יום שבת, 13 במאי 2017

להכריז ידיים לא מאוזנות עם 20-22 ללא ♦2 חזק



בפוסט מדוע לא 2 חזק עם 20-22 נקודות? הבעתי את דעתי על הכרזה זו ונימקתי מדוע אינה טובה.
ציינתי גם כי כל שיטת הכרזה היא Trade off: יש ידיים שמתאימות לשיטה ועליהן אפשר להרוויח ויש ידיים שאינן מתאימות ובהן מפסידים בגלל השיטה. בפוסט זה אציע שיטות למזעור נזקים בידיים שמתאימות להכרזת פתיחה של 2 עם 22-20 נקודות או 8 לקיחות.

Reverse bid
הכרזת סדרה גבוהה יותר מהסדרה שהוכרזה בפעם הראשונה בגובה גבוה יותר נקראת Reverse bid. למשל: אתם פותחים 1. השותף מכריז 1 ואתם מכריזים 2. בידיים לא חלוקתיות הכרזה כזו מבטיחה 18-22 נקודות. 
כמובן שעל מנת שתשתמשו באמצעי הזה לתיאור הכוח של היד שלכם, השותף שלכם צריך להכריז הכרזה אינה הכרזת Pass.

לאחר התערבות היריבים: הכרזה שנייה המראה יד חזקה
כאשר יריב מכריז הכרזת התערבות ניתן להראות יד חזקה. 
הכרזות כאלה הן החלפת סדרה בגובה גבוה יותר, למשל: אתם פותחים 1. יריב מכריז 1 ואתם מכריזים 2 אחרי שהשותף שלכם הכריז Pass.

גם הכרזת Double כשאחריה מוכרזת על ידי מכריז ה-Double סדרה, מתארת יד חזקה.

הכרזה העשויה לתאר יד חזקה במיוחד היא הכרזת Cue bid. למשל: אתם פותחים 1. יריב מכריז 1 ואתם מכריזים 2. השותף שלכם שכבר הכריז פעמיים Pass חייב להכריז סדרה בגובה 3 או במקרים נדירים 2NT.

פתיחה של 2NT
בידיים חצי מאוזנות 5-4-2-2 אפשר לפתוח 2NT. צריך כוח בסדרות הקצרות. במיוחד עם מדובר בסדרת מייג'ור. האידיאלי זה AQ. אפשר להסתפק בפחות. 
יש שחקנים שפותחים 2NT גם עם קלף יחיד בסדרה בתנאי שהוא A או K.
שימו לב שבשונה מההכרזות האחרות שהוצגו לעיל בפתיחה של 2NT אפשר להראות את טווח הנקודות (20-22) גם ללא צורך בהכרזה של השותף או בהכרזת התערבות של יריב.

כמו כן צריך לזכור (ראו את הפיסקה: "בקורס שחקני תחרויות לפני הרבה שנים" בפוסט מדוע לא 2 חזק עם 20-22 נקודות?) שביד כזו נכון להכריז 2 חזק רק כשהחמישייה (או השישייה עם קלף יחיד בסדרה אחרת) היא כמעט סגורה, משהו כמו: AKQT9. 

לעגל שמונה וחצי לתשע
זה לא תמיד נכון. זה לא תמיד מומלץ אבל לפעמים אין ברירה. יש ידיים עם שמונה וחצי לקיחות או אפילו קצת יותר אבל פחות מתשע לקיחות. לפעמים אין ברירה: עוצמים עיניים ופותחים 2.
קראו לדוגמה: מחלוקת: האם לפתוח 2?

לעגל 22 נקודות ל-23 נקודות
גם זה לא תמיד נכון וזה לא תמיד מומלץ אבל לפעמים אין ברירה. יש ידיים עם 22-21 נקודות שנראות כמו 23 נקודות. גם במקרה זה עוצמים עיניים ומכריזים 2.

לסיכום
לא בטוח שמיציתי את כל האפשרויות לפיתרון חלופי להכרזת 2 חזק המראה יד לא מאוזנת עם 20-22 נקודות או 8 לקיחות בטוחות. נדמה לי שנתתי פיתרון חלופי טוב לחלק מהידיים ופיתרון לא אידיאלי אבל סביר לחלק אחר מהידיים.
כאמור אין שיטות הכרזה מושלמות ואיני מתימר לענות על כל הידיים המתאימות לפתיחה של 2 חזק המראה יד לא מאוזנת עם 20-22 נקודות או 8 לקיחות בטוחות. 



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Featured post

יד השנה 2011: הלגמו במיטבו

 היד הבאה נבחרה בשנת 2011  כיד השנה  על ידי   The  International Bridge Press Association. זיא מחמוד כתב עליה, שהיא לא רק יד השנה, אלא ...