יום שישי, 5 בדצמבר 2014

האם להכריז סלאם?

את יד 8 במושב השני בתחרות הארצית במועדון השרון שיחקנו שותפתי ואני נגד אפרת אורן וגל גרסטנר. גל גרסטנר, שחקן צעיר מצטיין וסימפטי היה שותף לזכייתה של הנבחרת הצעירה של ישראל במקום השני באליפות העולם עד גיל 25 בסין בשנת 2012  ושותף לזכייתה של הנבחרת הצעירה של ישראל באליפות העולם "טרנסנשיונל" (אליפות בה לא כל השחקנים חייבים להיות מאותה מדינה) באיסטנבול בשנת 2011. 

גל הציע לי לפרסם את היד בבלוג. כפי שאתם רואים קיבלתי את הצעתו.  


לאחר 2 הכרזות של Pass. הכריז גל 4. השותפה שלי בדרום הכריזה 5. מערב הכריזה Pass. לאחר מחשבה הכרזתי Pass. לפי מהלך ההכרזה, כנראה שאין לנו מפסיד ב- אבל יכולים להיות שני מפסידים בסדרות המיינור.

חלק גדול מהזוגות הגיעו לחוזה של 6 וביצעו אותו (קיבלנו כ-36% על היד). גם השותפה שלי ביצעה 12 לקיחות. מערב הוביל ב- גל שיחק את ה-A שנחתך ביד הכרוז. דרום המשיכה ב- גל זכה ב-A והמשיך ב-.

ניתוח ההכרזה
אפשר להבין את הכרזת ה-5 של שותפתי כמבוססת על העברת מידע לא-חוקי מצידי (זו אינה ההכרזה הנכונה עם היד שלה. עם היד שלה צריך להכריז DBL). 

אני מעולם לא העברתי ביודעין מידע לא חוקי לשותף. במקרה זה לא חשבתי מחשבה ארוכה לפני ה-Pass.
אני לא מכריז Weak two ב- כשאף אחד לא פגיע ובראש השישייה שלי K ו-9. בוודאי לא כשאני עם 10 נקודות. 

המצב היחיד בו הייתי שוקל להכריז עם יד כזו 2 הוא המצב בו היריבים פגיעים. אנחנו לא פגיעים ואני קצר בסדרת ה-.    

אני שלם לגמרי עם הכרזת ה-Pass שלי אחרי ה-5 של השותפה.   

ביד עצמה הובלה ב-§ קטן מפילה חוזה של 6. הכרוז זוכה ב-A וכשמזרח זוכה ב-A הוא ממשיך ב-§ ל-K של שותפתו. קשה לי להאמין שמישהו יוביל ב-§ מתחת ל-K.

הערת שוליים
לאחר ההכרזה הנכונה של DBL בדרום, צפון מכריז 5. דרום מוגן בכל סדרות המיינור ולכן יכריז 6. כשצפון משחק את החוזה דווקא גדלה ההסתברות להובלה ב-§ למרות שקרוב לוודאי שמרבית השחקנים יובילו ב-A.


2 תגובות:

  1. פאס פתיחה סביר למרות שאני מעדיף כן לפתוח.
    פאס תשובה שלך לדעתי ברור (אי אפשר להכריז סלאם)
    הכרזת השותפה הנכונה היא 4NT שמראה שתי סדרות ולא דאבל, שכן את הדאבל השותף ישאיר הרבה מאוד פעמים כשלא צריך.

    שרון גיא

    השבמחק
  2. שרון, תודה
    הכרזת 4NT תלויה בהסכם של השותפים. במקרה זה על פי ההסכם בין השותפה לביני, ההכרזה מראה את שתי סדרות המינור, כך שאינה נכונה. יש בהחלט חשש שהשותף ישאיר חוזה מוכפל עם כוח ואורך בסדרה. הכרזת ההפרעה בגובה 4 באמת מפריעה וכל הכרזה של דרום יכולה להסתיים רע. לטעמי, בהתחשב בזה שעל פי ההסכם של השותפה שלי 4NT אינו יכול להראות אורך בהארט. DBL היא הרע במיעוטו.

    השבמחק

Featured post

יד השנה 2011: הלגמו במיטבו

 היד הבאה נבחרה בשנת 2011  כיד השנה  על ידי   The  International Bridge Press Association. זיא מחמוד כתב עליה, שהיא לא רק יד השנה, אלא ...