יום רביעי, 16 במאי 2018

אל תתייאשו מביצוע חוזה שאינו בר ביצוע


אתמול שיחקתי עם הבן שלי בתחרות ארצית של מועדון מרום נווה רמת גן. עשינו תוצאה לא טובה של 54.59% (הכל יחסי). במקום הראשון זכו שחקן הנבחרת הצעירה של ישראל אסף יקותיאלי וירון גלעדי. לתוצאות המלאות לחצו כאן.

ירון גלעדי הוא בנם של בעלי המועדון. זוהי התחרות הארצית הראשונה שהמועדון הזה מקיים. 
הייתה אווירה נעימה והיו ידיים מעניינות. אני מאחל למשפחת גלעדי ולשחקני הברידג' עוד הרבה תחרויות כאלה. 

ביד 35 ביצעתי חוזה מוכפל של 4 שאינו ניתן לביצוע. הלקח הוא שלא למהר להתייאש מביצוע חוזה בלתי אפשרי.


מזרח-מערב פגיעים



דרום פתח 1. ניר הכריז 2. זוהי הכרזת Weak jump המתארת יד חלשה עם שישה קלפים בסדרה. צפון הכריז בשמחה Pass. הכרזתי שהוכפל על ידי צפון. 

דרום הוביל ב-Q זכיתי ב-A. המשכתי ב-9, שזכה בלקיחה.
המשכתי ב-T. דרום חשש שה-K שלו ייפול על ה-A של שותפתו החליט לעכב.
אחרי שה-T זכה בלקיחה שיחקתי את ה-A שהפיל את ה-K  וביצעתי את החוזה.

כמובן שדרום שגה. אין שום הגיון בעיכוב A של שותפו.


האם ההכרזה שלי סבירה?

לדעתי כן. יש לי 9 לקיחות בטוחות ואחרי הובלה טבעית ב- סביר להניח שהשותף שלי יהיה קצר בסדרה. לי יש ארבעה קלפים בסדרה ולפותח עשוי להיות, בהסתברות גבוהה, אורך בסדרה.
אם יש לשותף  בודד, חיתוך  יביא את הלקיחה העשירית.

גם תסריט שבו צפון מחזיק Kx וחותך מעליו מביא לי את הלקיחה העשירית. 

הערה אישית
אני נמצא בתקופה טובה והתוצאות שלי טובות.
כך למשל, שותפי הקבוע רן בן-אפרים ואני סיימנו במקום השני באליפות ירושלים לזוגות. לתוצאות המלאות לחצו כאן.
זוהי התחרות המקומית החזקה ביותר בירושלים. זוהי תחרות בה משחקים 12 ידיים נגד כל זוג בבתים של חצי הגמר (לתוצאות יש משקל בגמר). על פי התוצאות מחולקים הזוגות לגמר א', גמר ב' וגמר ג'. גם בגמר א' משחקים 12 ידיים נגד כל זוג.

בשבת סיימנו איציק לוי ואני במקום השביעי (בחישוב ארצי) באליפות הארץ לסניורים במחוז הדרום ועלינו לשלבי הגמר. לתוצאות המלאות לחצו כאן.

מה שמעיב על זה הוא הקושי שלי למצוא שותפים לכמה תחרויות בפסטיבל הבינלאומי בתל אביב המתקיים בסוף חודש יוני.

התחרויות בהן עדיין אין לי שותפים:

1. תחרות הזוגות הפתוחה.
לצערי, השותף הקבוע שלי לא יכול לשחק ביום השני של תחרות זו.

2. תחרות הזוגות המעורבים.

3. תחרות הקבוצות המרכזית.
שותפי ואני מחפשים זוג שישחק איתנו.

4. תחרות הקבוצות המעורבות.
  


6 תגובות:

  1. למה שיחקת 9 הארט בלקיחה השניה ולא אס הארט ? האם לא יכול להיות קינג סינגלטון הארט לאחד מהמגינים?
    נראה ששיחקת בצורה נחותה.

    השבמחק
  2. תודה על תגובתך. יכול להיות K כקלף יחיד אבל ההסתברות נמוכה מאד. ההסתברות לחלוקה של 4:1 היא 28%. הקלף היחיד יכול להיות כל אחד מהקלפים החסרים, כלומר: ב-5.6% מהמקרים ה-K יהיה קלף יחיד. שאלה טובה יותר היא מדוע לא שיחקתי בפעם השנייה את ה-A הארט אחרי שה-9 הארט זכה בלקיחה.

    השבמחק
    תשובות
    1. אז הקינג הארט יהיה סינגלטון ב - 5.6% מהמקרים.
      אז למה ויתרת על סיכוי של 5.6% לעשות את החוזה? תמורת מה? תמורת כלום ?
      מתי קו המשחק שלך מרוויח ? באיזו חלוקה?

      מחק
  3. ברידג' הוא לא רק משחק של הסתברויות אלא גם של פסיכולוגיה. כמובן, שלו הייתי משחק נגד שחקן מטובי השחקנים בארץ אתה צודק לגמרי. נגד שחקן כזה כנראה הייתי משחק את ה-A.
    לשחקן מהשורה קשה לכסות את ה-9 ב-K ואולי להפיל את ה-J של השותף. כששיחקתי את ה-10 הוא פחד לכסות על מנת לא להפיל את ה-A של השותפה שהכפילה. כפי שציינתי, אם ה-A הארט אצל השותפה שלו אין שום היגיון שהיא תעכב. עובדה שהיריב שיחק כאילו שזה המצב ועיכב את ה-K.

    השבמחק
  4. היית מציע לך להתייחס ליריבים שלך בכבוד , ולא להניח שהם מתחילים.
    כי אם הקינג באמת יהיה סינגלטון , תרגיש נבוך מאוד , ויהיו לך רגעים לא נעימים כשתצטרך להסביר לשותפך למה נפלת.

    ולגבי היריבים - מה זאת אומרת "להפיל את ה - J"? באיזו חלוקה בדיוק?? מתי זה לא נכון לשחק קינג מ Kx?

    חבל שבמקום להסביר לקוראים את קו המשחק הטכני הנכון , אתה מצדיק קו משחק שיכול להרוויח רק נגד שחקן מתחיל ביום רע שלו.

    השבמחק
    תשובות
    1. לא בכל פוסט אני מציע קו משחק טכני. יש פוסטים בהם אני מתייחס לדברים מעניינים שהם לאו דווקא ברידג' במיטבו. עובדתית אינך צודק בטינה ש"קו משחק שיכול להרוויח רק נגד שחקן מתחיל ביום רע שלו.". השחקנים נגדם שיחקתי רחוקים מלהיות מתחילים. אגב, איני מצדיק את קו המשחק מבחינה ברידג'יסטית.

      מחק

Featured post

יד השנה 2011: הלגמו במיטבו

 היד הבאה נבחרה בשנת 2011  כיד השנה  על ידי   The  International Bridge Press Association. זיא מחמוד כתב עליה, שהיא לא רק יד השנה, אלא ...