יום שני, 18 במאי 2015

יצירתי אבל לא מדויק

סיפרתי שביום הראשון של התחרויות, רמת המשחק שלי הייתה ירודה במיוחד ובמושב השני של גמר ב', השותף שלי שיחק הרבה מתחת לרמתו הרגילה. לא מפליא שהמושב השני בגמר ב' היה עוד פחות מוצלח מיתר המושבים בגמר ב'.

בכל זאת היו גם ידיים עם תוצאות טובות. ביד 19 המופיעה בהמשך הרווחנו חמישה IMPS נגד אפריים בריפמן ובוריס וילסקר. 


לאחר הכרזת Pass שלי פתח וילסקר 1. בריפמן הכריז 1NT, המתארת יד של 6-11 נקודות בשיטת ההכרזה 2 על 1 מחייבת למשחק מלא. לאחר הכרזת 2 של שותפו במערב, העריך בריפמן את ידו כשווה יותר והכריז 4. בחרתי לא להכפיל וזה היה החוזה הסופי.

ניר הוביל ב-7. הכרוז זכה ב-K ואני סימנתי שאני מעוניין בהמשך ב- (טוב בשיטת הסימון UDCA, שאנו משחקים, כל קלף שאזרוק, למעט ה-Q, יעודד להמשיך בסדרה).  

הכרוז שיחק את ה-A§ ושני סיבובי  וחתך  שלישי בדומם. הוא שיחק  קטן. לא התפתיתי לשחק קלף גבוה ושיחקתי את ה-2. להפתעתי זכה ניר ב-Q, הקלף היחיד בסדרה בידו.  

כל מה שהייתי צריך בשלב זה, על מנת להפיל את החוזה זה לא לגעת בקלפי ה- ולקוות שאספיק לחתוך ב-9 לפני שהכרוז יצליח להכניס אותי למשחק סופי. 

ניר המשיך ב- הכרוז זכה ב-A. ראיתי את ה-J נופל מידו. עכשיו שיחק את ה-J מהדומם. זכיתי בשלוש לקיחות בסדרת השליט עם ה-A, ה-K עליו נפל ה-T מהדומם וב-9, שהוציא את השליט האחרון מידו של הכרוז. זכיתי גם ב-Q ונשארו לי רק קלפי §. הכרוז זכה ב-K§ וההגנה ב-§ האחרון. 

הכרוז זכה רק בשש לקיחות באמצעות קלפי A ו-K בכל הסדרות פרט לסדרת השליט ונפל שלוש פעמים במצב פגיע. 

מה נדרש כדי שהכרוז יבצע את החוזה?
תכנית המשחק של הכרוז מאפשרת לו לבצע את החוזה בחלוקה של 3-2 בשליט, למרות שההגנה מחזיקה בשלושת הנכבדים בסדרה וב-9 המוגן שיושב אחרי ה-T וה-J בדומם.

ההסתברות לחלוקה כזו היא 68%. בחלוקה כזו, אחרי ששיחק את ה-J דרום יהיה חייב לשחק את ה-9 (שאלה לקוראים הפחות מיומנים: איך הכרוז יודע שה-9 בדרום?). צפון יזכה ב-K או ב-A וימשיך ב-. הכרוז יחתוך. ההסתברות שדרום מחזיק ב- הגבוה האחרון גבוהה יותר, מאשר ההסתברות שצפון מחזיק בו. אם זה אכן המצב והשליטים מתחלקים 3-2 עשוי להיווצר המצב הבא:

ביד הכרוז נותרו הקלפים הבאים:

 87

  8

-    

  4§

בצפון נותרו קלפים הבאים (הוא אינו יודע איזה קלפי § בצפון ואיזה בדרום. בתרשים שמתי את ה-J§ בדרום ואת ה-Q§ בצפון)

   -  

   -  

     9

 QT8§

בדומם נותרו הקלפים הבאים:

   -  

    7

    T

  K9§

בדרום נותרו הקלפים הבאים (לא ידוע האם נותר ה-K או ה-A , בתרשים השארתי את ה-A):

 -  

  A

  -

J63§

הכרוז ישחק את קלפי ה- וישאיר בדומם את ה-K§. ההגנה תזכה רק בלקיחה בשליט הגבוה והכרוז יזכה בעשר לקיחות ויבצע את החוזה.

היכן לא דייק הכרוז?
הכרוז התעלם מחלוקה אפשרית של 4-1 בסדרת השליט שהסתברותה 28%. במקרה זה לו לא היה מושך את ה-A§ הייתה לו כניסה ליד והוא היה נופל רק פעמיים, משום שלא היה מפסיד לקיחה ב-§.

גם כששיחק את ה-J מהדומם לא דייק. עדיף לשחק את ה-6.

הערות שוליים

1. כפי שציינתי שיטת הניקוד היא IMP. לכן לא טעה הכרוז כשניסה לבצע משחק מלא ולקח סיכון, שבהסתברות נמוכה מ-50%, ייפול פעמיים.       

2. הכרוז ייפול פעם אחת, באמצעות חיתוכים צולבים ללא משיכת קלפי שליט. 
הוא משחק K ,A ו- לחיתוך. ,A ו- לחיתוך.
K ,§A§ ו-§ לחיתוך.
את ה- הבא יחתוך צפון באמצעות ה-Q וההגנה תזכה בכל הלקיחות האחרונות באמצעות קלפי שליט. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Featured post

יד השנה 2011: הלגמו במיטבו

 היד הבאה נבחרה בשנת 2011  כיד השנה  על ידי   The  International Bridge Press Association. זיא מחמוד כתב עליה, שהיא לא רק יד השנה, אלא ...