יום רביעי, 13 ביולי 2022

פסטיבל הברידג' בתל אביב 2022: תחרות הזוגות הפתוחה: כבר לא כישלון

 

פוסט זה עוסק בעיקר בזווית האישית שלי.  

בפוסט קודם הגדרתי ככישלון כל תחרות קבוצות בפסטיבל, שבה הקבוצה שלי לא השיגה נקודה בינלאומית אחת לפחות . 

היו לי שני כישלונות כאלה: בתחרות קבוצות BAM ובתחרות הקבוצות הפתוחה

אתמול התקיימו שני המושבים הראשונים של תחרות הזוגות הפתוחה. שני המושבים הראשונים הם תחרות מוקדמות: 60 הזוגות הראשונים מתוך 169 זוגות עלו לגמר א'. יתר הזוגות משחקים בגמר ב'.  כל אחד מהזוגות שעלה לגמר א' הבטיח קבלת 2 נקודות בינלאומיות לפחות. 

שותפי רן בן אפרים ואני סיימנו במקום ה-50 ונשחק היום בגמר א'. 

כשהשותף ואני עולים לגמר א' ומקבלים נקודות בינלאומיות אני לא מגדיר את זה ככישלון. 

לתוצאות המלאות לחצו כאן.

מקווה שהיום נצליח יותר מאתמול ואוכל להגדיר את התוצאות כהצלחה. 

 

המושב הראשון

 

המושב הראשון היה מוצלח. סיימנו במקום ה-15 עם 56.49%. היו גם שתי טעויות שלא צריכות להיות לשחקנים ברמה שלנו: אחת שלי ביד הראשונה ששיחקנו, שבגללה לא ביצעתי לקיחה עודפת. אחת של השותף ביד האחרונה של המושב, שלא התחרה בגובה 3 כבמצב ירוק (אנחנו לא פגיעים והיריבים כן).  


המושב השני: רכבת הרים


המושב השני היה רכבת הרים: תוצאות מדהימות בצד תוצאות נוראות.

בצד החיובי היו למשל, יד שבה השותף שלי שיחק נפלא וביצע חוזה של 1NT עם 3 לקיחות עודפות ויד שהכפלתי חוזה של 5 שהצלחנו להפיל 3 פעמים. 

בצד השלילי הייתה יד שבה קיבלתי החלטה מוטעית לוותר על הכרזת סלאם של 6NT. עצרתי ב-5
היו לי שיקולים ברידג'יסטיים שלא ללכת לסלאם, אבל בדיעבד אני חושב שטעיתי. אציג את היד באחד הפוסטים הבאים.

השפל הכי גדול במושב זה הייתה החסימה שעשיתי ביד האחרונה. 
צר לי, אבל בידיים האחרונות אחרי שני מושבים אני עייף וטועה יותר. 
תביאו בחשבון שהפעם זה קורה לי יותר ולא רק בגלל גילי המתקדם
שני הגורמים הנוספים:

1. יצאתי מירושלים כמה שעות מוקדם מהרגיל על מנת שלא להיתקע בחסימות בגלל ביקור נשיא ארצות הברית ביידן. 
גם היום אצא מוקדם יותר. 

2. אני רגיל ללחצים של עבודה ומשפחה בזמן פסטיבל. אני יודע להתמודד איתם. אני הרבה יותר מוטרד מלחצים הקשורים בשיפוץ הגדול, שאני מבצע ומחייבים מענה מידי שלי. זו פעם ראשונה בחיי שאני מתמודד עם לחצים כאלה.

את המושב הזה סיימנו במקום ה-49 עם 48.29%. 


יד עם הכרזות מפתיעות


ביד הזו "רכבת ההרים" עלתה.



השותף שלי  במערב הכריז 2. על פי שיטת ההכרזה שלנו זו יד של 5-5 ב- ובסדרת מיינור לא ידועה עם 6-11 נקודות. זו הכרזה לא נכונה לא רק משום שיש לו רק 5 נקודות, אלא בעיקר משום שהרביעייה ב- היא רק עם נקודה אחת. תחליפו את ה-J ב-KT וההכרזה הופכת לסבירה.

צפון הכפילה. מהיד של דרום סביר להניח שהחמישייה של השותף שלי היא ב-

ללא רביעייה ב- הוא בחר בהכרזת 3. עם הכוח שלה ב- והשלישייה כולל ה-A ב- וה-K המוגן החליטה צפון להכריז Pass.

גם בחלומות הכי גרועים שלה היא כנראה לא העלתה בדעתה, שהשותף לא יבצע את החוזה. 

גם אני הכרזתי Pass. הכרוז לא יכול שלא לפול פעם אחת בחוזה הזה. אני תמיד זוכה ב-A ובארבע לקיחות ב-.







 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Featured post

יד השנה 2011: הלגמו במיטבו

 היד הבאה נבחרה בשנת 2011  כיד השנה  על ידי   The  International Bridge Press Association. זיא מחמוד כתב עליה, שהיא לא רק יד השנה, אלא ...