יום שבת, 18 ביולי 2020

אי אפשר לעשות רוורס אחרי Reverse bid לא נכון

כשנוהגים על הכביש וטועים אפשר לעשות רוורס ולהסתובב. כשמכריזים הכרזת Reverse שגויה בברידג' אין כבר דרך חזרה. זה בדיוק מה שקרה לי ולשותף שלי ביד האחרונה ששיחקנו בתחרות האחרונה בפסטיבל הברידג' הבינלאומי המקוון בתל אביב.



תסתכלו על היד של צפון, שפתח 1 אחרי Pass של מערב. דרום הכריז 1. היריבים לא מתערבים במכרז. 
מה צריך להכריז צפון? 
ברור לגמרי שהוא צריך להכריז את סדרת ה-. אבל האם עליו להכריז 1 כמו שאני חושב או 2 כמו שהשותף שלי הכריז? 
שימו לב לזה שהכרזת 2 היא הכרזת Reverse bid.


האם Reverse bid מבטיח תמיד 18-19 נקודות?


התשובה היא שלילית. אפשר להכריז עם פחות נקודות בידיים חלוקתיות

השותף שלי חשב שיד של 14 נקודות עם שביעייה ב- שברוב המקרים תביא שבע לקיחות ב- ורביעייה ב- עם שני נכבדים היא יד מספיק חלוקתית להכרזת Reverse bid. 
אסביר מדוע דעתי שונה.


להסתמך על מקורות


לאחר שדיברנו על היד הוא שלח לי הודעת וואטסאפ עם קישור לערך על Reverse bid בויקיפדיה העברית. בערך כתוב "כך למשל, ביד עם 6-5 בשתי סדרות אפשר להכריז רוורס ביד עם 13-14 נקודות המרוכזות בשתי הסדרות הארוכות". 

הבעיה היחידה בהסתמכות על הויקיפדיה העברית היא, שמתווכחים עם מי שכתב את הערך

אין שום ספק שעם יד של 6-6 הייתי מכריז הכרזת Reverse עם 14 נקודות. 



מדוע ההכרזה הראשונה הנכונה היא 1? 


בפסקה זו אזכיר בקצרה את הנימוקים העיקריים. בפסקאות הבאות אפרט אותם. 

1. משחקים עם שותף.

2. לא יודעים מספיק על היד של המשיב 

3. מרחב הכרזה.

4. אנחנו משחקים XYZ

5. יש לצפון שני קלפים ב-


משחקים עם שותף


תשאלו את עצמכם איזו יד מדמיין דרום כשהוא שומע הכרזת Reveres של צפון?
היד שהוא ידמיין היא, יד לא מאוזנת ולא חצי מאוזנת עם כוח בשתי הסדרות שלא הוכרזו על ידו, של 18-22 נקודות עם ארבעה קלפים ב- וכנראה ארבעה או חמישה קלפים ב-. יכולה להיות יד מאוזנת או חצי מאוזנת עם 18-19 נקודות.

השותף יכריז כאילו היד הזו, שההסתברות למצוא אותה של הפותח היא גבוהה, היא באמת ידו של הפותח. עם יד חזקה הוא עשוי לבחון סלאם, כפי שאכן קרה בשולחן שלנו.


לא יודעים מספיק על היד של המשיב


טווח הנקודות ומבנה היד של המשיב רחוקים מלהיות ידועים. המשיב יכול להיות עם 6 נקודות. המשיב יכול להיות עם 20 נקודות. 

מה יעשה משיב עם 6 נקודות ללא התאמה ב-?
יכריז 2NT או 3. אחרי Reverse bid אין צבע רביעי מחייב. הכרזת 3 מתארת יד מינימלית.
הפותח צריך להסתפק בחוזה של 3 או 

מה יעשה משיב עם 7-13 נקודות ללא התאמה ב-? 

במידה ויש לו סדרת  ארוכה יכריז 3 אחרת יכריז 3NT. גם ללא עוצר ב-
עכשיו גם לפותח יש בעיה. 
מה תהיה ההכרזה הבאה שלו אחרי 3NT? 
האם עליו להכריז 4 אחרי 3? ייתכן שיש 3NT והם יהיו בחוזה של 5.


מהדוגמאות של ידי משיב שתיארתי כאן ניתן לראות את הבעייתיות של מענה של המשיב לאחר הכרזת 2.



מרחב הכרזה


אחרי הכרזת 1 יש מרחב הכרזה גדול בו המשיב והפותח יכולים לתאר את ידיהם על מנת להגיע לחוזה מתאים.  


XYZ



זו לא הפעם הראשונה שאני מראה יתרונות של המוסכמה הזו שרוב השחקנים לא מוכנים לשחק אותה איתי. 
מדוע הם לא מוכנים לשחק אותה איתי? זו שאלה שכדאי להקדיש לה פוסט ייעודי. 
השותף הזה הוא חריג לטובה: הוא כן משחק איתי XYZ. המשמעות היא שאחרי הכרזת 1 אני יכול להכריז עם יד המתאימה למשחק מלא 2. ההכרזה מחייבת למשחק מלא. עכשיו אפשר להתקדם לאט ולתאר את הידיים במרחב ההכרזה הגדול עד למשחק מלא.



יש לצפון שני קלפים ב- 

  
המשמעות היא שאם לדרום אין A או K מוגן אין סלאם לכן כדאי להכריז בגובה הכי נמוך על מנת שאם לדרום יש יד חזקה ניתן יהיה לקבל תמונה מדויקת ככל האפשר של ידו. 
עכשיו אתם מבינים מדוע עם יד של 6-6 כן הייתי משתמש בהכרזת עם 14 נקודות בשתי הסדרות הארוכות: בטח שאין לי שני מפסידים ב-.

אם דרום יכריז Pass על 1?


יש לו יד חלשה. אל תבנו על זה שאין לכם שני מפסידים ב- ושני מפסידים ב-.


 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Featured post

יד השנה 2011: הלגמו במיטבו

 היד הבאה נבחרה בשנת 2011  כיד השנה  על ידי   The  International Bridge Press Association. זיא מחמוד כתב עליה, שהיא לא רק יד השנה, אלא ...