יום שלישי, 4 במרץ 2014

Double מעניש בגביע ההתאגדות

בפוסט: תיאורית גילוי האותות ו Double  מעניש, עסקתי ב Double מעניש מזווית של תיאוריות העוסקות בקבלת החלטות בתנאי אי-ודאות. הבטחתי ועמדתי בהבטחתי להביא דוגמה העוסקת בהכפלת סלאם. בפוסט זה אנסה לעמוד בהבטחתי ולספר על כפל מעניש לחוזה של משחק חלקי

גביע ההתאגדות
גביע ההתאגדות היא תחרות קבוצות בשיטת נוק-אאוט. כל קבוצה רשאית לשתף שני שחקנים בכירים. המונח בכיר, כולל שחקנים מליגה ארצית וליגה לאומית ושחקנים מדרגת רב אמן ומעלה.
כמו בחברות עסקיות ובארגונים ציבוריים, יש בכירים יותר ובכירים פחות. חלק מהקבוצות כללו שני רבי אמנים מהשורה. קבוצות אחרות צרפו, בכירים יותר: שחקני נבחרת ישראל, שחקני נבחרת ישראל הצעירה או אמנים בינלאומיים. 

בשנה האחרונה בוטלה התחרות והיא אוחדה עם גביע המדינה, שבו לא קיימת מגבלה כלשהי ביחס לבכירות השחקנים. 
שלוש פעמים שיחקתי בגביע ההתאגדות.

הפעם השלישית: מקום שלישי ללא שחקנים בכירים
בפעם השלישית ששיחקתי, הייתי ראש קבוצה, שסיימה במקום השלישי. לא ניצלנו את הזכות לצרף שחקנים בכירים: כל שחקני הקבוצה היו בדרגה נמוכה מרב אמן ואף לא אחד שיחק בליגה לאומית או בליגה ארצית.

מהתחרות אני זוכר בעיקר שתי ידיים ששיחקנו (הבן שלי ואני) בהגנה. בשתיהן הפלנו חוזה של 3NT. אחת מהן פורסמה בירחון הישראלי לברידג'. ייתכן שאציג אותה גם באחד הפוסטים בבלוג זה. 

היד השנייה שוחקה נגד זוג שחקנים מנבחרת ישראל עד גיל 25, שזכתה באותה שנה בסגנות אליפות העולם לצעירים. 
לא קשה להפיל חוזה של 3NT, פעם אחת או פעמיים. אבל משחק ב J♦ בלקיחה השנייה מתוך Jxx, ולא  קטן מידי, אחרי שראיתי שלושה קלפים קטנים מסדרה זו בדומם, היה שווה הפלת החוזה ארבע פעמים. 

הפעם השנייה: זוג חזק מדי
בפעם השנייה היו בקבוצה שני רבי אמנים מהשורה. אחד הזוגות בקבוצה היריבה, בר טרנובסקי- לוטן פישר, נגדו שיחקתי בגמר, היה חזק מדי עבורי. 
שניהם היו שותפים, זמן קצר לפני תחרות גביע המדינה, בזכייה של נבחרת ישראל הצעירה עד גיל 25 באליפות העולם. 

הפעם הראשונה: Double מעניש
גם בפעם הראשונה היו בקבוצה שני רבי אמנים מהשורה. אני הייתי שחקן מתחיל ונחשבתי לשחקן החלש ביותר בקבוצה, ששיחק את מינימום המשחקים האפשרי. 

בשלב שמונה האחרונות, נשרנו. בשולחן השני שיחקו שחקני הקבוצה שלי בחוזה מוכפל של 5, הניתן לביצוע. נפילה שלוש פעמים, גרמה לנשירת הקבוצה מהתחרות. 

מתחרות זו אני זוכר את היד בה פתחתי 1NT עם 16 נקודות. ביצעתי את החוזה כשבדומם נקודה אחת. הסיפור שמאחורי היד, מעניין יותר מעצם ביצוע החוזה. שווה פוסט ייעודי.

היד השנייה, הזכורה לי מהתחרות, היא יד בה הכפלתי חוזה חלקי. 
אחד היריבים פתח ב Multi 2. מהר מאד זיהיתי, שהייתה לו יד חלשה עם אורך בסדרת ה  . כשהשותף שלו עלה ל 3 וכולם הכריזו Pass, החלטתי להכפיל. 

ישבתי אחרי הפותח והחזקתי בידי כ 10 נקודות כולל AJxx.
כשהתפזר הערפל, התברר שהיריבים נפלו פעמיים וזינו ב 300 נקודות.
כשבאנו להשוות תוצאות מול השולחן השני, התברר שהרווחנו לא מעט IMPs בזכות הכפל שלי.
הייתי מאד גאה בהבנת הברידג' המעמיקה שלי, שגרמה לי להכפיל את החוזה. 

רבי האמנים המנוסים ממני, לא היו שותפים לגאוותי, הם גערו בי קשות על שהכפלתי משחק חלקי: אם הקלפים יושבים קצת אחרת, הם היו מבצעים את החוזה המוכפל והיינו מסיימים את דרכנו בתחרות (ה KQ♠ ישבו לפני. שימו אותם ביד שאחרי והיריב מבצע את החוזה).


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Featured post

יד השנה 2011: הלגמו במיטבו

 היד הבאה נבחרה בשנת 2011  כיד השנה  על ידי   The  International Bridge Press Association. זיא מחמוד כתב עליה, שהיא לא רק יד השנה, אלא ...