יום שני, 20 בנובמבר 2017

אליפות אירופה לקבוצות אלופות: ההברקה של Thomas Bessis


בזמן שאני ואחרים שיחקנו בתחרות הזוגות המעורבים בפסטיבל הים האדום באילת, התקיימה אליפות אירופה לקבוצות. אלופות הליגה של כל המדינות שסיימו במקומות הגבוהים באליפות אירופה לנבחרות התחרו בתחרות.

תודה לבן שלי, ניר, ששמר לי יד מענינת ששוחקה במפגש בין אלופת צרפת לאלופת מונאקו. 

 Thomas Bessis הוא שחקנה של נבחרת צרפת, שסיימה במקום השני ב-Bermuda Bowl השנה. Bessis הוא יהודי שהשתתף ביחד עם אביו מישל בפסטיבל הבינלאומי בתל אביב באחת השנים האחרונות, זכור יותר בהקשרים אחרים.

הוא ואביו זכו ביחד עם השחקנים הישראלים אלדד גינוסר ורון פכטמן במקום הראשון באליפות אירופה הפתוחה לקבוצות. התחרות בה זכו אינה אליפות אירופה לנבחרות לאומיות. 
באליפות אירופה האחרונה לצעירים, שהתקיימה ב-Samorin שבסלובקיה, המאמן והקפטן (שאינו משחק) של הנבחרת הצעירה של צרפת עד גיל 26 והוביל אותה לזכייה במקום השני.


בשני השולחנות הגיעו לחוזה 4 של מצד מזרח בהתאמה של 2-5.
התרשים לעיל מתאר את מהלך ההכרזה בשולחנו של בסיס. מהלך ההכרזה בשולחן השני היה קצת שונה.
כפי שאתם רואים, חלוקת קלפי השליט היא מאד לא ידידותית לכרוז. הם מתחלקים 5-1. כשלכרוז ולדומם רק 24 נקודות, אין ספק שזהו חוזה הקשה לביצוע. 
בסיס ביצע את החוזה בהצלחה. בשולחן השני ישבו במזרח-מערב גאייר הלגמו ותור הלנס. רבים חושבים שזהו הזוג החזק בעולם. 
תור הלנס נכשל בביצוע החוזה. 

מהלך המשחק של הלנס
דרום הוביל ב-J. הכרוז שיחק את ה-A מהדומם וצפון שיחק את ה-K במטרה למנוע חסימה.
הלנס שיחק את ה-4 מהדומם. צפון שיחק את ה-2 והלנס, שיחק את ה-Q, שמחצה את ה-J. הלנס שיחק את ה-4. דרום שיחק את ה-3. ה-K בדומם זכה בלקיחה. מהדומם שוחק ה-3  שכוסה ב-4 מהצפון. הכרוז חתך באמצעות ה-3 בידו. 
הלנס המשיך עם ה-7 מידו. דרום כיסה באמצעות ה-J. הכרוז שיחק את ה-A, שנחתך באמצעות ה-5 של צפון.
צפון שיחק את ה-3. הכרוז את ה-2 מידו. דרום הניח את ה-Q  והכרוז זכה ב-K בדומם.
עכשיו שוחק מהדומם ה-7  שכוסה ב-Q מהצפון. הכרוז חתך באמצעות ה-7 בידו. הכרוז שיחק את ה-A מידו וזכה בלקיחה. את ה-T♦ של הכרוז כיסה דרום ב-Q שהייתה הלקיחה השנייה של ההגנה. צפון זרק .
ה-6 של דרום כוסה ב-8 של מערב. צפון חתך ב-8. הכרוז זכה באמצעות ה-T. הוא משך את ה-A, אבל ההגנה זכתה בשתי הלקיחות האחרונות עם ה-K וה-J.

הכרוז נפל פעם אחת כשההגנה לקחה ארבע לקיחות: חיתוך של 
ה-A,  זכייה ב-Q וזכייה בשתי הלקיחות האחרונות.


מהלך המשחק של בסיס
דרום הוביל ב-J. הכרוז שיחק את ה-A מהדומם וצפון שיחק את ה-Q במטרה למנוע חסימה. בסיס שיחק את ה-4 מהדומם. צפון שיחק את ה-2 ובסיס, בשונה מהלנס, שיחק את ה-T.
התחלה רעה משום שדרום זכה ב-J שהיה הקלף היחיד בידו.
לדעתי, העקיפה העמוקה ל-T ששיחק בסיס עדיפה על העקיפה ל-Q ששיחק הלנס.

דרום המשיך ב-9 ל-K של שותפו. תומא בסיס חתך עם ה-3.
בסיס המשיך עם ה-7 מידו.
בשונה מבשולחן השני, דרום לא כיסה, אלא שיחק את ה-6. כאן ביצע בסיס מהלך משמעותי בדרך לביצוע החוזה: הוא שיחק את ה-9 ולא את ה-K!!!.
בשלב זה של המשחק הכרוז אינו יודע על החלוקה הלא ידידותית בסדרת השליט. בהסתברות של 68% קלפי ה- של המגנים מתחלקים 3-2. בהסתברות גבוהה כל אחד מהם מחזיק תמונה.
בחלוקה ובמצב שתיארתי ההגנה תמיד זוכה בלקיחה אחת ב-. בסיס החליט לתת להגנה לזכות בלקיחה הזו מיד. כשה-9 זכה, ברור שגם ה-Q וגם ה-J בדרום. 

בסיס שיחק את ה-6 לעקיפה ל-Q. צפון שיחק את ה-5. דרום זרק את ה-6. כשדרום השליך  גילה הכרוז את החלוקה האכזרית בסדרת השליט.
עכשיו שיחק בסיס את ה-T. דרום כיסה עם ה-J. מהדומם שוחק ה-A. צפון החליט לא לחתוך בלקיחה טבעית שלו ושיחק 3.  חשוב לשמור על ה- הקטן על מנת שלא להיקלע למצב של משחק סופי (End Play).

עד שלב זה זכתה ההגנה רק בלקיחה אחת. הכרוז שיחק את ה-7♣   מהדומם. צפון נאלץ להיפרד מה- האחרון שלו והכרוז חתך ב-7♥   בידו.
בסיס שיחק את ה-A. דרום שיחק את ה-8 והכרוז השליך מהדומם את ה-2. צפון נפרד מה-8.

הקלפים שנותרו:

צפון:             J95      K9

מזרח:             A762    4

דרום:        Q8   Q3    T

מערב (דומם):    KT4    K8


באיור הבא מתוארים הקלפים שנותרו לכל אחד מהשחקנים



עכשיו שיחק את ה-4. דרום שירת עם ה-3 מהדומם שוחק ה-8♦   וצפון חתך ב-9.  הוא שיחק את ה-5. הכרוז שיחק  קטן מידו. דרום את ה-Q. בסיס זכה ב-K ושיחק את ה-K.
אם צפון יחתוך הוא יקלע למשחק סופי ב-. הכרוז יזכה בשתי הלקיחות האחרונות עם ה-A וה-T. אם לא יחתוך מיד ה-K♦ וה-A ישלימו 10 לקיחות לביצוע החוזה.










אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Featured post

יד השנה 2011: הלגמו במיטבו

 היד הבאה נבחרה בשנת 2011  כיד השנה  על ידי   The  International Bridge Press Association. זיא מחמוד כתב עליה, שהיא לא רק יד השנה, אלא ...