יום ראשון, 13 באוקטובר 2019

ויקפדיה: ערך חדש על XYZ

XYZ היא קונבנציה תחליפית ל-Checkback Stayman ול-New Minor Forcing.

לטעמי XYZ היא קונבנציה מוצלחת. כמה אינדיקטורים לכך שהיא מוצלחת:

1. יש שחקנים ברמות הכי גבוהות שמשחקים אותה

2. הניסיון שלי הוכיח את יעילותה
אני משחק אותה עם מרבית השותפים שלי.

3. היא קונבנציה פשוטה
לולא הייתה פשוטה, אין ספק שחלק מהשותפים שלי לא היו מוכנים לשחק אותה.

הבעיות הן שכמעט שלא כותבים עליה ומעט מדי מלמדים אותה
בפוסט קודם על קונבנציה זו כתבתי שאני מתכוון לכתוב ערך בויקיפדיה העברית על קונבנציה זו. 
בפוסט זה אני מודיע שסיימתי לכתוב את הערך ומזמין אתכם לקרוא אותו. 

יתרון של ערך בויקיפדיה הוא בזה שמציינים מקורות לקריאה ומצרפים אליהם קישורים. במקרה זה כל המקורות הם באנגלית. לא נתקלתי במקורות בעברית, למעט פוסטים בבלוג שלי.
תרבות הכתיבה בויקיפדיה אוסרת עלי להשתמש בפוסטים בבלוג שלי כמקור.

יתרון שני הוא הדינאמיות של הערך: ניתן להוסיף מידע לערך. במקרים רבים התהליך הוא כזה שיש כאלה המוסיפים לערך או מתקנים טעויות, אם יש טעויות.

יתרון שלישי הוא קישור לערכים על אותו נושא בויקיפדיות בשפות אחרות.  במקרה זה תמצאו כרגע ערך רק בשפה האנגלית. 


חג סוכות שמח.

קישורים


לערך בויקיפדיה העברית: XYZ

לפוסטים שכתבתי על הקונבנציה:

XYZ

XYZ: כשלמשיב יש יד חלשה עם אורך ב-♦


?Two Way Checkback Stayman או XYZ




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Featured post

יד השנה 2011: הלגמו במיטבו

 היד הבאה נבחרה בשנת 2011  כיד השנה  על ידי   The  International Bridge Press Association. זיא מחמוד כתב עליה, שהיא לא רק יד השנה, אלא ...