יום שלישי, 19 במאי 2015

רק שלושה IMPs?

זוכרים את היד מאליפות הארץ לזוגות מעורבים עליה כתבתי בפוסט: סלאם: ביצוע קל -הכרזה בלתי אפשרית?

יד 1 במושב השני בגמר ב' של אליפות הארץ מזכירה אותה. בשתי הידיים היו לי 6 נקודות. בשתי הידיים פתחו השותפים שלי 1 ולי היו 4 קלפים בסדרה בה פתח השותף. בשתי הידיים היו לי 6 קלפים בסדרת ה- ובראשם ה-A וה-Q. בשתיהן היה לי קוצר בסדרה צדדית. 

בשתי הידיים, שיחקנו בחוזה של 4 ובוצעו בו מספיק לקיחות לסלאם שלא צריך להכריז אותו.  

היה גם הבדל מהותי: ג'ודי שמיון-דגן, השותפה שלי באליפות הארץ לזוגות מעורבים, החזיקה שני קלפים בסדרת ה-K ו-J ולכן לא נזקקה לעזרת שחקן יריב על מנת לבצע 13 לקיחות. 

לניר היה void בסדרה והוא נזקק להובלה לא מוצלחת של שחקן יריב על מנת לבצע 12 לקיחות.
הייתי בטוח שהיד הזו תתרום משמעותית, לשיפור מצבנו העגום בתחרות. הרווחנו בה רק שלושה IMPs על משחק מלא עם 19 נקודות שבוצע עם שתי לקיחות עודפות. 



השותף שלי בצפון פתח 1. הכרזתי 4. השתמשתי בקונבנציית Splinter, המראה תמיכה של ארבעה קלפים בסדרת הפותח וקלף יחיד או חוסר בסדרה המוכרזת.

ההכרזה מחייבת למשחק מלא ומזמינה לסלאם. להכרזה כזו צריך יותר נקודות ממה שהחזקתי. היו לי שתי סיבות להכריז כך:

1. המבנה המיוחד של היד שלי עם אורך וכוח בסדרה צדדית וקוצר בשתי הסדרות האחרות.

2. מצבנו העגום בתחרות, שגרם לי להכריז יותר אגרסיבי.

ניר הכריז 4 שהיה החוזה הסופי. מזרח הוביל ב-Q. ניר זכה ב-K ועל ה-A זרק § מהדומם. לאחר שמשך שני סיבובי שליט ו-A,חתך  ומסר § למגנים. הוא ביצע חיתוך צולב וכשנפל ה-K משך את קלפי ה- הנותרים וביצע את החוזה עם 2 לקיחות עודפות.

קשה להאשים את המגן שהוביל ב-Q: הוא אינו יכול להוביל ב-§, הובלה שאחריה הכרוז זוכה רק ב-11 לקיחות. 
הוא אינו יכול להוביל בסדרת השליט בה יש לו J, בוודאי שאינו יכול להוביל בסדרת ה-.

מדוע הרווחנו כל כך מעט?
 הזוג היחיד, שהכריז סלאם שלא צריך להכריז, לא היה הסיבה לכך. הסיבה לכך היו זוגות במזרח מערב, שהתחרו על חוזה בגובה 5 (אולי גם משום שדרום, לא הכריז מיד בגובה 4) בסדרת ה- או בסדרת ה-§. צפון הכפיל והם נפלו מספיק פעמים על מנת שאלה שישבו בצפון-דרום, יקבלו תוצאה טובה יותר מאיתנו.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Featured post

יד השנה 2011: הלגמו במיטבו

 היד הבאה נבחרה בשנת 2011  כיד השנה  על ידי   The  International Bridge Press Association. זיא מחמוד כתב עליה, שהיא לא רק יד השנה, אלא ...