יום שישי, 14 בפברואר 2014

לא קשה להכריז. קשה להכריז נכון


לפני כמה שנים, מספר דקות לפני שעמדתי להתחיל לשחק בתחרות ארצית, צלצל הטלפון שלי. התבשרתי שזכיתי במכרז ייעוץ בתחום טכנולוגיית המידע, שהיה חשוב לפרנסתי.

ביד הראשונה הייתי הכרוז בחוזה של 4. כנראה שהראש שלי היה עדיין במכרז הנ"ל, משום ששיחקתי הכי גרוע שאפשר.
זכיתי בהובלה ב  ב A בדומם וביצעתי עקיפה ב  אל ה AQ  דווקא נגד היד המסוכנת. היריב שהיה עם שישה קלפים ב , זכה ב K והמשיך ב  ששותפו חתך.
ביצעתי 11 לקיחות. כל יתר השחקנים ששיחקו את אותו חוזה ביצעו 12 לקיחות.

איזה אחוז קיבלתי על היד לדעתכם?
אני מניח שרובכם לא תנחשו נכון. כנראה שתהיו בטווח של בין 0% ל 20%.
במציאות קיבלתי 60% על היד.

הסיבה לכך היא שקשה להגיע לחוזה של 4, כשיריב לא פגיע פותח בגובה 2 ומראה יד חלשה ב . לי, במצב פגיע, היו 10 נקודות עם QJxx.  לשותף 14 נקודות עם AK. רבים בחרו לא לחפש את ההתאמה ב  והשיגו תוצאה טובה פחות ממשחק מלא ב 

לא רק 60% ממשתתפי התחרות הארצית הנ"ל מתקשים בהכרזה. בתחרות הזוגות בפסטיבל הברידג' הבינלאומי בתל-אביב הייתה יד שאני התקשיתי בהכרזתה. משיחות עם משתתפים אחרים, הבנתי שקרוב לוודאי שלא רק אני התקשיתי בהכרזתה. 
שאלתי לדעתם של כמה מומחים (כולל השופט הפולני בתחרות, שמישהו הפנה אותי אליו כמומחה, משום שבעברו הלא כל כך רחוק שיחק בנבחרת הצעירה של מולדתו). 

את היד בה התקשיתי בהכרזה הצגתי בפורום משחק הברידג' באתר ההתאגדות ואשמח עם שחקנים טובים ממני יביעו את דעתם.

אני מה יוצא לי מזה (אמי"ל)?
הקורא ישאל בוודאי איזו תועלת תצמח לו מהסיפור הנחמד לעיל. התשובה היא, שיש ידיים בברידג' בהן החלק הקריטי במשחק הוא הכרזה נכונה. באותן ידיים אם תכריזו נכון תקבלו תוצאה טובה גם אם המשחק שלכם יהיה הגרוע ביותר.

הערות שוליים
מה שיפה בברידג' הוא שיש ידיים שונות, בהן הגורם המהותי המשפיע על תוצאת המשחק הוא אחר. 
כך למשל בידיים מסוימות קלף ההובלה הוא זה שיקבע האם יבוצע חוזה.  

רוצים דוגמה להכרזה קשה בגמר תחרות ספינגולד היוקרתית בארצות הברית בה טעה ניק ניקל, מטובי השחקנים בארצות הברית?
קראו: לכל כלל יש יוצא מהכלל.









אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Featured post

יד השנה 2011: הלגמו במיטבו

 היד הבאה נבחרה בשנת 2011  כיד השנה  על ידי   The  International Bridge Press Association. זיא מחמוד כתב עליה, שהיא לא רק יד השנה, אלא ...