יום שישי, 19 ביולי 2019

תחושה או שיטה?

לא תמיד מכריזים בברידג' באופן שיטתי. לפעמים מכריזים לפי  תחושה או לפי אינטואיציה. 
במשחקי גביע המדינה היום לא הלכתי עם התחושה ביד אחת ושילמתי מחיר יקר. ביד 3 מהמושב השלישי הלכתי עם התחושה שיובילו נגדי ב-

ההכרזה שלי לא נכונה אבל... התחושה פעלה.




לאחר Pass של דרום השותפה שלי פתחה במערב 2. בשיטת ההכרזה שלנו זו יכולה להיות אחת משלוש אפשרויות: 

1. יד עם שישה קלפים ב- עם 6-10 נקודות.

2. יד עם שישה קלפים ב- עם 6-10 נקודות 

3. יד מאוזנת או חצי מאוזנת עם 20-22 נקודות

עם היד שלי אני צריך להכריז 2NT כפי שהכרזתי. ההכרזה מראה 15 נקודות או יותר ומבקשת מהשותף לתאר את ידו.


מה עשוי לקרות אחרי הכרזת 2NT?


לפותח יש חמש אפשרויות:

1. 3NT מראה יד של 20-22 נקודת.
ההסתברות ליד כזו היא בסדר גודל של פחות מ-1%. 

לאחר הכרזה כזו אין לי הכרזה אחרת מאשר 7NT.

2. ההסתברות הכי גבוהה היא שלשותפה שלי תהיה יד חלשה ב-. משום שביד שלי יש ארבעה קלפים ב- ושני קלפים ב-
באופן לא מדויק אני מעריך שההסתברות הזו עשויה להיות כ-80%. 
בשיטת ההכרזה שלנו 3 מראה יד כזו עם עד 7-8 נקודות. 
שימו לב לכך שאנחנו פגיעים והיריבים לא. לא בהכרח צריך להתערב בכל יד לא יפה עם 6-7 נקודות. 
מול היד שלי ההסתברות לביצוע 4 היא גבוהה. 

הכרזת 3 מתארת יד כזו עם 8 נקודות יפות או יותר נקודות. 
אגב, יש שותפים שאני משחק איתם אחרת: איתם 3 מראה יד חזקה יחסית עם 8 נקודות יפות או יותר נקודות ו-6 קלפים ב-. 

אחרי 3 קשה לראות ידיים שלא מבצעים בהן 4. אי אפשר לשלול סלאם ב- ללא בדיקה.


3.  יד חלשה ב-♥  
ההסתברות ליד כזו היא באופן גס כ-20%. 
בשיטת ההכרזה שלנו 3 מראה יד כזו עם עד 7-8 נקודות.
עם 18 נקודות ו- 10 קלפים בסדרת השליט יש לנו מינימום 26 נקודות. ההסתברות לבצע 4 היא גבוהה מאוד.
יהיו גם ידיים שחוזה של 6 הוא בר ביצוע. לטעמי זה יהיה יומרני מדי. הסיכויים שיהיה A אצל השותף קרובים ל-100%. אבל בהסתברות גבוהה יהיו לו לפחות שני קלפים ב- שהם אינם ה-A ו/או ה-K.

הכרזת 3 מתארת יד כזו עם 8 נקודות יפות או יותר נקודות. 
אגב, יש שותפים שאני משחק איתם אחרת: איתם 3 מראה יד חזקה יחסית עם 8 נקודות יפות או יותר נקודות ו-6 קלפים ב-. 

אחרי הכרזה כזו עם 27-29 נקודות ביחד עם השותף ו-10 קלפים בסדרת השליט אפשר לבחון סלאם. לא יכולות להיות לו יותר מארבע נקודות בסדרת ה-. קרוב לוודאי שיש לו בדיוק ארבע נקודות בסדרה. עשויות להיות לו 5-6 נקודות בסדרות אחרות. 


ההכרזה והמשחק בשולחן שלי

הכרזה

אחרי 2NT הכריזה השותפה שלי 3. יש לה יד גבולית עם 8 נקודות. לטעמי זו יד ששווה רק 3 כפי שהשותפה הכריזה. 

כאמור מראש, הכרזתי 3NT בגלל התחושה שיובילו ב- סדרה בה השותף שלי עשוי להיות קצר. כמובן שאחרי הובלה ב- ההגנה תפיל את החוזה מספר פעמים.
החוזה הנכון הוא 4.


משחק


 כפי שאתם רואים בתרשים, ההובלה הטבעית היא אכן ב-. רביעי מלמעלה מתחת ל-A.
היריבה במערב הובילה ב-4
כיסיתי את ה-T של מזרח ב-J. עכשיו שיחקתי את ה-J  לעקיפה שהצליחה. לא נותר לי אלה לשחק את ה-2 לעקיפה נוספת באמצעות ה-Q. ה-T נפל ממערב אבל ה-K של מזרח זכה בלקיחה. 

מזרח שיחק נכון. הוא שיחק  אבל זה היה מאוחר מדי. זכיתי מיד ב-A
ה-Q הייתה הכניסה לדומם. באמצעות ה-A משכתי את ה- האחרון של המגנים.

עכשיו היו שני המגנים צריכים למצוא חמישה discards על קלפי ה- בדומם? 
אגב, מערב היה צריך למצוא שישה discards

מי מכם שהיה יושב במערב לא היה זורק  אחד לפחות? 
את ה-A  אי אפשר לזרוק ולפחות  אחד צריך לשמור. 

אחרי זריקה של ♦ ממערב אי אפשר למנוע מהכרוז לזכות בחמש לקיחות בסדרה. 
ידעתי לזרוק את שלושת קלפי ה- מידי ולבצע את החוזה עם שלוש לקיחות עודפות.

מתי לסמוך על אינטואיציה?


יש לי תשובה ברורה לשאלה הזו. כאשר אין חלופה הגיונית ברורה אפשר ורצוי לפעול לפי האינטואיציה. כשברור שחלופה מסוימת עדיפה הגיונית באופן משמעותי, תשאירו את האינטואיציה להזדמנות אחרת. 

ביד הזו זה הצליח אבל אני פעלתי לא נכון. החלופה הנכונה והברורה היא 4.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Featured post

יד השנה 2011: הלגמו במיטבו

 היד הבאה נבחרה בשנת 2011  כיד השנה  על ידי   The  International Bridge Press Association. זיא מחמוד כתב עליה, שהיא לא רק יד השנה, אלא ...