יום שני, 11 בדצמבר 2017

להרוויח מהכרזת Pass ביד השלישית עם 12 נקודות

כבר עסקתי בבלוג זה בידיים של 12 נקודות עם 4-3-3-3.ההמלצה של מרטי ברגן היא לא לפתוח בהן משום שאינן עונות על חוק ה-20. בפוסט חוק ה-20 שלא היכרתם ניסיתי לאפיין יותר לעומק ידיים עם 12 נקודות וחלוקה של 4-3-3-3 ולהבחין בין מצבים בהם בכל זאת אני פותח עם 12 נקודות. כך למשל, יד עם הרבה ספוטים, בעיקר עשיריות, עשויה לתמוך בפתיחה עם 12 נקודות ויד של 4-3-3-3. 
גם רביעייה יפה בסדרת מייג'ור עשויה לתמוך בהכרזה כזו. 
קריטריון נוסף התומך בפתיחה עם ידיים כאלו הוא פתיחה במושב השלישי אחרי שתי הכרזות Pass.

אתמול התחילה אליפות ירושלים לזוגות מעורבים. היו לי שתי ידיים בהן הכרזתי Pass עם 12 נקודות ויד של 4-3-3-3. 
בשתיהן השגנו תוצאות טובות. באחת הייתי המחלק ואחרי הכריזו 2 עם 6-10 נקודות ושישה קלפים בסדרה. לשותפה שלי לא היה להכפיל אבל היא הכל זאת הכפילה. כשה- שלי הם KQx הכרזתי 3NT.
כנגד הובלה טבעית ב- לא התקשתי לבצע את החוזה עם לקיחה עודפת.

היד היותר מענינת הייתה יד 21 המתוארת להלן. ביד זו הכרזתי Pass במושב השלישי ללא רביעייה בסדרת מייג'ור, למרות שהיו לי שלושה ספוטים.



הייתי השחקן היחיד שהכריז Pass. זה הספיק לכמעט 82%. רק שני זוגות השיגו תוצאה טובה יותר. בשני השולחנות האלה מזרח מערב הגיעו לחוזה גבוה מדי ב- עם התאמה של 4-3.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Featured post

יד השנה 2011: הלגמו במיטבו

 היד הבאה נבחרה בשנת 2011  כיד השנה  על ידי   The  International Bridge Press Association. זיא מחמוד כתב עליה, שהיא לא רק יד השנה, אלא ...