יום שלישי, 20 בנובמבר 2018

Splinter עצמי


היום לימדתי שתי קבוצות. האחת קבוצת מתקדמים והשנייה קבוצות ממשיכים (רמה נמוכה ממתקדמים).
בכל אחת מהקבוצות פנתה אלי תלמידה ואמרה שאין סוף למה שלומדים ושקשה לה לזכור. ההקשר היה הכרזות, אבל זה נכון כמובן גם להגנה ולטכניקת משחק. 
זה לא ייחודי לתלמידות של היום זה קורה לי גם בקורסים אחרים.


התשובה שלי 

1. ברידג' הוא משחק שאפשר להנות ממנו בכל רמה. גם כאשר כמעט ולא יודעים כלום ולא לומדים דברים חדשים.

2. קל יותר לזכור כשמבינים את ההיגיון. אני מלמד קודם כל את ההיגיון.

3. גם אני לומד כל הזמן, למרות שרמת המשחק שלי גבוהה בהרבה מרמת המשחק של תלמידיי. אמשיך ללמוד כל הזמן ותמיד יהיה לי מה ללמוד.

מה למדתי בסימולטנית הארצית האחרונה?

למדתי שלושה דברים שלא ידעתי.

הראשון פחות רלוונטי לקוראים שלי משום שהוא קשור ל-Transfer Walsh

בתחרויות כמו Bermuda Bowl כמעט כל השחקנים משתמשים בקונבנציה הזו. שחקנים ברמות האלה לא ממש צריכים את הבלוג שלי. 
בירושלים אני מכיר זוג אחד שמשתמש בקונבנציה הזו: הבן שלי ניר ובן בסקין. 
פעם בחודשיים-שלושה, כשאני משחק עם הבן שלי, גם אני משחק את הקונבנציה הזו.

על השני לא אכתוב משום שאני בוש ונכלם שעד התחרות לא ידעתי אותו. 

נשארנו עם השלישי. זוהי הכרזת Splinter חריגה של הבן שלי שאינה חלק משיטת ההכרזה שלנו. 

צפון-דרום לא פגיעים


ניר פתח במערב 1. יש שחקנים שהיו פותחים יד כזו ב-4. צפון התערב ב-2. לאחר שתי הכרזת Pass שלי ושל דרום, הכריז ניר 4
בשיטה שלנו לא מופיעה הכרזה כזו. היריב בצפון שאל אותי: מה פירוש ההכרזה? הסברתי לו שאין הכרזה כזו בשיטת ההכרזה שלנו, אבל ברור לי לגמרי שזו אינה הכרזה טבעית. 

נדמה  לי שצפון הכפיל על מנת להעניש, אבל זה ממש לא משנה. גם בלי סיכום מוקדם היה ברור לי שאין לי ברירה אלא להכריז 4. זה היה החוזה הסופי (לא מוכפל על אף שלדעתי צריך להכפיל). 

הכרוז נפל רק פעמיים. במפתיע קיבלנו על היד רק 30%. 
אחרי הובלה טבעית ב-A. ההגנה זוכה בשלוש לקיחות בסדרה זו כשדרום זוכה בלקיחה השלישית ב-Q
דרום צריך לשחק  קטן. הכרוז יחתוך וימשוך שליטים. בסוף יאלץ לשחק  ולהפסיד שתי לקיחות בסדרה. 

משמעות ההכרזה


בדיעבד הבנתי שההכרזה היא הכרזת Splinter. לשותף יד חזקה עם סדרת  ארוכה ללא סדרה נוספת עם אורך וכוח וקוצר ב-.  
ההכרזה "גונבת" מהיריבים את ההכרזה של 4. במצב הפגיעות (יריבים פגיעים ואנחנו לא) אפשר להסתכן בנפילה. 

הייחוד של ה-Splinter הזה הוא שלא המשיב מכריז אותו ולא הפותח לאחר שהמשיב הבטיח התאמה בסדרת הפותח. לפותח יש סדרה מספיק ארוכה על מנת לקבוע אותה כסדרת השליט. 

אני מקווה שכשאשתמש בהכרזת ה-Splinter הזו בפעם הבאה אקבל יותר מ-30% על היד.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Featured post

יד השנה 2011: הלגמו במיטבו

 היד הבאה נבחרה בשנת 2011  כיד השנה  על ידי   The  International Bridge Press Association. זיא מחמוד כתב עליה, שהיא לא רק יד השנה, אלא ...