יום שבת, 21 בדצמבר 2019

מדוע אני כותב פחות פוסטים בבלוג בזמן האחרון?

קוראים הקוראים פוסטים המסומנים בצבע אדום או בצבעים אדום וצהוב רואים לאחרונה מעט פוסטים יחסית לעבר. קוראים שפוסטים כאלה מתאימים להם הם ברמת משחק גבוהה או גבוהה יחסית. לעומת זאת שחקנים מתחילים הקוראים פוסטים המסומנים בירוק לא מרגישים בשינוי.

יש לזה סיבה. בלוג זה כמו הבלוג שלי על כלכלת המשפחה והבלוג שלי באנגלית על מחשבים משקפים התנסות ופעילות שלי. 
כאשר מדובר בבלוג על ברידג' פעילויות מהן נוצרים פוסטים הן: משחק שלי בתחרויות, מעקב אחרי תחרויות חשובות המשודרות באתר של BBO, ספרים ומאמרים שאני קורא וקורסי ברידג' שאני מלמד.

יש לי לא מעט עיסוקים אחרים פרט לברידג'. בתקופה האחרונה הייתי עמוס בתחומים אחרים בעיקר בייעוץ בכלכלת המשפחה, ליוויים כלכליים בהתנדבות של יוצאים בשאלה במסגרת עמותת ה.ל.ל ובעיקר קורס בן ארבעה ימים בניהול סיכונים, שהרציתי בו 8 שעות בכל יום באזור תל אביב והייתי צריך להתכונן אליו, גם משום שהחברה הקנדית שאת הקורס שלה אני מעביר עשתה שינויים גדולים בתוכנו.

למרות העיסוקים האחרים שלי, לימדתי ברידג' ולכן יש פוסטים חדשים המתאימים למתחילים.  
התחרות היחידה ששיחקתי בה מאז סיום הליגה היא סימולטנית ארצית בה שיחקתי עם ד"ר נחום מילגרטר. סיימנו במקום ה-20 בארץ. 
לא קראתי על ברידג' ולא ממש צפיתי בתחרויות ב-BBO. 
לא היה חומר חדש לפוסטים לבלוג שאינם מתאימים למתחילים ולכן גם לא היו פוסטים חדשים.


זה עומד להשתנות


החל מהשבוע הבא אחזור ליותר פעילות בברידג'. היום כבר התחילו הניצנים הראשונים של החזרה לפעילות: התחלתי לכתוב ערך בויקיפדיה על אחד הכותבים המרתקים של ספרי ברידג' והתחלתי לקרוא את ספרו של אלדד גינוסר 2/1 מחייב למשחק מלא - הספר השלם.
הספר הוא ספר המתמקד בהבנת השיטה והקשר בינה לבין קונבנציות שמחוץ לה ופחות ספר טכני מקיף.

עדיין איני בשל לכתוב על הספר באופן כללי, אבל כבר בדפדוף הראשון נתקלתי בשורה אחת ששימוש בה עשוי לגמול מטעות שחקנים רבים המשחקים את השיטה. גם אני מבצע את הטעות הזאת.


כשלמשיב 12 נקודות 

אני, וגם רוב השחקנים שאני מכיר, ומשחקים 2 על 1 מחייבת  למשחק מלא, מכריזים כמשיב הכרזה מחייבת למשחק מלא כיש להם 12 נקודות, כלומר: הכרזת סדרה בגובה 2 אחרי פתיחה של השותף בגובה 1 בסדרת מייג'ור.
"גינו" כותב בספר שהכרזת 1NT מחייבת לסיבוב הכרזה יכולה להיות גם עם 12 נקודות.

כשלפותח יש 13 נקודות או יותר יש להם 25 נקודות או יותר וזה כמעט תמיד סביר להיות במשחק מלא.
כשגם לפותח יש 12 נקודות יהיו להם רק 24 נקודות. בלא מעט מקרים הכרוז לא יבצע משחק מלא. 
שחקנים שאינם משחקים 2 על 1 עשויים להרוויח במצב כזה, אם יסתפקו בהכרזת משחק חלקי.


לא רק נקודות


כמובן שאיני ממליץ להימנע תמיד ממשחקים מלאים כשיש לשותפים 24 נקודות. זו שאלה של הערכת יד. 
יש הבדל גדול בין יד של 12 נקודות שבה שלושה קלפי T אולי גם ספוטים נוספים (9,8) לבין יד שבה כל הקלפים הם קלפים נמוכים.

יש הבדל בין יד של 4-3-3-3, שבה קשה יותר לחתוך ביד הקצרה,  לבין יד שבה יש 2 קלפים באחת הסדרות הצדדיות.
יש הבדל בין יד שבה יש חמישייה כמעט סגורה בסדרה צדדית לבין יד שהכוח בה מפוזר.
יש הבדל בין יד עם שלושה קלפי A ו-K לבין יד שמרבית הנקודות בה הן Q ו-J. 

אגב, בהקדמה לספר מקדיש אלדד פסקה להערכת יד. גם שם תוכלו לקבל את אותו המסר.


מה עושה משיב עם 12 נקודות?


כשזו יד טובה, על פי הערכת היד שלו, הוא מכריז סדרה בגובה 2. ההכרזה מחייבת למשחק מלא.
כשעל פי הערכת היד, זו יד גרועה הוא מכריז 1NT ועל פי המשך ההכרזה מקבל החלטה: האם להכריז משחק מלא או להסתפק בהזמנה למשחק מלא?





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Featured post

יד השנה 2011: הלגמו במיטבו

 היד הבאה נבחרה בשנת 2011  כיד השנה  על ידי   The  International Bridge Press Association. זיא מחמוד כתב עליה, שהיא לא רק יד השנה, אלא ...