יום חמישי, 11 ביולי 2019

פיתרון כמעט נוגעים בשמיים: חלק שני: אחרי פתיחה של ♠4

בפוסט קודםכמעט נוגעים בשמיים: האם לעצור בגובה 5 או 6 או 7? שאלתי לדעתכם על הכרזת המשיב.
בפוסט: פיתרון כמעט נוגעים בשמים: חלק ראשון: אחרי פתיחה של 5, הסברתי מדוע צפון צריך להכריז 7

בפוסט זה אנסה לענות על שאלה קשה יותר:  מה היה צריך צפון להכריז לו דרום היה פותח 4?


האם הכרזת היא הכרזת הפרעה?

התשובה לשאלה הזו אינה חד משמעית: זו יכולה להיות הכרזת הפרעה וזו יכולה להיות הכרזה של שחקן המעוניין לשחק 4 וחושב שיש סיכוי סביר שיבצע את החוזה.
במקרה השני עשויות להיות לו 9-10 לקיחות. הוא מניח שלשותף תהיה לקיחה נוספת.

הידיים בהן מכריזים על מנת לבצע הן ידיים עם ODR גבוה. 
ידיים כאלה הן ידיים התקפיות ללא הגנה. למשל: 8 קלפים ב- ורביעייה יפה בסדרה אחרת.
למכריז אין הגנה בשתי הסדרות האחרות. 
אם יפתח 1, סביר להניח שהיריבים יתערבו באחת משתי הסדרות הקצרות שלו.
ייתכן שיהיה להם כדאי להכריז סדרה כזו בגובה 5: או שיבצעו את החוזה או שיפלו (בעיקר במצב לא פגיע) בחוזה מוכפל ובכל זאת יקבלו טוב יותר מהניקוד שיקבל דרום על ביצוע חוזה של 4 במצב פגיע. 

הבעיה היא שאתם לא יודעים האם הכרזת השותף היא הכרזת הפרעה או שהוא חושב שהוא יבצע את החוזה בהסתברות גבוהה
  
במקרה הספציפי הזה בו אתם מחזיקים AK יש לכם שתי לקיחות נוספות בטוחות. 
אם לשותף יש יד עם ODR גבוה ו-9-10 לקיחות, כדאי לבחון אפשרות לסלאם. 
אם יש לפותח void ב- ויובילו ב-A תבצעו בקלות סלאם קטן. כפי שהסברתי בפוסט הקודם זהו תסריט שעשוי להיות ריאלי. 

אם הכרזת השותף היא הכרזת הפרעה והוא חושב שירוויח עם ייפול פעמיים בחוזה מוכפל (שלוש פעמיים זה כבר 800 נקודות במצב פגיע), זו תהיה טעות חמורה לבחון סלאם. 

התשובה שלי במקרה זה היא שאני לא יודע מה להכריז.  
אם השותף הוא שותף שאני מכיר זה משפיע על ההכרזה שלי: כשהשותף שחקן מאוד סולידי כנראה הייתי מכריז  4NT.
כשהשותף שחקן המכריז באופן אגרסיבי הייתי קורא Pass.


מתי אני כן אדע מה להכריז?


אם אני משחק עם השותף או השותפה את קונבנציית  Namyats החיים שלי הרבה יותר קלים: אני יודע בוודאות שצריך לקרוא Pass
לו לשותף היו 9 לקיחות בטוחות הוא היה מכריז 4 ולא 4.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Featured post

יד השנה 2011: הלגמו במיטבו

 היד הבאה נבחרה בשנת 2011  כיד השנה  על ידי   The  International Bridge Press Association. זיא מחמוד כתב עליה, שהיא לא רק יד השנה, אלא ...