יום שישי, 3 ביולי 2015

על מה אני חושב כשאני מגיע לתחרות ברידג' כ-Underdog

כלב הבית. מקור התמונה: ויקיפדיה

מי שמגיע לתחרות שסיכוייו להצליח בה נמוכים מכונה Underdog. בתיאור ציורי: הכלב שנמצא מתחת לכלב אחר איתו הוא נאבק.
ה-Underdog בתחרות ברידג' חלש יותר מחלק גדול מיריביו.

גם לי קורה שאני מגיע לתחרויות בהן מרבית הזוגות חזקים יותר ממני ומשותפי או שותפתי. 

במקרה כזה אני חושב על התחרויות בהן מלכתחילה לא היו לי סיכויים להצליח ובכל זאת הצלחתי. היו לא מעט תחרויות כאלה. אבל יותר משאני חושב על תחרויות ברידג' כאלה, אני חושב על נבחרת דנמרק באליפות אירופה בכדורגל.

על אילו תחרויות ברידג' אני חושב

1. תחרות הזוגות המרכזית הראשונה בה השתתפתי בפסטיבל באילת. היינו שני סגני אמן כסף, המשחקים פחות משנה וחצי. במושב השני עשינו 38%. קצת יותר מ-71% במושב השלישי הספיקו למקום שני בגמר C. לקריאת פוסט: תחרות ראשונה בפסטיבל באילת.

2. הניצחון שלי ושל עוד שלושה שחקנים ישראלים שדרגתם נמוכה מרב-אמן על ארבעה שחקנים מנבחרת פולין בתחרות קבוצות BAM בפסטיבל הבינלאומי בתל-אביב. לקריאה על היד שבגללה ניצחנו: צריך רק חצי עוצר: ניצחון על שחקנים מנבחרת פולין.

3. כאמן ארד המשחק כשלוש שנים, שיחקתי בתחרות ארצית בירושלים. ברגע אחרון, השותף שלי ביטל את השתתפותו. שיחקתי עם שחקנית בדרגת אמן, שלא מצאה שותף. סיימנו במקום התשיעי מתוך כ-50 זוגות. במושב השני סיימנו ראשונים במזרח-מערב. במקום השני: דורון-ידלין ואודי פרידלנדר. פערי הרמות ביניהם ובינינו אדירים. שלא תחשבו שלא היו במזרח-מערב זוגות נוספים הרבה יותר חזקים מאיתנו. 

4. כאמן ארד המשחק כשלוש שנים עליתי לגמר אליפות הארץ ב-IMP מהמקום ה-17 במוקדמות. השותפה שלי ויתרה על השתתפות בגמר. היא הייתה בדרגה זהה לשלי. שיחקתי איתה בפעם הראשונה בחיים. קבענו להיפגש קודם ולתאם. זה לא הסתייע. תיאמנו תוך כדי תנועה. על הנייר היינו צריכים לסיים באחד המקומות האחרונים.

5. כשחקן מתחיל עם שותפה שגם היא שחקנית מתחילה עליתי לגמר אליפות הארץ לזוגות מעורבים, מהמקום ה-16 במוקדמות. בגמר סיימנו במקום ריאלי: אחד לפני אחרון בגמר ב'.

6. שותפי ואני בקושי עלינו לגמר אליפות הארץ לסניורים. הבונוס שגררנו היה נמוך במיוחד. בקלות העפלנו לגמר א'. מושב אחד לפני הסוף היינו במקום הרביעי. רק תוצאה גרועה במיוחד במושב האחרון, הורידה אותנו למקום ה-20 המכובד.

7. במשחקי הגביע בשנה שעברה שיחקנו בשלב ההצלבה נגד הקבוצה החזקה ביותר, שזכתה בגביע. הובסנו. כל אחד משני הזוגות בקבוצה שלנו שיחק 12 ידיים נגד כל אחד משני הזוגות בקבוצה היריבה. בשלושה מפגשים כאלה הושגו תוצאות צפויות: ניצחונות בהפרש גדול ליריבים. ברביעי הבסנו, הבן שלי ואני, בהפרש גדול (ולא רק בגלל יד אחד) את אודי פרידלנדר וינון לירן. זמן קצר אחרי זה הם זכו באליפות העולם לזוגות. פערי הרמות הם כאלה, שכנראה לו היינו משחקים נגדם במאה מפגשים כאלה, זה היה כנראה המפגש היחיד בו היינו מנצחים.

לא קשה למצוא דוגמאות נוספות, אבל לא אלאה אתכם בהן.

אגב, אני לא חושב על התחרות המתוארת בפוסט הבא: תחרות לדרגות נמוכות בפסטיבל בתל-אביב: התוצאה הטובה ביותר בכל הזמנים? 
שם כולם היו עם דרגות נמוכות. לא הרגשתי Underdog.

נבחרת דנמרק באליפות אירופה בכדורגל
נבחרת דנמרק לא העפילה לגמר אליפות אירופה בכדורגל בשנת 1992. היא הייתה ממלאת מקום ראשונה, אבל איזו נבחרת תוותר על זכותה להשתתף בשלבי הגמר של האליפות? 
שחקני וקברניטי נבחרת דנמרק ידעו שאין נבחרת כזו. הם יצאו לחופשה. כל אחד ליעד החופשה מועדף עליו.
שחקני הנבחרות שהעפילו לשלבי הגמר, התאמנו באינטנסיביות.

כמה ימים לפני משחקי גמר אליפות אירופה נמצאה נבחרת שוויתרה בעל כורחה על השתתפות בגמר. זו הייתה נבחרת סרביה.

זה קרה בזמן שיוגוסלביה התפרקה למדינות וכמעט כל המדינות שהרכיבו אותה נלחמו זו בזו. מישהו חשב שכשיש מרחץ דמים כזה, לא ראוי פוליטית שנבחרת סרביה תשחק בגמר אליפות אירופה.

ראשי התאחדות הכדורגל של דנמרק, איתרו את השחקנים במקומות הנופש שלהם והנבחרת הגיעה לאליפות אירופה במקום סרביה בלי להתאמן.

בגמר ניצחה דנמרק את המארחת שבדיה בתוצאה 0:2 וזכתה באליפות אירופה בכדורגל. 
אגב, בחצי הגמר היא ניצחה את הנבחרת החזקה של הולנד בבעיטות עונשין מ-11 מ' לאחר תיקו בסיום ההארכה.

לקוראים (במיוחד לקוראים הצעירים)
לא רק אני יכול לפעמים להצליח בתחרויות כשאני Underdog. גם אתם יכולים.
כשמדובר בצעירים מוכשרים, שקצב ההתקדמות שלהם מהיר ורמת הריכוז שלהם גבוהה, זה יכול לקרות יותר. 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Featured post

יד השנה 2011: הלגמו במיטבו

 היד הבאה נבחרה בשנת 2011  כיד השנה  על ידי   The  International Bridge Press Association. זיא מחמוד כתב עליה, שהיא לא רק יד השנה, אלא ...