יום ראשון, 2 בפברואר 2014

אמרתי לכם לא להכפיל Slam

בפוסט:  תיאורית גילוי האותות ו Double מעניש, הסברתי מדוע אדגר קפלן מציע להימנע בדרך כלל מהכפלת חוזי Slam. בפוסט הבטחתי להביא דוגמאות לחוזי סלאם מוכפלים, בהם הייתי מעורב כמכפיל, ככרוז וכשותף מתוסכל של זה שהכפיל. אני עומד בהבטחתי.

לשחק עם שותף שלא רוצים לשחק איתו
כשחקן המשחק ברידג' פחות משנה, ביקשו ממני לשחק עם שחקן, שאף לא אחד רצה לשחק איתו. נכמרו רחמי ושיחקתי איתו מדי פעם.
האיש ידע ימים טובים יותר. הראש כבר לא פעל טוב כבעבר, אבל זו לא הייתה בעייתו העיקרית. הבעיה העיקרית הייתה ראייה: הוא בקושי זיהה את הקלפים.
קשיי הראייה שלו, היו הסיבה לסירובם של שחקנים חלשים ממני לשחק איתו.

הוא סיפר לי שאשתו, שכבר הלכה לעולמה, הייתה שחקנית טובה ממנו. באחת מהתחרויות הסימולטניות הארציות, סיימו באחד מעשרת המקומות הראשונים בארץ (בדומה למה שעשינו הבן שלי ואני בתחרות הסימולטנית בינואר 2014).

רכושי הדל, באחת מהידיים ששיחקתי איתו היה K. ל K התלוו מספר קלפים קטנים מאותה סדרה.

אחד היריבים פתח  1. שותפו, אחד השחקנים החזקים והאגרסיביים ביותר במועדון, הכריז 1.

כשהיריבים הגיעו לחוזה של 6, הכפיל השותף שלי. השחקן החזק לא התמהמה: הוא הכריז ללא מחשבה Redouble.

אני צריך להוביל נגד חוזה של 6 עם Redouble
הדבר האחרון, שהייתי חושב עליו זה הובלה מתחת ל K. במהלך ההכרזה, היריבים לא הראו קוצר בסדרה ולא הראו Control בסדרה.

כשבקושי יכולנו לתאם כיצד מסמנים, בוודאי שלא סיכמנו שנשחק Lightner Double.

Lightner Double היא קונבנציה נגד חוזי סלאם עם שליט, המבקשת הובלה לא שגרתית. לרוב לשחקן המכפיל יש Void באחת הסדרות ו A בסדרה צדדית. 

אם מובילים בסדרה בה יש Void הוא חותך וממשיך ב A, להפלת החוזה.
כשאין, על פי מהלך ההכרזה, סיבה להוביל בסדרה אחרת, מבקש מכריז ה Double, הובלה בסדרה הראשונה שהוכרזה על ידי הדומם.

במה הובלתי ומה קרה?
במקרה קראתי קצת על Lightner Double. לא הייתה סיבה להוביל בסדרה אחרת. חשבתי שייתכן ששותפי עתיר הניסיון, מכיר את הקונבנציה ושכח, שלא סיכם איתי שמשחקים אותה.

הובלתי ב . כשלשותף שלי לא היה Void באף סדרה, התברר מהר מאד גודל האסון. 
השותף הכפיל, עם לקיחה בטוחה אחת. ניחשתם נכון: ה A.
לא שהובלה ב הייתה משפרת את המצב באופן דרמטי. לכרוז היה קלף יחיד בסדרה. בהובלה ב  היה מבצע סלאם עם Redouble, תוצאה שאף לא אחד אחר היה יכול אפילו לחלום עליה. בהובלה שלי הוא ביצע את החוזה עם לקיחה עודפת.

נחמה פורתא
נחמה פורתא: התחרות הייתה תחרות Top-Bottom (תוצאה של 0% על היד). בתחרות IMP, יכולנו ל"סגור את הבסטה" אחרי היד הזו (גם שחקנים טובים בהרבה מאיתנו לא היה יכולים להרוויח בידיים הבאות מספיק IMPs על מנת לא לסיים במקום האחרון).

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Featured post

יד השנה 2011: הלגמו במיטבו

 היד הבאה נבחרה בשנת 2011  כיד השנה  על ידי   The  International Bridge Press Association. זיא מחמוד כתב עליה, שהיא לא רק יד השנה, אלא ...