יום ראשון, 2 ביולי 2017

תחרות ה-IMP בפסטיבל הברידג' הבינלאומי בתל אביב: מתנת יום הולדת



אתמול חגגתי יום הולדת 66. לא בכל יום הציפיות שלי נמוכות. בתחרות ה-IMP, ששיחקתי עם נילי כהן, ציפיתי להשיג תוצאות לא פחות טובות ממה שעשינו בשנה שעברה באותה תחרות. בשנה שעברה השגנו נקודה בינלאומית אחת. 
בסתר ליבי קיוויתי למשהו טוב יותר. לאחר שהשגתי בתחרות הקבוצות המעורבות 7 נקודות ארציות חסרו לי 10 נקודות ארציות לדרגת רב אמן. מאד נחמד לקבל 2 נקודות בינלאומיות (השוות 10 נקודות ארציותׂׂׂ ביום ההולדתׂ) ולהשיג את מה שאני צריך על מנת לקבל את הדרגה. 

זה לא הצליח. סיימנו במקום ה-63 מתוך 254 זוגות עם תוצאה חיובית של 39 אימפים. קיבלנו רק נקודה בינלאומית אחת כמו בשנה שעברה.
המושב הראשון בו צברנו 32 אימפים היה מוצלח. במושב השני היו מספר תוצאות גרועות במיוחד.

בתחרות זכו מושיקו מיוחס וגילי בר. במקום השני סיימו אופק טל וצבי עממי  ובמקום השלישי סיימו האחים ישראל ודורון ידלין. לתוצאות המלאות לחצו כאן.

ביד 25 במושב הראשון שיחקנו נגד יעקב וקס ואורי גלבוע. זוג שחקנים חזקים בעלי דרגות גבוהות.


נילי פתחה בצפון 1 כשכולם פגיעים. לאחר הכרזת Pass של גלבוע, הכרזתי 3. השתמשתי בקונבנציית Bergen Raises. ההכרזה מראה 10-11 נקודות וארבעה קלפים בסדרת ה-.

וקס הכריז 3, שעליה התריע אורי גלבוע שזו אינה הכרזה טבעית. נילי הכריזה 4. גלבוע הכריז 4.
שאלתי מה פירושה של הכרזת ה-3 הלא טבעית? ההסבר שקיבלתי הוא שלמכריז יש את כל הסדרות האחרות וזה כמו Takeout Double.

לאחר מחשבה ארוכה הכרזתי 5. השותפה שלי הכריזה 4 במצב פגיע למרות שהבטחתי רק 10 נקודות ולכן הבטיחה יותר מפתיחה רגילה. קרוב לודאי שליריבים אין כוח בסדרת השליט. היריבים מצאו התאמה ב-  ולכן היא קצרה בסדרה. יש לה מקסימום 5 נקודות בסדרת ה- ולכן יש לה נקודות בסדרות אחרות.
אם הנקודות בסדרת ה-ה-K מחזק את היד שלי ולא מחליש אותה. אם הנקודות הן בסדרת ה-, האורך שלי בסדרה מחזק את היד שלי. 
יעקב וקס הכפיל. גלבוע הוביל ב-T נילי כיסתה עם ה-J ווקס זכה ב-K. הוא שקע במחשבה ארוכה ומשך את ה-A והמשיך ב-A. נילי חתכה ומשכה שני סיבובי שליט ותבעה את יתר הלקיחות. החוזה המוכפל בוצע בהצלחה. 

לטעמי הכרזת ה-3 של וקס אינה מוצלחת. אני מכריז 3. אם אני לא מוצא התאמה עם השותף אני מכריז 4.
אתם יכולים לראות שמזרח-מערב יכולים לבצע חוזה של 4.

במושב השני שיחקנו נגד האחים אלדד ואיתמר גינוסר. אלדד גינוסר הוא רבי ומורי בברידג'. הוא שחקן ברמה גבוהה מאד שזכה באליפות אירופה ושיחק בנבחרת ישראל. גם איתמר שחקן מצוין, ששיחק בנבחרת הצעירה של ישראל.
ביד 22 בה היה אלדד הכרוז הרווחנו IMP אחד למרות משחק טוב של הכרוז.



לאחר 3 הכרזות Pass, אלדד פתח בצפון 1NT. איתמר הכריז (טרנספר ל-) אלדד שבר את הטרנספר באמצעות הכרזת 2NT. אחרי ששאלתי על משמעות ההכרזה, הסתבר לי שבשיטת ההכרזה של אלדד ואיתמר המשמעות שונה מאשר אצלי: אצלם זה מבטיח שלושה קלפים בסדרה ו-17 נקודות. אצלי זה גם מבטיח שני קלפים מתוך ה-AKQ. 

אני עדיין מעדיף את האופן שבו אני משחק משום שיש ידיים שהעובדה שיש לשותף שתיים משלושת התמונות הגבוהות מאפשרת לי לבדוק האם יש סלאם? למשל ביד שבה יש לי Qxxxx בסדרת השליט או אפילו Q עם עוד חמישה קלפים קטנים.
החוזה היה 4. אלדד ביצע רק 9 לקיחות. היו כרוזים שביצעו 8 לקיחות.

החלק המעניין הוא ההובלה שלי. אין לי ברירה אלא להוביל בניגוד לכללים בקלף היחיד בסדרת השליט. יש לי יותר מיד כוח בסדרות האחרות ואני מוביל לכיוון היד החזקה בלי לדעת באיזו סדרה לשותפה שלי יש כוח. הובילה בסדרה אחרת עלולה למכור לקיחה זולה.

מה היום?
כפי שכתבתי בפוסט הקודם, הצלחה ביום אחד אינה מבטיחה הצלחה ביום הבא. בפסטיבל בו משחקים הרבה תחרויות יש עליות וירידות. 
היום הציפיות שלי נמוכות מאד.
אני אשחק בתחרות זוגות מעורבים עם שותפה שמעולם לא שיחקתי איתה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Featured post

יד השנה 2011: הלגמו במיטבו

 היד הבאה נבחרה בשנת 2011  כיד השנה  על ידי   The  International Bridge Press Association. זיא מחמוד כתב עליה, שהיא לא רק יד השנה, אלא ...