יום שבת, 5 בנובמבר 2016

כיצד בוחרים מורה למתקדמים או מורה לשחקני תחרויות?


באחד השיעורים בקורס מורים לברידג' הסביר לנו מוטי גלברד כיצד ללמד בקורסי מתחילים.
שאלתי אותו: ומה צריך לעשות כשמלמדים קורסי מתקדמים וקורסי שחקני תחרויות?
מוטי ענה לי שכמעט כל אלה שמסימים קורסי מורים לברידג' לא מלמדים קורסים כאלה ולכן אינו מתיחס לנושא בקורס.

בפוסט קודם כתבתי על הנושא: כיצד בוחרים מורה לברידג'? כמו מוטי בשיעור בקורס מורים, גם בפוסט הנ"ל התמקדתי במורה הראשון בקורס למתחילים.

אם תצרפו את שני הדברים ביחד תבינו ודאי, שכל מה שכתבתי ביחס לבחירת מורה בקורס מתחילים תקף לקורסים מתקדמים יותר.
גם בקורסים למתקדמים או שחקני תחרויות כדאי לבחור מורה מוסמך לברידג' מרשימת המורים המוסמכים באתר ההתאגדות. גם במקרה זה יש חריגים: מורים מצוינים בעלי ידע והבנה בברידג' ובעלי ניסיון מוצלח בהוראה. גם במקרה זה מספר החריגים קטן ואפילו קטן יותר מאשר בקורס למתחילים. ממורה בקורס מתקדמים נדרשות דרישות נוספות.

הגדרת קורס מתקדמים או קורס שחקני תחרויות
קורס שחקני תחרויות מיועד לשחקנים שכבר משחקים בתחרויות במועדונים.
כמובן שיש פערי רמות בין שחקנים במועדונים ולכן עשויים להיות קורסים ברמות שונות.

מתקדמים זה מושג מדויק פחות. יש הקוראים כך לקורס בו משתתפים שחקנים המשחקים במועדון ויש המתיחסים לקורס לתלמידים שסימו קורס מתקדמים ולא שיחקו מעולם במועדון.

הדרישה הנוספת
הדרישה הנוספת היא ידע והבנה מוכחים בברידג' ברמה הנדרשת על מנת ללמד קורס כזה. 
כדאי לבדוק זאת ביסודיות. תבררו נושאים כמו:
1. מה הם הישגיו של אותו מורה בתחרויות ברידג'? 
2. מהי דרגתו?
3. האם השתתף בתחרויות ברמה גבוהה, כגון: גמר אליפות הארץ?
4. האם הוא משחק או שיחק בעבר בליגה? אם כן באיזו ליגה?

אם תגיעו למסקנה שמדובר במורה מוסמך מטעם ההתאגדות ומדובר במורה טוב בעל ניסיון מוכח, אבל רמתו אינה מספיק טובה לקורס מתקדמים, המליצו למתחילים ללמוד אצלו אבל הימנעו מללמוד אצלו קורס מתקדמים. 

הערת שוליים
בפוסט הבא אדגים לכם בירור כזה על עצמי. תוכלו לראות שחלק מההישגים שנראים לכאורה מרשימים אינם רלבנטיים בהקשר זה.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Featured post

יד השנה 2011: הלגמו במיטבו

 היד הבאה נבחרה בשנת 2011  כיד השנה  על ידי   The  International Bridge Press Association. זיא מחמוד כתב עליה, שהיא לא רק יד השנה, אלא ...