יום חמישי, 21 במאי 2015

כיצד לא היינו הזוג היחיד שהגיע לסלאם הניתן לביצוע?

בתחרות מקומית במועדון ירושלים שהתקיימה ב-20 במאי 2015, כמעט הגענו שותפי ואני לסלאם. סלאם שאף זוג לא הגיע אליו.
לא מקבלים נקודות על כמעט. לאחר שביצעתי חוזה של 5 עם לקיחה עודפת, השגנו תוצאה של 45% בלבד על היד.

להלן היד בה ישבתי בדרום:


מערב הכריז 2.זוהי פתיחה של Weak two, המראה שישה קלפים בסדרה ו 6-10 נקודות. לאחר שתי הכרזות Pass, הכרזתי Double. ההכרזה מראה 15 נקודות לפחות ולרוב מראה קוצר בסדרת היריב ולפחות שלושה קלפים בכל סדרה, עם העדפה לרביעייה במייג'ור השני.

השותף שלי הכריז 3NT. ההכרזה מראה למעלה מ-9 נקודות ועוצר ב-. היא שוללת כמעט תמיד רביעייה ב-.

לא ממש אהבתי את החוזה הזה. הכרזתי 4.

מה המשמעות של הכרזת 4 במצב כזה?

1. יד יותר חזקה מיד של 15 נקודות, המזמינה לסלאם.


2. קוצר ב-: קלף יחיד או void המציע להימנע מחוזה ללא שליט.

3. שולל חמישה קלפים ב-. עם חמישה קלפים בסדרה זו, מכריזים את הסדרה.

4. שולל שישה קלפים בסדרת מיינור. עם שישה קלפים בסדרת מיינור מכריזים את הסדרה.

לסיכום ההכרזה מראה יד שבה קרוב לוודאי ארבעה קלפים בכל סדרה, למעט זו שהוכרזה על ידי היריב. תיתכן גם יד של 4-4-5. במקרה הקיצוני, יכולים להיות חמישה קלפים במיינור אחד ושלושה קלפים במיינור אחד.

המכריז 4, מבקש משותפו להכריז את הסדרה המועדפת עליו. ההנחה היא שאין לו ארבעה קלפים בסדרת ה-. לו היו לו, היה מראה אותם במקום להכריז 3NT. 

המשך מהלך ההכרזה
שותפי הכריז 4NT. אני במקומו מכריז, בלית ברירה, 5 ונותן לשותף לשחק בהתאמה של 4-3. דרום שמודע להתאמה של 4-3, אינו יכול להכריז 6. במשחק נכון, מבצע הכרוז בצפון את החוזה עם לקיחה עודפת.

לאחר הכרזת ה-4NT של השותף, החלטתי להכריז 5, בתקווה למצוא את השותף עם שלושה קלפים. שותפי הכריז Pass. לאחר הובלה ב-Q♠ זכיתי ב-A בדומם וזרקתי מהיד §.

משכתי שלושה סיבובים בסדרת השליט ושיחקתי את ה-A ואחריו  לכיוון ה-Q. שיחקתי את ה-T לעקיפה על ה-J.
עברתי ליד עם A§. ומשכתי את ה-K ואת ה-K§. ההגנה זכתה רק בלקיחה אחת ב-§.

האם השותף שלי צריך להכריז Pass?
מי שקרא את הפוסט שלי: שפיצים מתסכלים, יודע שהתשובה הנכונה היא: עליו להכריז 6.

אם כבר הלכתי לבד ל-5 (ספק אם הייתי צריך לעשות זאת), היד שלו שווה שתי לקיחות שאני לא יודע עליהן: ה-A ה-A  ובנוסף אליהם שני קלפי Spot בסדרת השליט: 9  ו-8.

הערת שוליים
השותף שלי באותה תחרות לא משחק את קונבנציית Lebensohl.
מי שמשחק את הקונבנציה צריך להכריז 2NT, לפי עיקרון של SSS.
SSS הן ראשי תיבות של: Slow Shows Stopper.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Featured post

יד השנה 2011: הלגמו במיטבו

 היד הבאה נבחרה בשנת 2011  כיד השנה  על ידי   The  International Bridge Press Association. זיא מחמוד כתב עליה, שהיא לא רק יד השנה, אלא ...