ביד 15 הייתי הכרוז במערב בחוזה של 3NT.
שילוב של הגנה לא טובה והחלטה שלי גרמו לזה שביצעתי 12 לקיחות שהיו שוות יותר מ-96 אחוז על היד.
יד 15
ההכרזה
לאחר Pass של דרום הכרזתי 1NT. צפון קרא Pass והשותף שלי הכריז ♦2. זוהי הכרזת טרנספר ל-♥. אחרי הכרזת ♥2 שלי השותף הכריז 3NT.
זה היה החוזה ששוחק.
משחק היד
צפון הוביל ב-5♣.
לדעתי, עדיפה הובלה ב-5♠.
בחוזה ללא שליט מנסים לפתח סדרה ארוכה. זה נכון במיוחד כשהסדרה הארוכה היא סדרת מייג'ור.
בגלל העדפת סדרת מייג'ור אפשרות להתאמה של 8 קלפים ב-♠ הייתה נבדקת על ידי המשיב.
היות שהוא לא עשה זאת קרוב לודאי שאין לכרוז ולדומם יותר מ-7 קלפים בסדרה. בהחלט יכולים להיות להם פחות משבעה קלפים בסדרה זו.
שיחקתי נמוך מהדומם וזכיתי ב-9♣ בידי.
גם אני לא דייקתי. צריך לשחק גבוה על מנת לזכות בלקיחה ביד הקצרה בסדרה זו בדומם.
שיחקתי ♦ מהיד ל-Q♦ בדומם.
העקיפה ב-♥ ל-J♥ הצליחה כשהוא זכה בלקיחה. משכתי גם את ה-A♥ מידי. כדי לזכות בחמש לקיחות בסדרה, אם קלפי המגנים מתחלקים 3-3.
התברר כי החלוקה היא 4-2 וה-Q♥ מוגנת.
שיחקתי ♣ מידי לכיוון ה-J♣ בדומם. צפון עיכב את ה-A♣. משכתי את ה-A♦.
עכשיו שיחקתי את ה-♣ האחרון מהדומם.
צפון זכה ב-A♣ ושיחק את ה-J♠.
נבחן רק את סדרת ה-♠.
בידי: A742♠
בדומם: Q96♠
צפון הוביל ב-J היד המשוערת שלו: JTXX♠
היד המשוערת של דרום: KX♠
האם עלי לכסות עם ה-Q♠ בדומם?
בכל מקרה אבצע את החוזה.
אם אכסה, אז דרום ישחק את ה-K♠ ואני אזכה ב-A♠ בידי. ה-T♠ של צפון יזכה בלקיחה וה-9♠ בדומם יזכה בלקיחה הבאה בסדרה.
אם אשחק נמוך ומנמוך מהיד, ה-J♠ יזכה בלקיחה. צפון ימשיך בעוד ♠.
אם ישחק את ה-T♠ ,אכסה ב-Q♠ בדומם ל-K♠ של דרום ואזכה ב-A♠ וה-9♠ בדומם יזכה בלקיחה בסדרה.
אם ישחק את ♠ אחר,אכסה ב-9♠ בדומם ל-K♠ של דרום ואזכה ב-A♠ וה-Q♠ בדומם תזכה בלקיחה בסדרה.
המשמעות היא שבשני המקרים אזכה בשתי לקיחות בסדרה.
בחרתי לשחק נמוך ואז שיחק דרום את ה-K♠. התברר שהחלוקה היא 5-1 ולא 4-2 כפי שהינחתי.
זכיתי ב-A♠.
עכשיו משכתי את ה-♣ האחרון ואת ה-K♦.
ידעתי לשחק ♠ ל-9♠ לעקיפה.
זכיתי בשלוש לקיחות בכל אחת מהסדרות. סך הכל 12 לקיחות.

