יום חמישי, 29 ביוני 2023

פסטיבל הברידג' הבינלאומי בתל אביב: תחרות הזוגות הפתוחה: טרגדיה של טעויות

 

אתמול (28.6.23) התקיים החלק הראשון של תחרות הזוגות הפתוחה במסגרת פסטיבל הברידג' הבינלאומי בתל אביב.

לפני שאתייחס  אל תחרות זו יש לי חוב מהפוסט שכתבתי על היום הראשון.

בפסקה האחרונה הערכתי מי מבין 16 הקבוצות שעלו לשלבי הגמר, הן הקבוצות שמועמדות לזכות בתחרות. סייגתי את האמירה שלי בכך שאיני מכיר את הקבוצות מחו"ל. 

ההערכה שלי התממשה כשקבוצת אופיר רשף (אופיר רשף - אלדד גינוסר, אלון בירמן- ערן אסרף יוסי רול - אמיר לוין)  זכתה בתחרות והיריבה שלה בגמר הייתה קבוצה צ'כית טובה, שלא היכרתי. 

לתוצאת גמר תחרות הקבוצות לחצו כאן.


לא דז'ה וו


בשנה שעברה שותפי ואני עשינו תוצאה רעה במיוחד במושב הראשון. 

השותף אמר לי שנהיה בגמר ב'. אמרתי לו שזה לא אבוד. 

תוצאה טובה מאוד במושב השני העלתה אותנו לגמר א'.

גם ההופעה שלנו בגמר א' הייתה מכובדת. 

גם השנה שיחקנו רע במושב הראשון, אבל הוא דמה יותר לרכבת הרים מאשר להתדרדרות במדרון. היו גם תוצאות מעולות. זה הסתיים במעט יותר מ-50%. 

היו תקוות סבירות למושב שני טוב שיעלה אותנו שוב לגמר א'. זה לא קרה. 

אמנם שיחקנו טוב יותר מאשר במושב הראשון, אבל לא היינו חדים מספיק כמו בשנה שעברה. היינו רחוקים 5 מקומות מעלייה לגמר א'. 

במוקדמות של תחרות הזוגות הפתוחה זכו רוני הרצקה ואמנון רוסלר. במקום השני סיימו תומר לונשטיין וגוברין אבי ברטי ובמקום השלישי ג'ו טל ופיני ספינקה.

כפי שראיתם, גם בתחרות הקבוצות, גמר א' שונה מהמוקדמות, הרמה יותר גבוהה ופחות הטרוגנית, לא בהכרח זוגות שיצאו במקומות גבוהים במיוחד בשלב המוקדם יסיימו במקומות הראשונים. 

לתוצאות המלאות לחצו כאן.


קומדיה של טעויות או טרגדיה של טעויות?


ביידיש יש אמרה: "אם הטיפש לא היה שלי הייתי צוחק". בשפת המקור זה נשמע טוב יותר.

ביד הזו מדובר בקומדיה של טעויות. היות שהטועים היינו אני ושותפי, מבחינתנו זו טרגדיה של טעויות. 


היד




מהלך ההכרזה 


צפון הכריז 1. השותף שלי התערב בהכרזת 2. דרום הכריז 1. 

הכרזתי 3. השותף מבטיח לי לפחות חמישייה בסדרה וכוח בסדרה ולכן יכולתי לתמוך בו. 

צפון הכריז 4. אחרי שתי הכרזות Pass ראיתי סיכוי טוב להפיל את החוזה. 

ליריבים יש כנראה misfit והשותף הבטיח 11 נקודות לפחות ולפחות לקיחה אחת ב-

סביר להניח שיש לו לקיחה אחת לפחות גם בסדרות השחורות. 

הכפלתי. צפון ברח לחוזה של 4. החוזה בוצע עם לקיחה עודפת. קיבלנו תוצאה גרועה במיוחד.



הטעויות של השותף שלי


הטעות הכי בסיסית של השותף שלי הייתה שהוא רימה אותי. הוא הבטיח כוח בסדרה שבה התערב וביקש הובלה בסדרה הזו.

קראתי לאחרונה בספר שכדאי לרמות את היריבים כשברור לגמרי שאתה לא מרמה את השותף.

כשאתה מתערב במכרז באופן שגוי בעליל במושב השני כשהשותף שלך טרם הכריז, ברור לגמרי שאתה מרמה אותו.

הטעות השנייה הייתה שהתערב עם 9 נקודות כשנדרשות לפחות 11 נקודות.

ביד חלוקתית צריך כמעט תמיד כוח בסדרות הארוכות על מנת להתערב.

כבר הרבה זמן אני מנסה לשכנע את השותף שלי להיצמד יותר לכללי האוברקול. אוברקול הוא Lead Directing. למעט מקרים חריגים, צריך להיות כוח בסדרה אותה מכריזים. 

ראיתי משחק של שחקן מהצמרת העולמית מוביל ב-Q לאחר שהשותף עשה אוברקול בסדרה. זה היה הקלף היחד בסדרה שהיה לו !!!!

זו הייתה הובלה מנצחת. לשותף היו A ו-K וכניסה בסדרה אחרת. 

במצב כזה מסמנים העדפת סדרה אחרת מהסדרה בה הוביל השותף. אם יש לו קלף נוסף בסדרה בה הוביל הוא ידע להמשיך בה. אין ספק שהכרוז אינו מעכב גם A וגם K.  


הטעות שלי


שקלתי להכריז Pass. לא הייתי צריך להכפיל כשאני לא בטוח שליריבים אין בריחה לחוזה פחות גרוע. 

מה שחמור במיוחד שכבר כתבתי פוסטים בבלוג זה בהם המלצתי להיזהר מכפל מעניש במצב בו עלולה להיות בריחה לחוזה פחות גרוע.






 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Featured post

יד השנה 2011: הלגמו במיטבו

 היד הבאה נבחרה בשנת 2011  כיד השנה  על ידי   The  International Bridge Press Association. זיא מחמוד כתב עליה, שהיא לא רק יד השנה, אלא ...