יום שבת, 18 באוגוסט 2018

נבחרת ישראל עד גיל 21: סגנית אלופת העולם


אכזבה לנבחרת הצעירה של ישראל. היא סיימה במקום השני בעולם. באיזה ענף חוץ מברידג' המשפט הזה הוא משפט המתאר מציאות?

היום (18 באוגוסט), ב-Wujiang שבסין הרחוקה, הפסידה נבחרת ישראל בהפרש קטן לנבחרת שוודיה בגמר אליפות העולם בברידג' לנבחרות עד גיל 21. השוודים נצחו בתוצאה 112:118.אחרי מאבק מרתק והפכפך של שישה מושבים.

ישראל מאוכזבת לא רק משום שאחרי המושב החמישי הובילה בתוצאה של 98:106, אלא גם משום שבכל שלבי התחרות עד לגמר הובילה בתחרות.



נבחרת ישראל עד גיל 21 בטקס קבלת המדליות. מאחור תמונות שחקני הנבחרת.
מקור התמונה: אתר ההתאגדות הישראלית לברידג'

למרות ההפסד בגמר מדובר בהישג מזהיר. שותפים לו שלושת זוגות השחקנים: ניר חוטורסקי- עילי בנירי, אביב זייטק -תומר לונשטיין וגל מתיתיהו - יונתן שליבוביץ. 
גם המאמן בר טרנובסקי , שבעבר היה שותף כשחקן בזכייה באליפות העולם של נבחרת ישראל הצעירה עד גיל 26 והקפטן דני לונשטיין (אביו של תומר) שותפים להצלחה הגדולה.

יש כמובן שותפים נוספים נוספים שתרמו להישג המזהיר, למשל גלעד אופיר יו"ר ההתאגדות לבדירדג' שאחראי על צעירים בהתאגדות העולמית לברידג', מושיקו מיוחס שאחראי על בתי הספר בהתאגדות הישראלית לברידג', המורים שלימדו את השחקנים וקידמו אותם מגיל צעיר ורבים וטובים אחרים שלא הזכרתי כאן מחוסר מקום ומחשש להעליב מישהו שאשכח אותו. 

גם הנבחרות האחרות של ישראל זכו להישגים מכובדים: הנבחרת עד גיל 16 סיימה במקום חמישי באליפות העולם והנבחרת עד גיל 26 סיימה במקום הרביעי במוקדמות והודחה בשלב רבע הגמר על ידי הולנד.


יש תקווה לעתיד

 לא מדובר בהישג חד פעמי אלא ברצף של הישגים של הברידג' הישראלי.
בחודש יולי זכו אביב זייטק ותומר לונשטיין במקום שלישי לזוגות צעירים עד גיל 26 באליפות אירופה.

באוגוסט 2016 זכתה נבחרת ישראל עד גיל 16 באליפות העולם. ארבעה מהשחקנים בנבחרת הנוכחית עד גיל 21 היו שותפים לזכייה הזו: אביב זייטק, תומר לונשטיין, ניר חוטורסקי וגל מתיתיהו.

שימו לב שמרבית השותפים להישג הנוכחי הם בגיל צעיר יחסית במסגרת הקטגוריה של צעירים עד גיל 21. המשמעות היא שהם יהיו זכאים להשתתף באותה קבוצת גיל גם באליפות הבאה וחלקם גם באליפות שאחריה. 

בשנת 2010 זכתה נבחרת ישראל הצעירה עד גיל 26 באליפות העולם. בר טרנובסקי המאמן של הנבחרת עד גיל 21 שיחק באותה נבחרת.
גם ב-2012 התקיימה אליפות העולם לנבחרות צעירות בסין. נבחרת ישראל עד גיל 26 זכתה במקום השני. מושיקו מיוחס האחראי על בתי הספר בהתאגדות הישראלית לברידג' היה שותף להישג כשחקן. 

מניתי רק חלק קטן מההישגים של צעירים ישראלים ונבחרות ישראליות צעירות. 
טועה מי שחושב שההצלחה של ישראל היא רק במסגרות הצעירים והיא נעלמת כשמתבגרים. לא מניתי כאן הישגים מעולים של נבחרות וזוגות ישראלים. מי שרוצה לקרוא על הישגים כאלה בשנים האחרונות, יוכל למצוא פוסטים אחרים בבלוג זה העוסקים בהם.





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Featured post

יד השנה 2011: הלגמו במיטבו

 היד הבאה נבחרה בשנת 2011  כיד השנה  על ידי   The  International Bridge Press Association. זיא מחמוד כתב עליה, שהיא לא רק יד השנה, אלא ...