יום ראשון, 8 במאי 2016

ואז ירד הדומם לשולחן...



בהחלט מעניין לצפות בהבעות הפנים של שחקני ברידג' במהלך המשחק. מהבעות הפנים שלהם אפשר להסיק לפעמים מסקנות.
Hugh Kelsey כותב על נוכחות שולחן  בספרו: 
 Sharpen Your Bridge Technique - How to Think like an Expert. יש שחקנים מומחים שיכולים להיעזר בהבעות הפנים של יריביהם על מנת להחליט כיצד לשחק. 

כשבחנתי את הבעות הפנים של היריבים ושל שותפי, שהכרחתי אותו לשחק בחוזה מוכפל של 6, כשאנחנו במצב לא פגיע והיריבים פגיעים, ראיתי שותף מודאג ויריבים שמעריכים, שירוויחו על היד יותר מאשר על ביצוע משחק מלא ב-.

אנחנו יודעים שגובה 5 שייך ליריבים ובכל זאת עליתי לגובה 6 ולא נתתי להם לשחק בחוזה של 5.
על פי מהלך ההכרזה להם יש יותר נקודות מאשר לנו.

נתן חץ הוביל ב-.
כשהתגלו קלפי הדומם, השתנו הבעות הפנים של השותף והיריבים. היריבים כבר לא חשבו שיוכלו להפיל את החוזה מספיק פעמים על מנת להרוויח יותר מאשר על משחק מלא.

השותף התחיל לחשוב על האפשרות של ביצוע החוזה המוכפל והוא אכן הצליח לבצע אותו.

צפון פתח 1 עם 19 נקודות. שותפו תמך בו עם 3 נקודות וארבעה קלפים בסדרה ועם void ב-. הכרזתי 2NT. זוהי הכרזת Unusual 2NT המבטיחה 5-5 בסדרות המיינור. צפון הכפיל והשותף שלי במזרח הכריז 3. דרום הכריז 3. ההמשכתי להכריז ♦ בגובה 4. היריבים הכריזו 4. אני 5. אחרי הכרזת 5, הכרזתי 6. אסי לוינגר, ששיחק בעבר בנבחרת ישראל, הכפיל עם 19 הנקודות בידו. 


להלן היד המלאה.



הערת שוליים
היד הזו מדגימה היטב שלא רק נקודות לא תמיד משפיעות על התוצאה. ביד של 6-6 החלוקה עשויה להיות משמעותית יותר מאשר סך הנקודות. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Featured post

יד השנה 2011: הלגמו במיטבו

 היד הבאה נבחרה בשנת 2011  כיד השנה  על ידי   The  International Bridge Press Association. זיא מחמוד כתב עליה, שהיא לא רק יד השנה, אלא ...