יום ראשון, 9 בספטמבר 2018

השוני בין Rubber Bridge לבין Contract Bridge


כשאתם משחקים ברידג' בבית אתם משחקים Rubber Bridge. כשאתם משחקים בתחרות ברידג' במועדון ברידג' אתם משחקים Contract Bridge.
החוקים הם אותם חוקים אבל קבלת ההחלטות של הכרוז בשלב המשחק עשויה להיות שונה.

Rubber Bridge

אתם משחקים רק נגד הזוג שמשחק איתכם. צריך לנסות לבחור את תכנית המשחק שבה ההסתברות להצליח היא הגבוהה ביותר.

Contract Bridge    

משווים את התוצאות שלכם לתוצאות שהשיגו זוגות אחרים ששיחקו עם אותם הקלפים. השגתם תוצאה טובה יותר מרובים אז השגתם באותה "יד" (חלוקת קלפים) תוצאה טובה. השגתם תוצאה פחות טובה מאחרים קיבלתם תוצאה רעה. התוצאה הכוללת שלכם בתחרות היא סיכום או ממוצע כל התוצאות שלכם.

שתי שיטת חישוב: MP ו-IMP

בשיטת Match Points משווים את התוצאה שלכם לתוצאה של אחרים ואתם מקבלים תוצאה באחוזים. שם אחר לשיטת חישוב זו הוא Top-Bottom.

כך למשל, בפעם הראשונה ששיחקתי עם הבן שלי בתחרות הזוגות המרכזית בפסטיבל בתל אביב הייתה יד שבה לנו היו תשעה קלפים בסדרת ה-. החזקנו ב-A וב-K. לא החזקנו ב-Q. כל הזוגות, למעט שבעה, היו בחוזה של 7, שבוצע. קלפי ה- של היריבים התחלקו 2-2 וה-Q נפלה. הבן שלי, אז שחקן מתחיל ומוכשר, היה אחד מהשבעה שהכריזו וביצעו 7NT. התוצאה שקיבלנו על היד הזו הייתה יותר מ-97%. 

לו שיטת החישוב הייתה IMP, לא היינו מרוויחים על היד הזו. בשיטת IMP מתרגמים את הנקודות שקיבלנו למספר קטן יותר. מקבלים את אותו מספר IMPs על טווח של נקודות.
הפער בין 7NT לבין 7 הוא פער מזערי של 10 נקודות. מקבלים על שתי תוצאות אלה את אותו מספר ה-IMPs.

השיקולים הנוספים של שחקנים בתחרות ב-Contract Bridge

1. תכנית המשחק צריכה להתחשב בשיטת החישוב כשבשיטת IMP חשוב להגיע למשחק מלא, סלאם קטן או סלאם גדול ולבצע אותם. חשוב כגם לא להגיע למשחק מלא, סלאם קטן או סלאם גדול שהסיכויים לביצועם נמוכים. בשיטת חישוב MP, כל לקיחה עודפת חשובה. 

2. שחקן ברמה טובה צריך לחשוב באיזה חוזה יהיו שחקנים אחרים ולהוסיף גם את השיקול הזה. בהקשר זה יש שתי גישות ללכת עם ה-Field או נגד ה-Field.

המשמעות היא שבגלל שני שיקולים אלה לא תמיד נכון לבחור בתכנית המשחק שההסברות להצלחתה היא הגבוהה ביותר.

פוסט נפלא לשנה החדשה

אני רוצה לברך את כל קוראי הבלוג בשנה טובה, בריאות ואושר והנאה ממשחק הברידג'.

אני רוצה להפנות אתכם לפוסט נפלא המתייחס לאותה הנקודה שהעלתי בסיפא של הפסקה הקודמת. הוא גם מדגים אותה באמצעות חשיבה יצירתית של הכרוז ביד ששוחקה בתחרות.

את הפוסט כתב המורה הראשון שלי בברידג' אלדד גינוסר





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Featured post

יד השנה 2011: הלגמו במיטבו

 היד הבאה נבחרה בשנת 2011  כיד השנה  על ידי   The  International Bridge Press Association. זיא מחמוד כתב עליה, שהיא לא רק יד השנה, אלא ...