יום רביעי, 2 במרץ 2016

אליפות בתי הספר במסגרת פסטיבל הברידג' הבינלאומי בתל-אביב

תלמידי בית ספר "שחקים" ואני עם הגביעים בהם זכו
ביום בתי הספר בפסטיבל בשנת 2014


בכל שנה מתקיים בחודש פברואר פסטיבל הברידג' הבינלאומי בתל-אביב. זהו אירוע מרכזי בברידג' הישראלי בו משתתפים הטובים שבשחקני ישראל, חלקם שחקנים מצטיינים גם ברמה העולמית והרבה שחקני ברידג' ישראלים. משתתפים גם שחקנים מחו"ל. חלק מהשחקנים מחו"ל הם שחקנים ברמה הגבוהה ביותר.  

אחד האירועים היפים בפסטיבל הוא יום בתי הספר אליו מגיעים מאות ילדים מכל הארץ. ההשתתפות בתחרות היא חוויה נהדרת לילדים: מפגש עם ילדים אחרים ממקומות אחרים וממגזרי אוכלוסייה אחרים והזדמנות לשחק את המשחק שהם אוהבים ולהפגין את הידע והכישורים שרכשו במהלך לימודיהם.

השנה מתקיים הפסטיבל בתחילת חודש יוני. חודש יוני אינו מועד מתאים לתלמידי בתי הספר. יום בתי הספר מתקיים בנפרד מהפסטיבל.

יום בתי הספר מתקיים מחר החל משעה 10:00 בבוקר בבית דני בתל-אביב.
הורים וחובבי ברידג' יכולים לבוא לצפות באירוע (אבל לא לשבת ליד התלמידים במהלך התחרות).

בכל השנים התאגדות הברידג' משקיעה בתלמידים ובצעירים. את פירות ההשקעה קוטפים גם כהישגים בולטים באליפויות עולם ובאליפויות אירופה לצעירים.

בשנים האחרונות אחראי על ארגון יום בתי הספר, מושיקו מיוחס. מיוחס האחראי על פעילות בתי הספר בהתאגדות. מושיקו, בעצמו צעיר, שהיה שותף לכמה מההישגים הגדולים של נבחרות ישראל הצעירות, מבצע עבודה נפלאה שמתבטאת גם ביום בתי הספר בפסטיבל.

בפוסט זה אציין כמה התפתחויות חיוביות בהקשר של ברידג' בבתי הספר בישראל.

המגזר הערבי
עד השנים האחרונות לא היו כמעט משתתפים מהמגזר הערבי. בשנים האחרונות משתתפים מספר רב של ילדים מהמגזר הערבי באליפות בתי הספר בפסטיבל.

הרבה מהשינוי יש לזקוף לזכותו של אוסאמה דניאל, מורה לברידג' מנצרת, שבזכות עבודתו המסורה והמקצועית, משך וקידם ילדים רבים מהמגזר הערבי מנצרת ומהצפון.

הפריפריה
עבודה שקטה מתמשכת ומסורה של מורים בפריפריה הביאה גם את ילדי הפריפריה לללמוד ברידג', להנות מהמשחק ולהתקדם במשחק.
יסלחו לי אלה שלא אזכיר את שמם, אבל אני מתכוון גם אליהם. לא אזכיר גם את שמותיהם של מורים העושים עבודה טובה במיוחד במרכז הארץ. אזכיר כמה שמות: זך עומר, שלמה לוי ומיכה הפטקה באזור עמק יזרעאל ונפתלי בעכו. 
גם באזור הדרום יש כמה מורים המקדמים את הילדים. אציין כאן את אדולפו זוצ'ק (איני בטוח שאייתי נכון את שם המשפחה. השם באנגלית: Adolfo Judchak) מקיבוץ חצרים.

פוסטים קודמים שלי על יום בתי הספר בפסטיבל הברידג בתל-אביב








תגובה 1:

  1. זהו שהפעם לא במסגרת הפסטיבל אבל עדיין יום חג... בהצלחה לכל הילדים והמורים

    השבמחק

Featured post

יד השנה 2011: הלגמו במיטבו

 היד הבאה נבחרה בשנת 2011  כיד השנה  על ידי   The  International Bridge Press Association. זיא מחמוד כתב עליה, שהיא לא רק יד השנה, אלא ...