יום חמישי, 4 בינואר 2018

Slam Try: בגובה 5 בסדרת השליט


אתמול שיחקתי בתחרות מקומית במועדון ירושלים עם תלמיד.
ביד 18 הכרזתי הכרזת הזמנה לסלאם 
(Slam Try).
התלמיד לא הבין אותה נכון וגם היריבים. חשבתי שהם בודאי לא היחידים שלא מבינים את משמעות ההכרזה כזו ולכן ראוי לכתוב עליה פוסט.



מזרח הכרז Pass והשותף שלי הכריז 1. לאחר Pass  של מערב, הכרזתי 2 (אם אותו שותף אינני משחק 2 על 1 מחיבת למשחק מלא). יש לי 16 נקודות אבל הקלף היחיד שלי בסדרת השותף מחליש אותי.

כידוע הערכת יד היא דינאמית, לאחר הכרזת 2 של השותף היד שלי התחזקה. קרוב לודאי שלשותף יש קוצר בסדרות המיינור מול הכוח שיש לי בהן ובמיוחד בסדרת ה-. אוכל כנראה לזרוק מפסיד על קלף גבוה בסדרת ה-. הכרזתי 3. זוהי הכרזת צבע רביעי (FSF)  המחיבת למשחק מלא.

השותף שלי הכריז 3. זוהי הכרזה המבטיחה שישה קלפים בסדרת ה- ואינה מראה על יותר נקודות מפתיחה רגילה. היא מעידה על יד חלוקתית שבה לפחות 10 קלפים הם בסדרות המייג'ור.

עכשיו באה ההכרזה המפתיעה שלי 5. השותף שלי לא הבין את ההכרזה או לפחות זה מה שהוא ענה לשאלת היריבים. מסיבות ברורות אינני חושד בו שהוא הבין וטען שאינו מבין.
הוא הכריז 6.

היריבים הבינו את ההכרזה שלי כאילו אני מבקש ממנו עם מקסימום, כלומר: 14 נקודות אולי 15 או 16 נקודות, להכריז 6.

מה המשמעות של קפיצה לגבוה 5 בסדרת השליט?
הכרזה בקפיצה לגבוה 5 קובעת באופן חד משמעי את הסדרה בה קפצתי כסדרת השליט.
במקרה הזה הגיוני שיש לי התאמה ב-. שללתי שני קלפים או יותר ב-. לא הבטחתי אורך בסדרה הרביעית () ואני יכול להיות עם יד ללא אורך ב-.

אין ספק שזוהי הכרזת Slam Try אבל מה היא מבקשת מהשותף להכריז?
נשתמש בדרך השלילה. נבחן מה לא הכרזתי.

1. יכולתי לשאול על קלפי מפתח
לשותף שלי לא ברור שסדרת השליט היא ♥ משום שלא הכרזתי את הסדרה הזו. הוא יצא מתוך הנחה שסדרת השליט היא .
היות שאנחנו משחקים RKCB 0314 אני עלול לקבל מידע מוטעה כתשובה.
סביר גם להניח שפחות חשוב לי לדעת האם יש לשותף את כל קלפי המפתח החסרים.

2. יכולתי להראות Control
גם במקרה זה יניח השותף שסדרת ה- היא סדרת השליט.
כנראה ש-Controls לא הכי חשובים לי לצורך הכרזת סלאם. כנראה משום שיש לי Controls בכל הסדרות פרט לסדרת ה-.

3. יכולתי להכריז 4
זוהי הכרזה המציעה לשותף לעצור במשחק מלא. במהלך ההכרזה הזה סביר להניח שהפותח יעצור ולא ינסה לחפש סלאם.
ההכרזה הזו מתארת יד חלשה יותר מהיד שלי.

נשארה רק משמעות אחת להכרזה: אני שואל את השותף האם יש לו כוח בסדרת השליט, במקרה זה סדרת ה-? אם כן, עליו להכריז 6. אם לא, עליו להכריז Pass.
כוח פירושו לפחות שניים מתוך AKQ בסדרת השליט.

כפי שאתם מבינים, התלמיד היה צריך להכריז Pass. הגענו לסלאם לא מוצלח שרק עוד שני זוגות, לא מ"האריות שבחבורה", הגיעו אליו.
שני הזוגות הללו נכשלו בביצוע החוזה.

מהלך המשחק
ההובלה הייתה ב-9. בדיעבד, הובלה לא כל כך מוצלחת, אבל גם הובלות אחרות אינן מוצלחות.
הובלה ב- מוכרת לקיחה ל-Q. הובלה ב- מבצעת עקיפה על ה-Q של השותף. כנראה שהובלה ב- היא הטובה ביותר.

לאחר ההובלה ב-9 הכרוז יודע בודאות שה-Q נמצאת במערב. לא הגיוני להוביל בקטן מתחת ל-Q בסדרת השליט. עוד יותר לא הגיוני לעשות את זה נגד חוזה של סלאם.
הכרוז שיחק נמוך מהדומם. מערב זכה ב-A.
מערב המשיך ב-3. הכרוז לא התפתה ושיחק נמוך וזכה בלקיחה בידו. הוא שיחק  ל-A ו- נוסף. ה-Q נמחצה על ידי ה-K של הכרוז. הוא משך את ה-A ועבר לדומם באמצעות חיתוך . משך שלושה קלפי  גבוהים. חתך  בידו. כשמשך את ה-K נפלה ה-Q של מזרח. ביד הכרוז נותרו רק קלפי  שהשלימו את ביצוע החוזה.

הערות שוליים

1. כל הכבוד לתלמיד שלא התפתה "לקפוץ" עם ה-K

2. אם לא משחקים 2 על 1 מחיבת למשחק מלא, אני לא מכיר דרך טובה יותר לבדוק סלאם ב- ביד הזו. ספק אם יש דרך טובה יותר גם כשכן משחקים 2 על 1 מחיבת למשחק מלא.

3. תחליפו בין ה-AQ במערב לבין ה-K7 בדרום. לדרום יהיו 14 נקודות. הוא צריך להיענות להזמנה לסלאם. יש סלאם מצוין עם 30 נקודות לצפון ולדרום.













אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Featured post

יד השנה 2011: הלגמו במיטבו

 היד הבאה נבחרה בשנת 2011  כיד השנה  על ידי   The  International Bridge Press Association. זיא מחמוד כתב עליה, שהיא לא רק יד השנה, אלא ...