יום שלישי, 12 ביולי 2022

פסטיבל הברידג' הבינלאומי בת אביב: תחרות הקבוצות הפתוחה

בפוסט הקודם על פסטיבל הברידג' הבינלאומי בתל אביב, הזכרתי את הנוכחות הדלה של משתתפים מחו"ל בתחרויות הראשונות.

בתחרות הקבוצות הפתוחה הייתה כבר נוכחות דלה פחות. שיחקו שחקנים מנבחרות אוסטריה, פינלנד וסרביה. 

בתחרות מובילה קבוצת גלעד אלטשולר (גלעד אלטשולר-אלון בירמן, אמיר לוין-יוסי רול ועדי אסולין-אסף יקותיאלי ) לפני קבוצת אסף לנגי (אסף לנגי-אילן ברקת, יוסי אנגל-דני כהן)  וקבוצת אבי עמר מאזור באר שבע  (אבי עמר-אפרים טרגן, יובל שחר-אלברט איטח, דוד צייטין - (גפנר אברהם)). לתוצאות המלאות לחצו כאן

מהתוצאות ניתן לראות שבין האורחים מחו"ל יש שחקנים ברמה גבוהה, אבל זו לא אותה רמה שאני זוכר בשנים לפני הקורונה.

בעיקר זכורים לי מהעבר הרבה שחקנים פולנים ברמה גבוהה מאוד, שהיו מתברגים באופן כמעט קבוע בין שלושת הראשונים בתחרויות שונות. 

אני זוכר מהעבר לטובה גם נבחרות לאומיות צעירות, במיוחד שחקנים מנבחרת הולנד הצעירה, שגם כן השיגה מקומות גבוהים בתחרויות. 

גם אפיזודה מרתקת שהייתה לי נגד זוג שחקנים נורווגים, שסיימו במקום גבוה בתחרות הזוגות הפתוחה לפני מספר שנים.

התחרות טרם הסתיימה משום ש-16 הקבוצות הראשונות עלו לשלבי הגמר המתקיימים הבוקר. בין 16 הראשונות נמצאת נבחרת אוסטריה (סיימה במקום השמיני) וקבוצה של שחקנים ישראלים ביחד עם שתי שחקניות סרביות שסיימה במקום ה-11. 

עדיין זה לא דומה למה שראינו מקבוצות של שחקנים זרים לפני הקורונה.


הזווית האישית שלי


נהניתי לשחק עם שוש גרינברג ושרה קופמן, ששיחקו איתי ועם שותפי רן בן-אפרים בקבוצה. 

התוצאות היו מתחת לבינוניות. ניצחנו ארבע קובוצות והפסדנו לארבע קבוצות אחרות. 

אני רואה ככישלון, בכל תחרות קבוצות שבה לא השיגה הקבוצה ששיחקתי בה לפחות נקודה בינלאומית. אני לא נוהג להאשים אחרים כשאין ספק שגם לי יש חלק בכישלון, כפי שקרה גם הפעם. 

החלק העצוב היה חוזה של 6 שבוצע נגדנו. זה חוזה שכנראה לא צריך להיות בו ובשולחן השני השותפות שלנו לא היו בו. 

ההגנה יכולה לזכות בשתי לקיחות עם ה-A וה-K. השותף שלי שהוביל החזיק ב-K ואני ב-A

אי אפשר להאשים אותו בזה שלא הוביל ב-

כפי שכתבתי יותר מפעם אחת, אני כל הזמן לומד  דברים חדשים בברידג'. גם בפסטיבל הזה. 

היד שהזכרתי, בה בוצע החוזה של 6, היא קטליזטור לפוסט על הובלות נגד חוזים בסאלם בכלל ובניקוד על פי IMP בפרט.


סיכום ביניים של הפסטיבל מהזווית שלי


בינתיים רחוק מהצלחה. 

שתי תחרויות קבוצות לא מוצלחות.

תחרות זוגות IMP, שביטלתי את ההשתתפות בגלל מחלה של השותף ממש לפני התחרות. 

טרם מצאתי שותפה לתחרות זוגות מעורבים ב-IMP המתקיימת היום, כתחליף לתחרות זוגות IMP
קרוב לוודאי שכבר לא אמצא. 

נשארה רק תחרות הזוגות הפתוחה בה השותף הקבוע שלי ואני נשתתף.



 

 

 

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Featured post

יד השנה 2011: הלגמו במיטבו

 היד הבאה נבחרה בשנת 2011  כיד השנה  על ידי   The  International Bridge Press Association. זיא מחמוד כתב עליה, שהיא לא רק יד השנה, אלא ...