יום שבת, 9 במאי 2020

כניסה לדומם


כניסה לדומם היא לפעמים הדרך היחידה לבצע חוזה. יש תלמידים שממהרים לקחת קלף גבוה בדומם ואחרי זה נמנעת מהם כניסה לדומם, המאפשרת לקיחות. 

ברמות גבוהות יותר יש שחקנים המייצרים כניסה לדומם כמעט יש מאין באופן יצירתי. 
היד ששיחק אריק קוקיש, במשחקי המבחן לנבחרת קנדה בשנת 1985 היא דוגמה לכך.

לפני יומיים העברתי שיעור מקוון לתלמידים. לאחר השיעור אני מנתח את ההכרזות והמשחק בכל הידיים ושולח להם. 

היד הבאה הייתה אחת מהידיים ששוחקו.




ההכרזה כמובן אינה נכונה ואת ההסברים כיצד להכריז יקבלו התלמידים. 

ההובלה בשליט מיד של 4-3-3 דווקא מצאה חן בעיני. כמובן שהובלה ב-A, כפי שתלמידים נוהגים לפעמים להוביל, מאפשרת לכרוז לבצע את החוזה בקלות.
אחרי משיכת שליטים ומסירת ה- הרביעי ל-J של מערב לכרוז יש שתי כניסות לדומם על מנת לזכות בקלפי ה- בדומם שהוגבהו. 

כאן אצרף את ניתוח היד שבו אני מתאר כיצד הכרוז מנסה לייצר כניסה לדומם על מנת לזכות בקלפי ה- לביצוע החוזה וכיצד הגנה נכונה מונעת זאת. 

אל תשכחו שכולם רואים את הדומם בדרום.


הניתוח

בחוזה של 3© נופלים בגלל המיקום של הקלפים הגבוהים של המגנים בסדרות האדומות. לאחר הובלה ב-5© ל-T© של מערב הכרוז זוכה ב-Q©. הוא מושך שני קלפי © גבוהים. מערב נשאר עם ה-J© שהופך להיות גבוה. הכרוז בצפון משחק § לעקיפה ל-Q§. מערב זוכה ב-K§ ומושך את ה-J©.  מזרח מסמן לו לחזור ב-§ באמצעות זריקת ה-3§. מערב חוזר ב-§ הכרוז ומזרח משחקים קלף קטן והכרוז נאלץ לזכות ב-A§ בדומם. הוא משחק  קטן מהדומם. J מיד הכרוז בצפון וה-Q של מזרח זוכה בלקיחה השלישית של ההגנה. למזרח אין ברירה אלא לשחק 3. הכרוז נאלץ לזכות ב-A. ולהשליך את ה-J מהדומם. הוא משחק  קטן לכיוון ה-K של צפון. מזרח רואה את הסכנה של יצירת כניסה לדומם ומעכב את ה-A. הוא משחק קלף קטן!!!!. לו היה משחק את ה-A הכרוז. היה חותך את ה-, שהיה משוחק ממזרח. משחק את ה-3 לכיוון ה-9. על קלפי ה-   היה זורק את המפסידים ב-§ ומבצע את החוזה. אחרי עיכוב אין מעברים לדומם. ההגנה תזכה בוודאות ב-A וב-T§ להפלת החוזה.



הערה


ברמות של התלמידים האלה אין טעם לדבר על Resticted Choice, על פי כלל זה שתי התמונות ב- היו צריכות בהסתברות של כשני שליש להיות אחת במזרח ואחת במערב.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Featured post

יד השנה 2011: הלגמו במיטבו

 היד הבאה נבחרה בשנת 2011  כיד השנה  על ידי   The  International Bridge Press Association. זיא מחמוד כתב עליה, שהיא לא רק יד השנה, אלא ...