יום רביעי, 30 בספטמבר 2015

איך נוכל להודות ל Kit Woolsey?


כל אלה שאוהבים את משחק הברידג' צריכים להודות לקיט וולסי. וולסי עושה עבודה נפלאה בחשיפת שיטות רמאות של שחקנים מצמרת הברידג' העולמי.

בכל רמה של משחק הברידג', רמאות פוגעת בהנאה מהמשחק. "ניקוי אורוות הברידג'" מרמאות יתרום לא רק להנאה אלא גם ליותר תוצאות, שמשקפות את רמת המשחק האמיתית באותה תחרות. 

וולסי אינו היחיד התורם לכך, אבל התרומה שלו ייחודית. כמתמטיקאי בהשכלתו, הוא מנסה להעלות השערות כיצד זוג מסוים רימה ואחרי זה מנסה לתמוך בהן או לאושש אותן באמצעות ניתוח סרטי וידאו, שמצולמים היום בתחרויות החשובות. 

הוא מנתח יד אחרי יד בסרט הוידאו ומנסה להראות, איך דפוסי ההתנהגות של השחקנים, מתאימים להשערה שלו.

בפוסט זה איני בא לקבוע האם וולסי טועה או צודק בהשערות שלו. ביחס למקרה של הזוג הישראלי לוטן פישר ורון שוורץ הודעתי שלא אביע את דעתי, עד שהוועדה, שהקימה התאגדות הברידג' הישראלית, תפסוק וימוצו הליכי הערעור. לגבי פנטוני ונונס יש לי כבר דעה חד-משמעית, שאביע בפוסט אחר.

גם אם הוא טועה לגבי זוג זה או זוג אחר, אנחנו חייבים לו תודה.

כיצד אני מביע את התודה שלי?
אין לי אפשרות להעניק לוולסי פרס (לא שהוא צריך את זה הוא כבר זכה בהרבה פרסים בתחרויות מהחשובות בעולם).

הדרך שאני בחרתי להודות לו היא כתיבת ערך עליו בויקיפדיה העברית.

כולכם מוזמנים לקרוא את הערך ולדעת יותר על השחקן המצוין הזה, בשנוסף לכך הוא גם תאורטיקן, כותב ספרים ומאמרים ולא תאמינו גם אחד מטובי שחקני השש בש בעולם.

אם אתם מעוניינים לקרוא את הערך לחצו כאן.

מלאכתם של צדיקים נעשית בידי אחרים. חלק גדול מהמלאכה שלי נעשה על ידי מי שכתבו עליו ערך בויקיפדיה האנגלית.

תרגמתי, השמטתי את מה שנראה לי לא ממש חשוב (למשל: מידע על קריירת הברידג' של אשתו סאלי) והוספתי דברים שנראו לי חשובים וחסרו בערך בויקיפדיה האנגלית.

התוספות שלי הן בשני נושאים: קצת הוספתי בנושא תרומתו התאורטית בנושא של קונבנציות והוספתי פסקה שלימה בנושא של פעילותו בשנת 2015 בהקשר של ניסיון לחשוף תרמיות של שחקני ברידג' בכירים. בפסקה זו תמצאו קישורים גם למאמרים בהם הוא מנתח את השיטות הלא חוקיות, שלדעתו נקטו בהן אותם זוגות מצמרת הברידג' העולמי.

השורה התחתונה
לפעילות של וולסי ואחרים, איתם הוא משתף פעולה, כמו השחקן הנורווגי Boye Brogeland, יש תוצאות דרמטיות:

1. שלוש נבחרות מתוך שש הנבחרות האירופיות שעלו לאליפות העולם (האלופה ישראל, מונקו וגרמניה) ויתרו על השתתפותן ב-Bermuda Bowl (אליפות העולם לנבחרות). במקומן משחקות הנבחרות שסיימו במקומות הבאים באליפות אירופה.

2. זוג בכיר מנבחרת גרמניה הודה ברמאות והשעה את עצמו לשנתיים.

3. טרם מוצו ההליכים בעניינם של פנטוני-נונס (זוג השחקנים המדורגים ראשון ושני בעולם מבחינת נקודות האמן) ופישר-שוורץ מנבחרת ישראל אבל הנבחרות של המדינות שלהם פרשו מאליפות העולם ובמקרה של ישראל, גם מתחרות של קבוצות שהן אלופות המדינה שלהן.

4. נאסר על זוג שחקנים מנבחרת פולין, שנחשדו אף הם ברמאות, להשתתף ב-Bermuda Bowl. היה כבר מאוחר מדי להרחיק את נבחרת פולין מהתחרות המתקיימת בימים אלה. שמות החשודים פורסמו.

5. לפחות לי, התמונה לגבי זוג שחקנים מנבחרת בולגריה החשודים אף הם ברמאות, פחות ברורה. 






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Featured post

יד השנה 2011: הלגמו במיטבו

 היד הבאה נבחרה בשנת 2011  כיד השנה  על ידי   The  International Bridge Press Association. זיא מחמוד כתב עליה, שהיא לא רק יד השנה, אלא ...