יום רביעי, 21 במרץ 2018

אל תחשדו בי שהסתרתי סדרה ארוכה



לפני פחות משבוע פרסמתי את הפוסט: כיצד להפסיד בברידג'? - הסתרת אחת משתי סדרות ארוכות
בפוסט הסברתי מדוע טעה שחקן ששיחק בחצי גמר תחרות הקבוצות ונדרבילט, אחת מהתחרויות החזקות ביותר בעולם, כשביד עם 7-5 בסדרות המיינור הסתיר את החמישייה ב-.

אל תחשדו בי, שכמה ימים אחרי שכתבתי על טעות של שחקן ברמה גבוהה בהרבה מרמתי, אני אעשה את אותה טעות עם יד של 7-5 בסדרות המייג'ור.
זה קרה אמש בתחרות המקומית החזקה בכיכר המדינה.



מזרח פתח 1NT. השותפה שלי הכריזה Pass. מסיבה כלשהי גם מערב הכריז Pass. אין ספק שעליו לעשות טרנספר לסדרת ה-♣ באמצעות הכרזת 2.
מזרח לא צריך לשבור את הטרנספר באמצעות 2NT גם לו היו לו קלפים מתאימים ב-. זה יהיה נאיבי לחשוב שלשותף שלו יהיה עוצר ב-.

לאחר מחשבה ארוכה אני הכרזתי 3. 
מדוע עשיתי זאת ולא הראתי יד דו-סדרתית בסדרות המייג'ור, כפי שרציתי לעשות?
זאת הייתה הפעם הראשונה שאני משחק עם השותפה ושכחתי איזו קונבנציה אנחנו משחקים אחרי 1NT של היריב.

בתחרות זכו רני שניידר ומוטי גלברד לפני סמדר שיף-הנרי גוטמן ויוסי אנגל-רזיאן מולכו.
כלנית וייסבלום ואני סיימנו במקום הרביעי. תוצאה לא רעה בכלל כשמשחקים ביחד בפעם הראשונה.
לתוצאות המלאות לחצו כאן.

לניתוח של אפרים בריפמן
בסוף התחרות בימי רביעי, מחלק אפרים בריפמן, מנהל המועדון, חוברת עם ניתוח הידיים.
על פי הניתוח של אפרים, כשמערב עושה טרנספר ל- באמצעות הכרזת 2, דרום מכפיל, כלומר: מבקש הובלה ב-.
לאחר הכפל הזה דרום מכריז מיד 4. לצפון-דרום אין שום בעיה לבצע את החוזה הזה.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Featured post

יד השנה 2011: הלגמו במיטבו

 היד הבאה נבחרה בשנת 2011  כיד השנה  על ידי   The  International Bridge Press Association. זיא מחמוד כתב עליה, שהיא לא רק יד השנה, אלא ...