יום רביעי, 7 בדצמבר 2016

אוברקול שאתם כבר מכירים



זהו שמו של השיעור שאותו העברתי השבוע לקבוצת תלמידים.
השיעור הזה משקף היטב את התפיסה שלי ביחס ללימוד ברידג'.


עיקרי התפיסה שלי
מלמדים ברידג' פשוט והגיוני. התלמידים צריכים להבין מושגי יסוד ולא ללמוד בעל פה רצפי הכרזות בקונבנציות מסובכות.
תלמידים שמבינים את ההיגיון, לפעמים מסוגלים להגיע לבד לדברים שלא לימדתי אותם עדיין.

הכוח של התפיסה הזו הוא בדיוק בכך שמבינים את ההיגיון. כולנו נתקלים לפעמים במצבים שאינם מוכרים לנו וצריכים למצוא להם פיתרון.
זה קורה לי ותתפלאו זה קורה גם לשחקנים הרבה יותר טובים ממני.
לתלמידים זה קורה הרבה יותר.

מה זה אוברקול שאתם כבר מכירים?
התלמידים סיימו 8-10 שיעורים על הכרזות ללא התערבות היריבים. 
זהו השיעור הראשון על הכרזות התערבות. בהקדמה אני מסביר את ההבדל בין הכרזת פתיחה והכרזת התערבות (בהכרזת התערבות צריך להביא בחשבון את הכרזת הפותח ולכן משתנים התנאים הנדרשים לצורך הכרזה כזו).

אני מסביר את המושג אוברקול ואז התלמידים מנסים למצוא, לבד או בעזרתי, הכרזות אוברקול שהם כבר מכירים, כלומר: הכרזות פותח שזהות להכרזות התערבות עם אותם קלפים.

הם גם לומדים את ההיגיון על פיו אותן הכרזות אינן משתנות.
מדובר בארבע הכרזות התערבות שאינן משתנות או כמעט ואינן משתנות: ,Weak two bid ,1NT, 2NT (ששמו משתנה במקרה זה ל-Weak two jump) ו-Preemptive.

היכן לא דייקתי?
בהכרזות ה-NT לא דייקתי. ההבדל הוא שנדרש לפחות עוצר אחד בסדרה שהוכרזה על ידי היריב.
הזדמנות ללמד אותם מושג חדש עבורם שהם אינם מכירים. המושג הוא עוצר.

הערת שוליים
כמובן ששחקנים ברמה גבוהה יותר משתמשים בהכרזת 2NT לצורך הכרזת Unusual NT, המראה 5-5 בשתי סדרות.

התלמידים עדיין רחוקים מזה הרבה זמן. אני מוסיף הערה שברמות הגבוהות יש להכרזת ה-2NT שימוש אחר. הם גם מקבלים הסבר הגיוני: יש מספר די זניח של מצבים בהם לפותח 12 נקודות או יותר וליריב 20-22 נקודות ולכן ברמות גבוהות יותר אפשר לותר על הישמוש הזה ולמצוא שימוש אחר שקורה בהסתברות גבוהה יותר.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Featured post

יד השנה 2011: הלגמו במיטבו

 היד הבאה נבחרה בשנת 2011  כיד השנה  על ידי   The  International Bridge Press Association. זיא מחמוד כתב עליה, שהיא לא רק יד השנה, אלא ...