יום שבת, 16 ביוני 2018

לזרוק את ה-K?



לא פעם אני מסביר לתלמידים שלי שיושבים בדומם שלא לשחק קלף מהדומם, אלא לתת לכרוז להחליט איזה קלף לשחק. זה נכון גם לגבי שחקנים בתחרויות מקומיות ולפעמים גם לגבי שותפים מזדמנים שלי. גם כשברור להם לגמרי איזה קלף לזרוק זה אינו בהכרח הקלף שצריך לזרוק.

אני מסביר שהכרוז רואה 26 קלפים והם רק 13 קלפים. מה תזרקו כשיש לכם רק שני קלפים בסדרה, כשאחד מהם ה-K והשני קלף קטן ואתם רואים את ה-A בדומם?
שחקנים רבים בדומם "יתנדבו" לזרוק את הקלף הקטן. גם שחקנים רבים באליפות אירופה המתקיימת באוסטנד שבבלגיה בחרו לשחק קלף קטן. זה היה ההבדל בין הכשלת חוזה של 6 לבין ביצועו. 

זה קרה בסיבוב הלפני אחרון היום. לקראת הסיבוב האחרון הנבחרת הפתוחה של ישראל נמצאת במקום הראשון בהפרש קטן מנבחרת נורווגיה.
נאחל לנבחרת שלנו זכייה באליפות במשחקה האחרון נגד הונגריה. לדירוג לפני הסיבוב האחרון לחצו כאן. 

אני ראיתי את בוי ברוגלנד מנבחרת נורווגיה מבצע את החוזה. כשבשולחן השני נכשל שחקן נבחרת אנגליה בביצוע החוזה.  



הבעיה של הכרוז היא שיש לו שני מפסידים בסדרת ה-.
את ההובלה ב-A חתך.
לאחר שמשך שליטים שיחק  ל-A. חתך  ומשך 3 קלפים גבוהים ב-.
נשארו לו רק קלפי שליט וקלפי . כששיחק  זכה צפון ב-K. הוא נאלץ לשחק  או . הטכניקה הזו נקראת Ruff and Discard. זה נתן לכרוז אפשרות לחתוך ולזרוק מפסיד ב- והפסיד רק  אחד לביצוע החוזה.

בשולחן השני לא התקשה השחקן הנורווגי לקרוא את המצב וזרק את ה-K ומנע משחק סופי. כששוחק  שני הוא שיחק קטן שותפו זכה בשתי לקיחות עם  ה-Q וה-J להפלת החוזה.










אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Featured post

יד השנה 2011: הלגמו במיטבו

 היד הבאה נבחרה בשנת 2011  כיד השנה  על ידי   The  International Bridge Press Association. זיא מחמוד כתב עליה, שהיא לא רק יד השנה, אלא ...