יום ראשון, 4 באוקטובר 2015

האם סימנתי לשותפה את הסדרה שאני רוצה באמצעות ה-A♦ של היריב?


אחת החולשות של הרבה שחקנים מהשורה הוא נושא הסימונים. שחקנים נוטים ליחס חשיבות יתר לקלף, שמסמן כביכול העדפת סדרה של השותף.

הם מייחסים פחות מדי משקל לשני גורמים אחרים שצריכים להיעזר בהם על מנת להחליט באיזו סדרה לשחק:

1. הקלפים שבדומם

2. מהלך ההכרזה

לפעמים הלהיטות לסמן לשותף שמעוניינים בהמשך בסדרה מסוימת גורמת לויתור על לקיחה, בגלל זריקת קלף המסמן את העדפת הסדרה שלהם. מדובר במצבים בהם נגמרו לשחקן הקלפים בסדרה המשוחקת ועליו למצוא את קלף ה-Discard.

הכלל צריך להיות: לעולם אל תוותר על לקיחה על מנת לסמן לשותף/שותפה באיזו סדרה את/אתה מעוניין/מעוניינת שהוא ימשיך אם ייזכה בלקיחה

אני יודע שלכלל הזה יש יוצאים מהכלל, אבל לא כאן המקום לדון בהם. אצל שחקנים מקהל היעד של פוסט זה, ראיתי כבר יותר מדי מקרים בהם לא השתמשו בכלל הזה והיריבים הרוויחו לקיחה אחת ובחלק מהמקרים גם הרבה יותר מלקיחה אחת. 

האם סימנתי לשותפה העדפת סדרה על ידי ה-A של שחקן יריב?
התשובה היא חיובית: באמצעות ה-A של היריב סימנתי לשותפה שאני מעוניין בהמשך ב-.

זה לא ממש מדויק, משום שהיו עוד שלושה קלפים' שמעורבים בסימון הזה, כנגד חוזה ב-NT:

1. ה-2 שבו הובילה השותפה.
הוא הראה שני דברים: שסדרת ה- היא סדרה בה יש לשותפה ארבעה קלפים כולל נכבד אחד לפחות. הובלה בקלף נמוך כנגד חוזה ב-NT היא הובלה בקלף רביעי מלמעלה מתחת לקלף נכבד. כשההובלה היא ב-2 קרוב לוודאי שלמוביל יש בדיוק ארבעה קלפים בסדרה. לא סביר שיש לו חמישה קלפים או יותר כי ה-2 הוא הקלף הנמוך ביותר. 

2. ה-K וקלף נוסף אחד בדומם הקטן מה-9  
הכרוז לא שיחק את ה-K מהדומם.

3. ה-9 ששיחקתי מידי
שלישי משחק נמוך מרצף. כשהופיע ה-A מידו של הכרוז יכולתי לדעת שלשותפתי יש את ה-Q♦ והיא הייתה יכולה לדעת שאני מחזיק ב-J וב-T. היות שהיא החזיקה בארבעה קלפים בסדרה כולל ה-8 היא ידעה שיש לנו תמיד שתי לקיחות ב-♦ אחרי שהכרוז יזכה ב-K.

מה מסמן הקלף שזרקתי אחרי שנגמור לי קלפי ה-?
עם שני קלפי  בידי, זה קרה כבר בפעם השלישית שהכרוז שיחק את הסדרה והשותפה שלי זכתה בלקיחה. מה סימן, אם בכלל, ה-4  שזרקתי?

האם זו העדפה של סדרת ה-? 
ברור שלא. את ההעדפה של סדרת ה- הראתי באמצעות ה-9 שלי וה-A של היריב.
אין גם צורך להראות את העדפת סדרת ה- בפעם השנייה אחרי שכבר הראתי אותה.

אם זו לא העדפת סדרה, אז מה המשמעות של הקלף שזרקתי?
זוכרים את העיקרון של לעולם על תוותר על לקיחה על מנת להראות העדפת סדרה? אותו עיקרון תקף גם כשהקלף שזורקים אינו מסמן איזו סדרה לשחק. 

ברוב המקרים הוא דווקא יסמן כוח ב- ופחות כוח ב-. ב- כנראה שיש לי הגנה גם אם אזרוק קלף מהסדרה. לעומת זאת אם אזרוק ♣ אולי אעזור לכרוז לפתח כמה לקיחות בסדרה.

כמובן שיהיו מקרים בהם אין לי בכלל כוח ואורך ב-♠ וזורקים קלף מהסדרה, משום שממילא אין ערך לקלפים בסדרה ואם אזרוק אולי אמכור גם קלף בסדרה הזו.

השורה התחתונה
חשוב להבין שבמצב בו כבר הראנו העדפה של סדרה, אי אפשר לפרש discard של קלף בסדרה (לאחר שנגמרו לנו הקלפים בסדרה אחרת) כקלף המסמן העדפת סדרה.

היד המלאה מתחרות ארצית במועדון השרון ב-3.10.15










אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Featured post

יד השנה 2011: הלגמו במיטבו

 היד הבאה נבחרה בשנת 2011  כיד השנה  על ידי   The  International Bridge Press Association. זיא מחמוד כתב עליה, שהיא לא רק יד השנה, אלא ...