

שני שחקנים שהרמה שלהם הייתה רחוקה מהרמה של המשתתפים בגמר א'.

העלייה לגמר א' הייתה עבורנו הפתעה גדולה והישג גדול. 

אני כבר לא זוכר באיזה מקום סיימנו. אני זוכר שסיימנו במקום נמוך מאוד. לא באמת התאמנו לגמר א'.  

אתמול (14.7.2022) התמודדנו בכבוד וסיימנו במקום ה- 33 מתוך 60 זוגות.  

במקום הראשון זכו ינון לירן ושי מורג. במקום השני מושיקו מיוחס ויורם ברט ובמקום השלישי איתן אורנשטיין ויהודה שגיב. 

לתוצאות המלאות לחצו כאן.  

 

מדוע מקום באמצע הוא הישג? 

 

על מנת להבין זאת צריך להתייחס לרמת הברידג' שלנו יחסית למשתתפים אחרים. 

על הנייר, רוב הזוגות בתחרות גמר א' טובים מאיתנו. רבים מהם הם שחקנים, שיצגו את ישראל בזירה הבינלאומית וזכו להישגים גם שם. 

גם שחקני הנבחרות הלאומיות של פינלנד, אוסטריה ולטביה הם שחקנים ברמה גבוהה מאוד.

רבים אחרים הם בדרגות גבוהות מאיתנו ועם רקורד הישגים טוב בהרבה משלנו. 

קיוויתי שלא נסיים ממש בתחתית כמו שאני וניר סיימנו בשנת 2011. 

חשבתי שנאבק על מקום טוב בשליש התחתון של התחרות. 

הירידה ביכולת הריכוז שלי ובהישגים שלי בשנים האחרונות סימנה את התחזית הזאת כריאלית. 

במציאות התמודדנו לכל אורך התחרות שווה בשווה עם זוגות חזקים מאיתנו וסיימנו בחצי העליון.  

מדובר בתחרות קשה במיוחד של 7 מושבים של 10 ידיים בכל אחד. 
מול יריבים חזקים שעלולים להעניש על כל טעות. 

זה מאמץ גדול. זה דורש שמירה על ריכוז לכל אורך התחרות.

חוויה מתקנת


בשנים האחרונות לא הצלחתי להתרכז לכל אורך תחרויות שבהן יותר ממושב אחד. הגיל, העייפות והמשברים גרמו לי לאבד ריכוז במהלך התחרויות. 
אני כבר לא אותו שחקן מהפסטיבלים בשנת 2018 ובשנת 2016.
 
אז הייתי כבר בשל מבחינת ידע והבנה בברידג' ועדיין מרוכז. 
אז התמודדתי, ביום טוב, שווה בשווה מול זוגות חזקים מאוד.

אתמול הייתה הפעם הראשונה שהייתי מרוכז לכל אורך התחרות. 
בוודאי שגם עשיתי שגיאות קשות. בעיקר בגלל החלטות לא נכונות, אבל זה קורה לכל אחד בתחרות ארוכה ומתישה. 

מה שלא קרה אתמול זה עייפות בידיים האחרונות של היום, שבעטיה ביצעתי בימים קודמים טעויות של מתחילים.

מסתבר שלא שוכחים לרוכב על אופניים. גם לא לשחק ברידג'. יש תקווה להמשך טוב בעתיד. 

בפוסטים הבאים אביא כמה ידיים מהתחרות.

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Featured post

יד השנה 2011: הלגמו במיטבו

 היד הבאה נבחרה בשנת 2011  כיד השנה  על ידי   The  International Bridge Press Association. זיא מחמוד כתב עליה, שהיא לא רק יד השנה, אלא ...