יום ראשון, 25 בדצמבר 2016

"פורנוגרפיה היא עניין של גיאוגרפיה" -הכרזה היא ענין של שותפות


אם איני טועה, מקורה של האימרה "פורנוגרפיה היא עניין של גיאוגרפיה" הוא אחד ממחזותיו של ברטולד ברכט. בפוסט זה אטען שכפי שיש פרשנויות תרבותיות שונות כך שמה שהוא פורנוגרפיה בתרבות אחת אינו פורנוגרפיה בתרבות אחרת, כך נכונות הכרזה בברידג' היא תלוית הקשר, כלומר: תלוי עם מי משחקים.

כולם היו פגיעים. היד שלי בדרום:
Axx♠   
x
 KQT9x♦        
ATxx♣     

מערב פתח 2, שהוסבר כ-Weak two ב-. השותפה שלי הכריזה 4. מזרח הכפיל. הכרזתי 5 טבעי.
אתם בטח חושבים שאני לא מבין ברידג' ולא יודע להכריז. ארגיע אתכם, עם שותפה קבועה או שותף קבוע או שותפה או שותף ברמה דומה לשלי אני מכריז Redouble. משמעות ההכרזה היא SOS Redouble, כלומר: תציל/י אותי וברח/י לאחת מסדרות המיינור.
Spoiler קטן השותף/פה משאיר את החוזה הזה ולא בורח. 

אם כן מדוע הכרזתי 5?
התשובה נמצאת בכותרת הפוסט. התחרות הייתה תחרות אחה"צ במועדון. השותפה תלמידה שאני מכיר, שלא למדה באופן מסודר אצלי או אצל מורה טוב אחר.

הכרזת Redouble אינה באה בחשבון. היא אינה מכירה SOS Redouble. היא תבין אותה כהכרזה מענישה.

חלק מהקוראים אינם יודעים שיש הכרזת Unusual vs. unusual, אבל מרבית הקוראים יודעים שאין הכרזת Weak vs. Weak, כלומר: אין הכרזה של Weak אחרי שיריב התערב בהכרזה חלשה של Weak two או Preemptive.

מהכרותי עם הגברת יכולתי לחשוד שהיא אינה יודעת את זה. הכרזת ה-4 בקפיצה עלולה להיות אצלה הכרזה חלשה, לאו דווקא עם שני נכבדים, למשל: JT8xxx. זו שהכפילה יכולה להחזיק למשל AKQ9x, שני קלפים ב- וכוח באחד המיינורים. בהובלה ב-  השותפה שלי תזכה בדומם ב-A. תשחק  שהיריבה תזכה בו ב-A. היריבים יזכו ב-K, חיתוך ב-9, 3 לקיחות נוספות ב- ו-A או Q (כשמערב מחזיק גם ב-K). תוצאה של 800 ליריבים היא תוצאה גרועה.  

קיוויתי שלא יכפילו 5. לא הכפילו. בכל זאת הישגנו תוצאה גרועה. לאחר הובלה ב-K הונחו קלפי הדומם.
ראיתי void בשתי סדרות. שמונה קלפים ב- וחמישה קלפים בסדרה אחרת.

קלפי ה-: AQJTxxxx♥ 
לא תאמינו אבל ה-K היה הקלף היחיד בסדרה אצל מערב שפתח  2. מזרח היה רחוק מאד מהיד שתיארתי קודם ושווה כפל. הוא ציפה ששותפו יזכה ב-A וב-K ויתן לו חיתוך של . עוד לקיחה אחת ומפילים את החוזה המוכפל.

בסדרה השנייה ראיתי חמישייה עם A. החמישייה הייתה ב....
ביצעתי 13 לקיחות אבל השגתי תוצאה רעה. זוגות רבים שיחקו בחוזה של סלאם ב-.

מה באמת היה מכריז שותף שלי לו ישב בצפון?
שותף שלי היה משתמש בקונבנציית Leaping Michaels ומכריז 4. ההכרזה מראה לפחות חמישה קלפים ב- ולפחות חמישה קלפים ב-. קרוב לודאי שהיינו מגיעים לחוזה הנכון של 7.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Featured post

יד השנה 2011: הלגמו במיטבו

 היד הבאה נבחרה בשנת 2011  כיד השנה  על ידי   The  International Bridge Press Association. זיא מחמוד כתב עליה, שהיא לא רק יד השנה, אלא ...