יום שבת, 5 בספטמבר 2015

מה היה קורה אילו? - חידושים בסימולטנית ארצית


אי אפשר להתפאר בתוצאה הגרועה שלי ושל שותפתי בסימולטנית הארצית, שהתקיימה אתמול. בכל זאת ביד אחת שיחקתי טוב והצלחתי לבצע חוזה של 4. הייתי כנראה היחיד בארץ שביצע את החוזה. רוב ה-Field היה בחוזה הנכון של 2, שחלק ביצעו וחלק נכשלו בביצוע.


כמובן שללא ההובלה הגרועה של היריב, גם שחקן ברמה של גאייר הלגמו לא היה מבצע חוזה של 4
אבל גם לאחר ההובלה הגרועה, צריך לשחק טוב במיוחד על מנת לא להיכשל בביצוע החוזה.

החידושים בסימולטנית הארצית
יש שלושה חידושים בסימולטנית הארצית הזו:

חידוש ראשון: רם סופר יהיה הכותב הקבוע של ניתוחי הידיים.
עד עכשיו בכל תחרות היה כותב אחר. 
אין ספק שרם הוא אחד מטובי הכותבים בארץ. צריך לחכות ולראות האם החידוש הזה משפיע לטובה.

חידוש שני: בכל חוברת ניתוחים יהיה פרשן אורח, שינתח יד אחת.
אני אוהב את השינוי הזה. לניתוח של הפרשן האורח בחוברת זו, רב האמן הבינלאומי רני שניידר, אתייחס בהמשך הפוסט. הניתוח של רני שניידר הוא ברמה גבוהה ולא מתאים לחלק גדול ממשתתפי התחרות הסימולטנית.

עדיף ככה מאשר מה שהיה קודם. כשבין הידיים, שחלקן מנותחות ברמה המתאימה גם לשחקנים בינוניים ומטה, מסתתרת יד שהניתוח מיועד רק ל-100 השחקנים הראשונים בארץ, אבל אף אחד לא מציין שזהו המצב.

בחוברת ידיים של סימוטנית, לפני כמה שנים, ראיתי ניתוח של שחקן מעולה, שהסביר כיצד מבצעים חוזה של 4. הפרשן הנכבד הסביר, שבפעם הראשונה צריך לחתוך ב-K♠. חשדתי בו שהפרשנות נעשתה בידיים פתוחות. לא במקרה חשדתי בו: אני ישבתי אחרי היד, שבה היו חמישה קלפים בסדרת השליט כולל ה-K. החזקתי: AJ32. בדומם היו Q9. הכפלתי חוזה של 3 ושותפי ואני הפלנו אותו פעמיים.

גם אם חשדתי בכשרים, אני מבטיח לכם שאין שחקן, שאינו מדורג בין חמישים הראשונים בארץ, שהיה מבצע את החוזה.

חידוש שלישי: החוברת נשלחת למשתתפים באמצעות דוא"ל
גם את החידוש הזה אני אוהב ומודה למי שיזם אותו בשם התלמידים שלי בבית ספר "שחקים". עד עכשיו חילקתי להם את החוברת שקיבלתי ולפעמים חוברת נוספת. הביקוש עלה על ההיצע, כך שרוב התלמידים לא קיבלו את החוברת. עכשיו אפשר לשלוח לכולם את הדוא"ל, הכולל את החוברת. 

מה היה קורה אילו הכרזתי כפי שממליץ הפרשן האורח?

זו יד 39 שלא שיחקתי בתחרות ורני שניידר ניתח.


הניתוח משתמש גם בטכניקת הכרזה של שבירת טרנספר. אהבתי במיוחד את ההכרזה 4, שהיא שבירת טרנספר יצירתית.  
עבור מרבית השחקנים הכרזה כזו חורגת משיטת ההכרזה שלהם והם לא יבינו אותה.

אז מה עושים כשלא מבינים את ההכרזה של השותף? מנסים לחשוב בהיגיון. לאחר ניתוח הגיוני, לא יכולה להיות משמעות אחרת להכרזה הזו, למעט הפרשנות שרני מציג (קרוב לוודאי שבצירוף קלף רביעי ב-, מה שאין ביד הזו).

עד לא מזמן שיחקתי בתחרויות עם ארבעה שותפים קבועים (שותפה אחת ושלושה שותפים). עם שניים מהם אני כבר כמעט לא משחק (אני פתוח לבחינת שותפויות חדשות). תהיתי מה היה קורה לו הייתי מכריז את ההכרזה של 4 שרני שניידר מציע. 
ההכרזה חורגת משיטת המשחק שלי עם כל השותפים שלי.

השותפים שלי כנראה לא היו מבינים אותה
הבן שלי ניר (שהוא אחד משני השותפים שאני ממעט לשחק איתם, משום שהוא מפתח שותפות עם מישהו בגילו. יש להם פוטנציאל להגיע תוך שנה או שנתיים לנבחרת הצעירה של ישראל) היה כנראה חושב ומגיע למשמעות שלה. היינו כנראה מגיעים לסלאם.

עם השותף השני שאני ממעט לשחק זה היה כנראה נגמר אחרת. משהו בסגנון של: היד שגמרה לנו את אליפות הארץ לסניורים.

  










אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Featured post

יד השנה 2011: הלגמו במיטבו

 היד הבאה נבחרה בשנת 2011  כיד השנה  על ידי   The  International Bridge Press Association. זיא מחמוד כתב עליה, שהיא לא רק יד השנה, אלא ...