יום שבת, 17 בספטמבר 2016

משחק לחץ שלא שוחק


אתמול שיחקתי בתחרות ארצית במועדון וקס ברחובות. הפעם שיחקתי את התחרות עם שותפה מזדמנת, איתה שיחקתי בפעם הראשונה בחיי, ולכן לא יכולתי להשתמש בכל מה שאני מתואם עם שותף קבוע. 
זו הייתה הסיבה (או אחת הסיבות) שביד האחרונה ששיחקנו (יד 12) לא הגענו לחוזה של סלאם. ביצעתי חוזה של 3NT עם 3 לקיחות עודפות וקיבלנו כ-38% על היד.

הסיבה העיקרית לכך שאני כותב על היד קשורה בטכניקה של משחק לחץ (Squeeze).

קוראי הבלוג קראו בודאי פוסטים על נושא זה, למשל: טכניקות סיום על פי טרנס ריס: משחק לחץ (Squeeze).
מי שקרא את הפוסט: על Squeeze ושותפויות יודע בודאי שאני לומד עכשיו את הנושא בעזרת ספרו של Clyde E. Love.
מי שקרא את הפוסטים על Vienna Coup, משחק לחץ פשוט בו מושכים קלף גבוה או קלפים גבוהים על מנת למנוע חסימה, יודע שקראתי גם את הפרק על נושא זה בספרו של David Bird.



מהלך ההכרזה מתואר בתרשים מעל שורה זו. 
במצב פגיעות שווה ועם ארבעה קלפים ב-, אני לא הייתי מכריז 2 עם נכבד אחד בסדרה.

הכרזת ה-DBL של השותפה אינה הכרזה נכונה. הבנתי אותה כיד עם פתיחה רגילה ועם ארבעה קלפים ב- ולפחות ארבעה קלפים ב- ללא עוצר ב-. למשל יד של 5-4-2-2 עם 14 נקודות וחמישה קלפים ב-.
ההכרזה הנכונה היא 3 המראה יד חזקה עם לפחות 4 קלפים בסדרת ה-.
אחרי הכרזה כזו הייתי בודק סלאם ב- או ללא שליט.

אחרי הכרזת ה-DBL, אני בונה על שתי עקיפות ב- שעל פי מהלך ההכרזה יש להם הסתברות גבוהה להצליח. העקיפה לא תגרום לכך שהיד המסוכנת במזרח תזכה בלקיחות ותמשיך פעמיים ב-. כשמערב זוכה בלקיחה יש לי שני עוצרים ב-.

אני זכיתי ב-J בדומם ובנוסף לו ב-6 לקיחות ב- בשתי לקיחות בכל אחת מהסדרות השחורות וב-A. ההגנה זכתה בלקיחה אחת ב-.

משחק הלחץ שהוחמץ
בנסיעה חזרה הביתה מצא הבן שלי ניר, דרך יפה לבצע 13 לקיחות באמצעות משחק לחץ. המשחק עובד כשההובלה היא ב- כפי שבאמת קרה במשחק.

הכרוז זוכה ב-J בדומם ומשחק AK. עכשיו הוא משחק 5 סיבובים של . חשוב לזרוק על ה- החמישי  ולא את ה-4.
ה-4 הקטן יהיה אחד הקלפים המאיימים במשחק לחץ.

דרום צריך למצוא 4 קלפים בסדרת המייג'ור לזרוק על קלפי ה-. אין לו ברירה אלא להשאיר את ה-K וקלף נוסף בסדרה, על מנת למנוע מהכרוז זכייה בשתי לקיחות נוספות בסדרה זו (השנייה היא בקלף מאיים אחר ה-Q). נשארו לו גם שלושה קלפים ב-

צפון צריך למצוא 3 קלפים לזרוק על קלפי ה-.
הוא יכול להיפטר מהקלף הנותר ב- ומשני קלפים ב-. (אין הבדל  אם יזרוק במקום ה- האחרון)

להלן המצב כשלכרוז נשאר ה- האחרון.


עכשיו משחק הכרוז את ה-A. לדרום אין בעיה הוא משחק את ה-9. הכרוז זורק את ה-7 מהדומם. 
עכשיו משחק הכרוז את ה-Q מידו מהדומם הוא זורק את ה-T. ה-8 בידו של הכרוז הופך לקלף מאיים נוסף.
דרום חייב לזרוק . צפון נלחץ.
אם יזרוק את ה-J, ישחק הכרוז את ה-8 ויזרוק עליו את ה-4 מהדומם.

אם יזרוק , הכרוז יעבור עם  לדומם ויזכה בשלוש לקיחות בסדרה זו.

שנה טובה
הבלוג יצא בקרוב לפגרה עד סוף החגים. ברצוני לאחל לכל קוראיו שנה טובה ומאושרת ושנת ברידג' מהנה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Featured post

יד השנה 2011: הלגמו במיטבו

 היד הבאה נבחרה בשנת 2011  כיד השנה  על ידי   The  International Bridge Press Association. זיא מחמוד כתב עליה, שהיא לא רק יד השנה, אלא ...